"NfL" <N...@nomail.invalid> skrev i en meddelelse
news:50bcac4b$0$303$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
> "Henning" <no....@all.invalid> skrev i meddelelsen
> news:mlvob8hgdcmchm6ia...@4ax.com...
>> On Sun, 2 Dec 2012 22:26:17 +0100, "Elmand" <elm...@pc.invalid> wrote:
>>
>>>
>>>"Maria Frederiksen" <
m...@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
>>>news:50bb8e22$0$281$edfa...@dtext01.news.tele.dk...
>>>> >Hvordan er det med betaling af husleje? Skal pengene overføres fx 28.
>>>> >dec
>>>> >således at udlejer har pengene på sin konto den 1. jan eller skal man
>>>> >først overføre dem 1. jan? Der står ikke noget klart om dette i
>>>>
>>>> Lejen er forfalden den 1. i måneden, så lejen skal betales senest den
>>>> 1.
>>>> til det sted, udlejer anviser. Betaling i banken den 1. anses for
>>>> rettig
>>>> betaling.
>>>>
>>>> Mvh Maria
>>>>
>>>Det er ikke helt rigtigt Maria.
>>>
>>>Det er den 3 hverdag efter forfaldsdag.!! Skal der betales den 1 og
>>>dette
>>>er en lørdag
>>>er beløbet først forfalden om onsdagen.
>>
>> Jvf. hvilken lov? Mon ikke det er individuet fra aftale til aftale?
>
> Lejeloven, og i den har der været såkaldte løbedage, som var 3 hverdage.
> Fra juni 2012 blev lejeloven ændret så Maria får delvis ret. Nu lyder den
> "Rettidig betaling af husleje sker senest på forfaldsdagen. Forfald af
> lejen til betaling på en helligedag, en lørdag eller grundlovsdag udskydes
> forfaldsdagen til den efterfølgende hverdag."
>
> Så jo, lejebetaling skal ske på aftalt forfaldsdag. Her i boligforeningen
> er det den 6 i måneden.
> Mon ikke de fleste har forfaldsdag den 1 i måneden trods alt.
>
> --
> NfL
Fint, så blev jeg så klog, - jeg har indkasseret husleje i mange år og
kendte derfor
lejeloven, men havde ikke observeret, at dette punkt var ændret, så jeg
håber også
Maria tilgiver mig. ( hvis hun altså ikke kendte den gamle bestemmelse.
Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen