CPU Laptops

pjla...@gmail.com

hej
Jeg har to laptops.

1. "Lenovo Y510P" med en i7-4700QM CPU , 16GB Ram
2. "HP EliteBook 8760" med en i7-2860QM CPU , 16GB Ram

Undrer mig over den store forskel i performance når man ser på data for begge CPU'er
i7-2860QM har mere Cache og større Clokfrekvens end i7-4700QM

"Lenovo Y510P" virker hurtigere og behageligere at arbejde med. Den køre nogle programmer hurtigere end "HP EliteBook 8760".

Begge maskiner kører Windows 10 på SSD disk.

Kan nogen forklare mig forskellen.
Har tænkt på om en opgradering af i7-2860QM ville hjælpe.

mvh pjl

Lars Peter Larsen

pjla...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Begge maskiner kører Windows 10 på SSD disk.

Hvilke baggrundsprocesser kører i maskinerne?
Hvor mange processorkerner? - er de evt Hyperthreaded?
Hardware, forstås som chipset og grafikkort - selvom maskinerne virker
meget ens kan der være meget stor forskel på hardwaren og flaskehalse
forskellige steder der påvirkler performance.

/Lars