Hvordan redigere en SQL-database?

Kurt Hansen

Jeg vil etablere en webshop i OpenCart. OpenCart baserer sig på en
SQL-database.

Hvis jeg downloader installationspakken, skal jeg jo gerne kunne åbne
databasen i et program, hvor jeg har mulighed for f.eks. at oprette nye
tabeller og felter, tilføje relationer m.m.

Jeg KAN selvfølgelig installere pakken på kjit webhotel og åbne
databasen i phpMyAdmin. Her vil jeg manuelt kunne oprette tabeller og
felter m.m., men lige det der med den finere "behavior" kan vel kun
gøres ved at redigere kildefilerne manuelt. Eller hyr ...?

P.S. Jeg bruger Mac, så evt. anbefalinger til software (helst gratis
eller billigt) skal være her til.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Arne Vajhøj

On 9/26/2015 6:49 AM, Kurt Hansen wrote:
> Jeg vil etablere en webshop i OpenCart. OpenCart baserer sig på en
> SQL-database.

Hvilken SQL database?

> Hvis jeg downloader installationspakken, skal jeg jo gerne kunne åbne
> databasen i et program, hvor jeg har mulighed for f.eks. at oprette nye
> tabeller og felter, tilføje relationer m.m.

Forskellige database servere kommer med forskellige administrations
programmer.

> Jeg KAN selvfølgelig installere pakken på kjit webhotel og åbne
> databasen i phpMyAdmin. Her vil jeg manuelt kunne oprette tabeller og
> felter m.m.,

PHPMyAdmin er til MySQL.

Er det MySQL du vil bruge.

> men lige det der med den finere "behavior" kan vel kun
> gøres ved at redigere kildefilerne manuelt. Eller hyr ...?

Jeg vil tror at du kan gøre alt det du har brug for via PHPMyAdmin.

Du er opmærksom på at en lokal database og en database på web hotel
ikke synkroniserer ændringer automatisk?

Arne

Kurt Hansen

Den 26/09/15 kl. 15.04 skrev Arne Vajhøj:

> Hvilken SQL database?

Øhhh, wabba'? Allerede her er jeg nok nødt til at erkende, at det ikke
er noget jeg skal begynde at rode med :-(