Hjælp til db struktur

Dennis Munding

Halløj!

Indrømmet - jeg er en amatør, når det kommer til databaser.
Derfor har jeg brug for lidt hjælp/vejledning til, hvordan jeg bedst
sætter mine tabeller op - og får hentet data på kryds og tværs fra dem.

For at nemheds skyld får I lige et link til "problembarnet" - det er en
rangliste i pdf-format:
http://cpb.dm-web.dk/

Jeg har selv en forestilling om, at der skal være en tabel udelukkende
til spillernes navne og spille-id.

Derudover skal der være til turneringerne og den totale score - det er
så her, jeg er på glatis, da der kommer flere turneringer end man kan
se.
Ukendte faktorer er spillernavne, score, total score og dato...

Håber det giver lidt mening og at nogen er villig til at "sparke" mig
på ret kurs...

På forhånd tak. :-)

Dennis Munding

Arne Vajhøj

Det er altid svært at rådgive udfra så få oplysninger.

Men jeg tænker i retning af:

spiller
-------
id,PK
navn
adresse
tlf
email

turnering
---------
id,PK
navn
tidspunkt
type
dommer

resultat
--------
spiller_id,delt PK,FK->spiller.id
turnering_id,delt PK,FK->turnering.id
placering,FK->pointtildeling.placering

pointtildeling
--------------
placering,PK
point

Eventuelt lave den sidste som:

pointtildeling
placering,delt PK
aar,delt PK
point

hvis pointtildelingsreglerne kan ændres fra år til år.

Arne