Hvordan "måler" jeg antal tegn i et felt?

Kurt Hansen

Jvnf. min forrige post er det nu gået op for mig, at jeg er nødt til at
forny teksten i alle de poster hvor feltet products_description i
tabellen products_description, som jeg nu har udvidet til LONGTEXT.

Der må kunne laves en query der måler og viser mig de poster, hvor
længden er over 65.535 tegn?

Jeg skal sådan set bare bruge varenummeret, som står i feltet
products_model i tabellen products, samt products_name i tabellen
products_description.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen

Fedtmule har ikke levet forgæves :-)

Jeg fandt frem til LENGTH(products_description) og nu viser en kørsel,
at det opdaterede eksempel
http://www.danacordbutik.dk/product_info.php?products_id=42806
kun indeholder 118.282 tegn. Det betyder altså at MEDIUMTEXT burde være nok.

Der er dog en række poster hvor længden er målt til 32.000 tegn og det
er jo mistænkeligt og et par kontrolopslag viser da også at de er klippet.

Nu vil jeg opdatere disse varer og køre min måling igen. Så vil det vise
sig om der er nogen der overskrider MEDIUMTEXT.

Jeg beklager mit øf denne søndag morgen. Jeg er ikke for knøw til
databaser og det hele ser, som udgangspunkt, håbløst ud og så er jeg
hurtig på tasterne. Efterfølgende finder Fedtmule dog ud af det :-)