Danfoss termostater

Solveig og Børge Pedersen

Hej
Har købt 4 stk af de nye Danfoss living eco termostater.
Indenfor den første uge gik tallene ud i displey på alle 4, så jeg nu står
og skal reklamer over dem.
Det er en ny type der først kom på markedet i 2011.
Er der nogen der kender til om der er problemer med dem. I såfald vil jeg
ikke købe til resten af huset.
MVH.
Børge

CC

Det er vel batteriet der skal skiftes. Du har vel krav på at de duer i 2
år efter du har taget dem i brug, så klag og få batterierne skiftet uden
beregning.

Solveig og Børge Pedersen

Hej.
Batterier er testet ok.
MVH
Børge

"CC" <c...@mail.dk> skrev i meddelelsen

Cykelsmeden

Den 24-01-2012 20:12, Solveig og Børge Pedersen skrev:
> Batterier er testet ok.
> MVH
> Børge

må man spørge hvordan?

//finn

Solveig og Børge Pedersen

Batterierne er nye og testet med batteritester, som viser fuldt udslag.
MVH.
Børge

"Cykelsmeden" <m...@not2old.dk> skrev i meddelelsen

Cykelsmeden

Den 26-01-2012 20:21, Solveig og Børge Pedersen skrev:
> Batterierne er nye og testet med batteritester, som viser fuldt udslag.
> MVH.
> Børge

ok, så afh. af om testeren er beregnet til AA, og belaster passende
under målingen. (Husker ikke normen, men 100 ma er nok et godt bud)

Jeg ville nok købe et par nye batterier og prøve med dem, da det er en
overkommelig pris og ikke spildt. Det er ikke ualmindeligt at AA (og
andre) batterier taber 70-80 % ved at ligge på lager.
Køb derfor de nye i en butik som har en vis omsætning :-)

//finn

Svend

"Solveig og Børge Pedersen" <bor...@mail.dk> skrev i en meddelelse
Hej Børge

Hvad mener du egentlig med, at tallene gik ud ?
Lys og tal forsvinder efter kort tid for at spare strøm. De kommer igen
blot ved at trykke på en af knapperne. Det er formentlig ikke det du mener ?

Jeg har 5 stk og de virker, så vidt jeg kan bedømme ganske udmærket.
Med slukket display det meste af tiden.
Selv om dine tal er gået ud, virker de så alligevel ?
Virker din natsænkning ?
Ellers er det en bytter.

MVH

Svend

Henrik V

Jeg har en enkelt eco som virkede efter dit første indlæg. Dagen efter virkede
displayet ikke korrekt. Enten var der kun lys på det eller også var der nogle
bidder af det rigtige display.

Jeg pillede den helt af og lavede en "reset til fabriksindsilling" det hjalp
ikke. Så tog jeg begge batterier ud i ca. 15 minutter derefter virkede den og
har gjort det siden.

De er sgu nok den der solstorm:
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/solstorm-rammer-jorden

Mit radiosstyret vækkeur ringede den anden dag kl. 06.00 som den skulle,
problemet var at klokken var 02.27 i den virkelige verden. Godt det var til den
side :-)
--
Henrik

On Thu, 26 Jan 2012 20:21:26 +0100, Solveig og Børge Pedersen <bor...@mail.dk>

Solveig og Børge Pedersen

Hej Svend
Der er lys i displey men ingen tal.
Slår jeg let på den, kommer tallene frem. (Dårlig forbindelse)
Natsænkning ser ud til at virke.
Prøver jeg i spareprogrammet at hæve temperatur med 4 grader, forventer jeg
at der efter 5 min er varme på radiatoren, men der sker intet den første
time.Så jeg kan ikke skifte temperatur kortvarig .Hverken i spareperioder
eller i komfort periode.Så jeg synes ikke den virker som beskrevet.
MVH.
Børge

"Svend" <s...@jensen.mail.dk> skrev i meddelelsen

Solveig og Børge Pedersen

Hej igen
Når den går på natsenkning kl 22 fra 22 til 17 grader, kan jeg opleve at kl
22.30 kan radiator blive meget varm.
Det virker forkert, når jeg forventer temperaturen skulle falde til 17
grader før den varmer igen.
Andre gange når temp. skal stige fra 17 til 22 grader, forventer jeg at 5
min efter setpunkt bliver radiator varm.
Når det ikke sker begynder jeg at fryse.
Så kort og godt synes jeg ikke de virker optimel, man kan ikke stole
ordentlig på dem.

