Søg-og-erstat i mySQL database

1 view

Kurt Hansen

Jeg har fået et underligt problem i en webshop. Alle forekomster af
ordet "at" og det efterfølgende ordmellemrum er blevet erstattet med "afå".

Hvis jeg foretager en simpel søgning i phpMyAdmin efter "afå" findes
også alle forekomster af "afa", så hvordan strikker jeg en forespørgsel
sammen der kører en søg-og-erstat i alle tabeller/felter?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Jan Hansen

Mon ikke det er samtlige forekomster af "f " der er blevet til "få" ?
http://danacordbutik.dk/product_info.php?products_id=9894 står der
både "Kelly Markgrafå(Bernardo)" og "Change ofåScene".

http://danacordbutik.dk/product_info.php?cPath=5&products_id=32947
med "Schulhoffå" er der også nogle "rn" i starten af hver linie.

Jeg gætter på fejlene er opstået i forbindelse med flytningen til ny
server, kan du ikke få dem til at prøve igen, og så gøre sig lidt mere
umage denne gang?

ellers har du forhåbentlig en nyere sikkerhedskopi af databasen.

Der er vel ikke noget med "få" i tabelnavne osv. så hvis ikke der er
anden udvej end at rette i det eksisterende, er det nemmeste nok at
downloade databasen som en sql-fil, og så bruge søg og erstat i en editor.
I editoren Kate kan man vælge "erstat alle", de steder, der bliver rettet
får grøn baggrund, så det er ret let at gennemgå og skrive å igen de
steder, hvor der skulle stå "få". Der findes sikkert noget tilsvarende til
dit operativsystem.

--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give

Kurt Hansen

Den 25/05/2016 kl. 13.08 skrev Jan Hansen:

> Jeg gætter på fejlene er opstået i forbindelse med flytningen til ny
> server

I så fald er det sket for flere uger siden, men det skal nok passe at
jeg ikke har fået øje på det før nu.

> Der er vel ikke noget med "få" i tabelnavne osv. så hvis ikke der er
> anden udvej end at rette i det eksisterende, er det nemmeste nok at
> downloade databasen som en sql-fil, og så bruge søg og erstat i en editor.

Det gav lidt problemer at "styre" søg-og-erstat, idet disse "rn" er
fremkommet ved at "\r\n" var blevet erstattet med "\\r\\n" og da det jo
er en formatteringskode, måtte der lidt Fedtmule til for at få det til
at virke i en editor (TextWrangler).

Databasen er nu opdateret og det ser ganske fornuftigt ud ved et hurtigt
gennemsyn.

Tak for hjælpen :-)