Skærmopløsning på bærbare - er 1366*786 for lidt?

Lars Peter Larsen

I denne uge har ElGiganten et OK tilbud på en Lenovo G50-80 som tiltaler
mig bortset fra skærmopløsningen som "kun" er 1366*768.
Den same "lave" opløsning rendte jeg ind i for et par uger siden hvor en
anden kæde havde en Acer med en ellers OK hardware til prisen.
Jeg sætter en max pris på 4000,- DKr

Er det mig der er for kræsen/forvænt eller er det de forkerte maskiner,
priser og steder jeg kigger?? Jeg synes bare det er for lav en opløsning.
Skal jeg kigge efter maskiner med 17" skærm frem for 15" ?

En passende opløsning er vel diskutabel men jeg synes bare ikke den bør
være lavere end 900 i højden.

De arbejdsaskiner jeg har haft var en Lenovo T60 der svjh havde 1050
punkter i højden og en HP Elitebook 8560 eller deromkring med 900
punkter i højden.

Og nej, jeg vil ikke starte en religionskrig men jeg vil gerne undgå at
brænde mig på en skærmopløsning jeg ikke bryder mig om.

/Lars

Edmund

Den 18-01-2016 kl. 19:51 skrev Lars Peter Larsen:
> I denne uge har ElGiganten et OK tilbud på en Lenovo G50-80 som tiltaler
> mig bortset fra skærmopløsningen som "kun" er 1366*768.

de har også en model med 1920 1080 opløsning, dog kun med i3 processor

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80L000HUMT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-solv#

--
Mvh Edmund

Edmund

Lars Peter Larsen

Du er helt sikker på at det ikke bare er skærmkortets formåen på en
ekstern skærm?? - Med mindre der findes flere varianter af Lenovo G50-80
specificerers skærmen som 1366*768 selvom den er full-HD i ugereklamen.

G50-80 er interessant idet der angives en I7 (Quadcore) i anoncen mens
den du linker til er en I3 (DualCore).
Memory er ikke angivet i anoncen men jeg har andet sted på nettet set at
den skulle være med 8GB - og så begynder det at lyde som for godt til at
være sandt til prisen. - eller også skal ElGiganten tjene på tillægsydelser.

Jeg prøver at køre derind i morgen.

/Lars

Edmund

Den 18-01-2016 kl. 22:56 skrev Lars Peter Larsen:

> Du er helt sikker på at det ikke bare er skærmkortets formåen på en
> ekstern skærm?? - Med mindre der findes flere varianter af Lenovo G50-80
> specificerers skærmen som 1366*768 selvom den er full-HD i ugereklamen.

der er jo flere varianter
f.eks en i5 med 1920 x 1080
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80E503A2MT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-sort#tab-specs

--
Mvh Edmund

Lars Peter Larsen

Lars Peter Larsen wrote:
> [...]
> Skal jeg kigge efter maskiner med 17" skærm frem for 15" ?
>
> En passende opløsning er vel diskutabel men jeg synes bare ikke den bør

Jeg kiggede på mange maskiner men der var altid et catch - enten i
mangel på RAM, "lille" CPU, lille SSD-disk, lav skærmopløsning eller for
dyre for min smag. Det blev en HP Pavilion P294 med en AMD Quad-core og
8GB i Power - nedsat til 4000 fra 6500 ifg ekspedienten. Formentlig en
udgået model men det bliver den ikke ringere af.

Tak for forsøgene på at hjælpe.

/Lars