"Solveig og Børge Pedersen" <bor...@mail.dk> skrev i meddelelsen

Carsten Finn Rasmussen

Hej Børge

har ingen erfaring med produktet (har ikke sådan noget nymodent stads), men
noget siger mig at enten du og/eller termostaterne har mistet overblikket
;-) det lyder som noget programmerings fnidder...

jeg ville starte helt forfra:

Fjerne batterierne i en times tid.
Brug tiden til at læse prog vejledning een gang til.....
resætte til fabriksstandard.
Indstille tiden korrekt.
Vælge et af de faste programmer f.eks P1.
Se om 'skabet' opfører sig anstændigt.

4 defekte danfossprodukter ud af 4 lyder i mine ører usandsynligt.
termostaterne har batteriovervågning, så defekte batterier bør også kunne
udelukkes.
Vær opmærksom på, at enhederne har 'smartfunktioner' som f.eks.
udluftlingsautomatik der kan gribe ind i den programmerede/forventede
adfærd.

held og lykke med din nye fagre verden :-)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Svend Erik Walde

Hej Børge.
Jeg har købt 7 af de nye living eco termostater for nogle måneder
siden.
2 er blevet byttet. Den ene havde samme fejl med display, som du
beskriver. Løs forbindelse.
Den anden holdt op med ar regulere, eller rettere - åbnede for varmen
så der var som i en sauna, så der forsvandt min besparelse. Jeg har nu
6 termostater i brug. 4 virker fint. 2 åbner af og til for varmen på
fuld blus. Så må jeg via symbolet M deaktivere og aktivere. Så virker
det igen i en periode. Tror ikke Danfoss er færdig med udviklingen.
VH. Walde.

Solveig og Børge Pedersen

Hej Walde.
Jeg kan se du har samme problemer som mig, med de åbner og lukker som vinden
blæser.De er ustabile.
Kan ikke anbefales på nuværende tidspunkt. Jeg har klaret det ved også at
have ventiler på returen der måler returvandet. På den måde kan jeg sørge
for temperaruren ikke bliver for høj, og når de andre ellers virker få lidt
besparelse.
MVH.
Børge

"Svend Erik Walde" <sv...@walde.dk> skrev i meddelelsen

Solveig og Børge Pedersen

Hej igen
Hvis man skiller termostaten ad og renser kontakterne til displey, kommer
tallene frem igen.
MVH.
Børge

"Solveig og Børge Pedersen" <bor...@mail.dk> skrev i meddelelsen

storm...@gmail.com

Hej med jer

Har købt 4. stk og de åbner lukker som vinden blæser ...selv om de er sat til 21 grader og der er 21,8 kan en eller flere af radiatoerne finde på at blæse der ud af ....jeg overvejer seriøst at gå tilbage til tradionelle termostater for her er der INGEN besparelse ...det virker utroligt amatøragtigt lavet...."udluftefunktionen" virker i omkring 10 min og så skal jeg love for at der bliver lukket op for sluserne....Det var 1500 kr. lige ud af vinduet

kurt...@fjordblik.dk

Har selv købt nogle stykker af Danfoss Living Eco, og står nu for 3. Gang til at få nye fra forhandlerne. Problemet med manglende tal/tekst i display er velkendt af Danfoss, og de trak alle termostater tilbage i efteråret 2012, og sendte nye termostater på markedet i november 2012, men desværre var der også fejl med disse. De var beregnet for det engelske marked og er regnet til vertikal monitering, hvor vi i DK normalt anvender horisontal montering - det giver en markant fejltemperatur. Den engelske version er benævnt V1.19, som man kan se i batteridækslet. Har du en sådan version, så få termostaterne byttet. Mvh Kurt Wind

l...@kruger.dk

Hej Børge!
Du skriver at du skiller termostaten og renser kontakterne. Hvordan skiller du dem af?

--

e-mail message and any attachments to it are intended only for the named

bov...@gmail.com

Den søndag den 22. januar 2012 kl. 22.24.03 UTC+1 skrev Solveig og Børge Pedersen:
Danfoss living eco er nok et flop, jeg fik også 2 ud af 4 stk. byttet nu har jeg kasseret dem og monteret almindelige Danfoss termostater, måske bliver Living eco gode engang...

Per