Ferbedring af mySQL forespørgsel

Kurt Hansen

Jeg fik hjælp den 5/2-15 i denne tråd:
<54d1d653$0$289$1472...@news.sunsite.dk>, men har nu brug for at
rette/forbedre og udvide lidt.

SELECT
products.products_id,
products.products_model,
LEFT(products_description.products_description, 29999),
MID(products_description.products_description, 30000,29999),
MID(products_description.products_description, 60000,29999),
MID(products_description.products_description, 90000,29999),
MID(products_description.products_description, 120000,29999),
LENGTH(products_description)
FROM
products,
products_description
WHERE
products.products_id = products_description.products_id
ORDER BY
LENGTH(products_description)

Det hele drejer sig om at opsplitte feltet products_description, da en
del varer i databasen har meget lange beskrivelser. Formålet er at kunne
importere i Excel, som har en begrænsning på antal tegn i en celle.

Jeg har, på bedste fedtmulemanér blot tilføjet nogle flere linjer à la
"MID(products...", men det funker ikke rigtigt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

Den 27/05/15 kl. 09.33 skrev Kurt Hansen:
Nu har jeg fundet ud af hvorfor det vælter ved import i Excel:

products_description indeholder HTML-koder og alle disse anførselstegn
bruger Excel jo til at splitte en CSV i separate felter.

Hmmm ... så må jeg jo futte over til regnearksfolkene.

Krabsen

Den 27-05-2015 kl. 09:33 skrev Kurt Hansen:

> [...]
>
> Jeg har, på bedste fedtmulemanér blot tilføjet nogle flere linjer à la
> "MID(products...", men det funker ikke rigtigt.

Du er opmærksom på, at der findes rutiner til at danne Excel-filen
direkte fra php?

se f.eks.
http://stackoverflow.com/questions/28670412/save-chunks-from-database-into-xls

Kurt Hansen

Den 27/05/15 kl. 17.04 skrev Krabsen:
Faktisk ikke, men det løser vel ikke problemet med de lange tekster der
ikke er plads til i Excels felter?

Jeg har besluttet mig for at droppe det og nøjes med at optælling af
tegn og det virker fint.