MAMP vil ikke starte Apacheserver

1 view

Kurt Hansen

Jeg ved ikke om jeg er havnet i den rigtige gruppe. Venligst korriger
mig hvis det er tilfældet.

Jeg har brug for at webudvikle lokalt på min Mac og har tidligere brugt
MAMP. Da den webshop jeg skal arbejde med ikke kan køre på PhP 5.6 og
opad, så jeg har installeret en ældre version af MAMP, så MAMP nu kører
med 5.5.3.

Fra en backup har jeg overført mine gamle projekter til hhv. MAMP/db og
MAMP/htdocs.

Når jeg starter MAMP.doc er det kun mySQL-serveren der starter.
Apache-serveren forbliver grå. Stien til Document Root er korrekt sat
til /Applications/MAMP/htdocs.

Hvad gør jeg forkert?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

Jeg har googlet det meste af aftenen og konstaterer at der gennem tiden
har været mange med samme problem, men et brugbart svar har jeg ikke fundet.

Det står mig dog klart, at det åbenbart ikke er nok at kopiere tidligere
projekter fra MAMP/db til MAMP/db. Når jeg åbner phpMyAdmin er der ingen
databaser tilgængelige.

Oh well, så skal jeg åbenbart importere en SQL-fil fra min gamle backup,
eller ...?