SQL forespørgsel med bruger input

mnj...@gmail.com

Hej
Jeg mangler hjælp til at lave en forespørgsel med brugerinput (så svarene begrænses)

Min forespørgsel

Select
dato, varenummer, varenavn, lagerbeholdning
From
vareliste
Where varenummer =12345678

-- i stedet for at skrive varenummer ind i koden, ville jeg gerne have en popup boks der beder om nummeret.
Er det muligt og er der en der kan hjælpe ?

Jeg bruger
Microsoft SQL Server 2008 R2

Arne Vajhøj

Grundliggende kan man ikke prompte for bruger input i SQL (MS Access
er en undtagelse).

Du prompter for input i din applikation og bruger den indtastede værdi
sammen med din SQL (husk at bruge parametre ikke streng konkatanering
til at få værdien ind).

Arne

mnj...@gmail.com

Hej Arne

Tak for hurtigt svar.
Det er en forespørgsel jeg vil køre via excel, så må jeg prøve om jeg kan få excel til det.

PS
Så lærte jeg da lige et nyt ord "konkatanering" aldrig hørt det før ;-)

Niels P Sønderskov

Den 09/09/15 kl. 07.31 skrev mnj...@gmail.com:
Hedder også "konkatenering" af "konkatenere" = kombinere tekststrenge.
Et begreb man ikke kan undgå at støde på i den engelske udgave, når man
arbejder med manipulation af tekst.

--
Niels P Sønderskov

Arne Vajhøj

On 9/9/2015 1:31 AM, mnj...@gmail.com wrote:
> Det er en forespørgsel jeg vil køre via excel, så må jeg prøve om jeg kan få excel til det.

Du kan jo prøve med:

SELECT ... WHERE etfelt = [Indtast værdi]

og se om det virker.

Arne

Arne Vajhøj

On 9/9/2015 5:06 PM, Niels P Sønderskov wrote:

> Hedder også "konkatenering" af "konkatenere" = kombinere tekststrenge.
> Et begreb man ikke kan undgå at støde på i den engelske udgave, når man
> arbejder med manipulation af tekst.

Ups.

Ja - det er med e og ikke med a.

Arne