ThinkPad T 420

1 view

@world@worldonline.dk jørgen

Nu har jeg købt denne en "ThinkPad T 420".
Men når jeg bruger " Windows Update" så bliver jeg uafbrudt opfordret til at
opdatere til Win 10?
Hos Brugte computer, hvor jeg købte den, siger De, vent med opdatering og
Jeg selv tænker også på, hvad sker ser når Win 10 er installeret, og den
f.eks, går ned pga. snavs eller lign. hvad gør jeg så?
På mit nuværende OS Win 7, skulle der ligge en Rep Partion gemt? Men hvad
sker der, hvis Win 10 får problemmer, jeg har jo ingen Rep. Partions med Win
10.
Normalt har jeg en Installations CD med selve OSet? Kan den købes til
rimlige penge?

Morten Christensen

On 16-01-2016 16:01, jørgen wrote:
> [...]

> f.eks, går ned pga. snavs eller lign. hvad gør jeg så?

> Normalt har jeg en Installations CD med selve OSet? Kan den købes til

Den vil nok kunne købes, men ikke til "rimligt". MS er også nået ind i
internet- og cloud-tiden, så det er aktiveringskoden de tager penge for,
ikke mediet.

Ved opdateringen vælger du "medie creation tool", installation på anden
pc og henter opdateringen til en usb-nøgle. Så har du mediet - en
usb-nøgle istedet for CD'en, og kan genbruge den ved senere
geninstallationer.

--
Morten Christensen

Henning

On Sat, 16 Jan 2016 16:01:06 +0100, "jørgen" <3066
@wo...@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>opdatere til Win 10?
>Hos Brugte computer, hvor jeg købte den, siger De, vent med opdatering og

Hvorfor skulle du vente - hvad er begrundelsen? Kom nu bare afsted, du
vil opleve en Windows 7 med turbo når først du kører 10'eren :-)

jk

On Sat, 16 Jan 2016 16:01:06 +0100, "jørgen" <3066
@wo...@worldonline.dk> wrote:

Du kan downloade 'gwx control panel'
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/GWX-Stopper.shtml

Det disabler det plageri om windows 10. Jeg bruger det selv.

Men vi ved ikke, om vi får 2-3 år med windows 7 update, eller hvad.

mvh

John