Bygge selv seng

Espen

Hej Gruppe

Jeg har brug for hjælp og håber jeg er landet det rette sted :-)

Vi skal flytte om 3 måneder. Lejlighedens ene værelse skal bruges til
kontor/arbejdsplads og vi må derfor have soveværelset i en af stuerne.

Vi ønsker at bygge en seng der kan monteres op ad væggen, når den ikke er i
brug - på den måde får vi frigjort noget gulvplads i dagtimerne og sengen
står ikke og "roder".

Jeg søger gode råd og meget gerne tegninger på sådanne "skabninger"- hvis
nogen skulle vide hvad en sådan seng hedder, kan jeg eventuelt nemmere selv
søge videre.

På forhånd mange tak

Winnie Schildknecht

Jan Vestergaard

Espen wrote:
> Jeg har brug for hjælp og håber jeg er landet det rette sted
> :-)

Jo - det er OK ;-)

> Jeg søger gode råd og meget gerne tegninger på sådanne
> "skabninger"- hvis nogen skulle vide hvad en sådan seng
> hedder, kan jeg eventuelt nemmere selv søge videre.

Det kunne være en skabsseng ?

http://www.google.dk/search?hl=da&q=skabsseng&meta=

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Espen

"Jan Vestergaard" skrev bl.a.

> Det kunne være en skabsseng ?
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=skabsseng&meta=
>
> Jan

Jo... der er da godt nok noget der.
Men det jeg havde i tankerne var ikke så meget et skab. Det var mere en
slags box/kasse, der enten bare fastgøres direkte på væggen eller kører ind
i en kasse af en slags. Sengens bund, udgør så den side der vender ud af,
når sengen er slået sammen.

Så sådan noget i den stil... Ved godt det er en anelse abstrakt, men inde i
mit hovede ser der supercool ud og fungerer. Det skal bare lige tegnes,
tænkes og bygges...

Er der komplet umuligt, er skabet klart en idé. Så tak for hjælpen :-)

Mvh Winnie Schildknecht

Claus Agerskov

Espen wrote:

> Jeg søger gode råd og meget gerne tegninger på sådanne "skabninger"-
> hvis nogen skulle vide hvad en sådan seng hedder, kan jeg eventuelt
> nemmere selv søge videre.

En vægseng eller på engelsk wallbed. Nedenfor en link til søgning i Googles
billedarkiv:

http://images.google.com/images?q=wallbed

De herligste hilsner

Henning

On Wed, 30 Aug 2006 12:53:55 +0200, "Espen" <espe...@suell123.dk>
wrote:

> [...]
>brug - på den måde får vi frigjort noget gulvplads i dagtimerne og sengen

Hvor højt er der til loftet? Vil der være mulighed for en hems i
arbejdsværelset i stedet?
Jeg går selv med samme idé mht. opslagssengen. Forestiller mig noget
simpelt med en box-madras, hvor den ene ende er fastgjort i et beslag,
så sengen kan vippes op ad væggen, og ellers bare hvile på den ene
mede og beslaget når den er slået ned.

Anders Majland

> Hvor højt er der til loftet? Vil der være mulighed for en hems i
> arbejdsværelset i stedet?

Også min tanke - eller bare en fritstående seng med "høje" ben som dem
man ofte ser som børnemøbler. Men til et par voksne skal de jo nok være
lidt kraftigere ... Der behøver jo så ikke nødvendigvis være fuld
ståhøjde under sengen - bare der er rigeligt til at sidde på en
kontorstol.

Message has been deleted

Henning

Jeg har været med til at lave en hems - ganske simpelt! En boxmadras i
den ønskede størrelse, en lægte skruet ind i væggen hvor boxen hviler
på, to stolper i de frie hjørner. Han var ungkarl, og den holdt til
diverse udskejelser;-)

Espen

"Claus Agerskov" < skrev

> En vægseng eller på engelsk wallbed. Nedenfor en link til søgning i
> Googles
> billedarkiv:
>
> http://images.google.com/images?q=wallbed

Der var jo en masse herlige løsninger :-)

Tak for hjælpen
Winnie Schildknecht

Espen

"Henning" skrev

> [...]
> simpelt med en box-madras, hvor den ene ende er fastgjort i et beslag,
> så sengen kan vippes op ad væggen, og ellers bare hvile på den ene

En hems er overvejet.
Men jeg har to problemer: Jeg bryder mig ikke om at sove højt oppe og jeg
bryder mig heller ikke om at have noget hængende over hovedet :-)

Men i andre tilfælde er det helt sikkert en glimrende mulighed.

Mvh Winnie Schildknecht

Espen

"Jubii" skrev

> Hvis i skal have en sofa i det rum, er en sofaseng nærliggende, hi.

Den løsning bruger vi nu og vi er bare så trætte af at seng og sofa er samme
møbel.
Så nu har vi lyst at prøve noget andet.

Mvh Winnie Schildknecht

sdsf

"Henning" <no....@all.invalid> skrev i en meddelelse
Lidt ala det her:
http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Lotte%2024-4-08/100OLYMP/slides/P1010018.JPG

Henning

>Lidt ala det her:
>http://www.hollymariecombs.dk/Chokmah/Lotte%2024-4-08/100OLYMP/slides/P1010018.JPG

Det ligner sgu meget godt;-)

Aksel

"Espen" <espe...@suell123.dk> skrev i en meddelelse

Prøv at søge på "Murphy bed" det er den amerikanske betegnelse for den type
der klappes op mod væggen.

Hilsen Aksel

> Winnie Schildknecht

Espen

"Aksel" skrev

> Prøv at søge på "Murphy bed" det er den amerikanske betegnelse for den
> type der klappes op mod væggen.

Tak for det Aksel

Mvh Winnie Schildknecht