Εshop σε django

Jon Romero

to djan...@googlegroups.com
Σκέφτομαι να ξεκινήσω να φτιάχνω ένα eshop platform σε django αλλά δεν γνωρίζω κάποιο άλλο πέρα από το Satchmo Project το οποίο
δεν μου φαίνεται ότι κινείται και πολύ. Ποιά είναι η άποψή σας? Να πάω (μείνω:P) σε RubyOnRails όπου υπάρχουν ήδη αρκετά και δοκιμασμένα ή να bite-the-bullet και να πάω σε django? Έχει προσπαθήσει κάποιος κάτι παρόμοιο?

Ευχαριστώ

john proios

to djan...@googlegroups.com
Στις Σάββατο 04 Απρίλιος 2009 19:42, ο/η Jon Romero έγραψε:
> [...]

> (μείνω:P) σε RubyOnRails όπου υπάρχουν ήδη αρκετά και δοκιμασμένα ή να
> bite-the-bullet και να πάω σε django? Έχει προσπαθήσει κάποιος κάτι

Το django είναι περισσότερο από ένα e-commerce και από ότι είδα το satchmo
είναι η βάση για να ξεκινήσει κάποιος eshop. Πάντος η γνώμη μου είναι αν το
κάνεις με django στο μέλλον θα σου "βγεί" καλύτερο γιατί είναι ποιό ευέλικτο
από κάποια άλλα...
Εγώ σίγουρα θα το κάνω όταν ευκαιρήσω ;)

gspanos

to djan...@googlegroups.com
Τι εννοείς φτιάχνεις ένα e-shop platform? Εννοείς from scratch? Η απλά να να πάρεις κάποιο και να το
παραμετροποιήσεις όπως π.χ. το satchmo που αναφέρεις?
    Προσωπικά η δικιά μου εμπειρία μου έχει δείξει πως αν ένα ήδη υπάρχον προιόν δεν κάνει ΑΚΡΙΒΩΣ
αυτό που θέλω τότε δεν αξίζει να μάθω τα internals του και προτιμώ να αρχίσω from scratch και απλά
να "δανειστώ" στοιχεία και λύσεις σε διάφορα προβλήματα από αυτό το ήδη υπάρχον project.
  Π.χ. το satchmo υποστηρίζει διάφορα payment methods το οποίο θα ήταν χαζομάρα εκ μέρους μου
να μην "κλέψω" το implementation τους από αυτό project και να κάνω δικά μου από την αρχή.

Βέβαια άνθρωπος από άνθρωπο διαφέρει οπότε αυτή είναι η δικιά μου υποκειμενική άποψη.

Για ruby κ.λ.π. που αναφέρεις είμαι ο πλέον ακατάλληλος να σου πω αφού ούτε μ'αρέσει σαν
γλώσσα,  ούτε βρίσκω κάτι στο framework(rails) που να λείπει από το django.(πέρα από τα περισσότερα
projects και ίσως use cases).

Υ.Γ. Αλήθεια πόσες είναι οι πιθανότητες σε ένα django mailing lists να σου πουν να χρησιμοποιήσεις
       ruby on rails?  :)

Jon Romero

to djan...@googlegroups.com
[...]

Same here. Αλλά αν κάτι 90% έτοιμο σε ένα framework, το να ξεκινήσω κάτι από το 0% και να αρχίσω τα copy/paste δεν
μου φαίνεται ιδανικό :D

Υ.Γ. Αλήθεια πόσες είναι οι πιθανότητες σε ένα django mailing lists να σου πουν να χρησιμοποιήσεις
       ruby on rails?  :)

Καλά δεν περίμενα κάποιος να μου πει "ναι,πήγαινε σε Rails!" αλλά αν κάποιος είχε δοκιμάσει κάτι σε django και τα βρήκε σκούρα σε κάποιους τομείς, θα με βοηθούσε πολύ στο να συγκρίνω τα σημεία που το κάθε framework έχει "θέματα"[1].

Πάντος η γνώμη μου είναι αν το
κάνεις με django στο μέλλον θα σου "βγεί" καλύτερο γιατί είναι ποιό ευέλικτο
από κάποια άλλα...

Ναι και εγώ αυτό σκέφτομαι... Ειδικά αν κάνω κάποια μέρη να είναι ξεχωριστά apps και να συνεργάζονται όλα μεταξύ τους θα είναι το τέλειο εργαλείο (pinax for ecommerce :P).

[1] Εννοώ τα σημεία που εγώ νομίζω ότι είναι πιο εύκολο (για εμένα) να φτιαχτούν σε django ή rails.

gspanos

to djan...@googlegroups.com
Το 90% έτοιμο προσωπικά δεν μου λέει τίποτα!!! Δεν κάνω πλάκα και θα σου εξηγήσω το γιατι...
έστω ότι το 10% που θες εσύ είναι το ύπερ-σημαντικό και απαραίτητο για σένα ή τον πελάτη/ες σου ΑΛΛΑ
για να το κάνεις implement πρέπει να αλλάξεις το 40% του ήδη έτοιμου 90% κώδικα??? Χμμμ....

Γιαυτό και λέω πως είναι ανάλογα του τι θες να κάνεις και σε ποια κατάσταση βρίσκεσαι.

Θα ομολογήσω και κάτι άλλο... το satchmo.... δεν μ'άρεσε. Όταν(πριν κάτι μήνες) είπα να το δοκιμάσω,
είδα πως για να το εγκαταστήσω και ΜΟΝΟ είχε τόοοοοσα πολλά dependencies τα οποία βαριόμουν
καν να πάω στα αντίστοιχα site τους και να τα κατεβάσω. Δεν συζητώ το να τα κάνω να δουλέψουν
με το satchmo, που απότι είδα πολλοί είχαν πρόβλημα να τα κάνουν integrate.

Υπάρχει ένα θέμα με όλα αυτα τα ετοιματζίδικα projects είτε είναι CMS, e-commerce, etc... Εκ φύσεως
είναι τόσο abstract ώστε να ταιριάζουν σε όλες τις περιστάσεις,καταστάσεις,χωροχρόνους και εθνικότητες.
Οπότε αν εγώ θέλω ένα e-shop π.χ. που ΞΕΡΩ ότι μια ζωή θα πουλάει ΜΟΝΟ χειροποίητα μουσικά
όργανα(σε έλληνες) και θα έχει και κάτι custom(είτε γιατί το θελει ο ιδιοκτήτης, είτε γιατί δεν ξέρω γω), τότε ούτε για πλάκα δεν θα έχανα το χρόνο μου με satchmo ή οποιοδήποτε άλλο έτοιμο e-commerce platform. Ξέρω πως θα είναι πιο γρήγορο για μένα να το κάνω από την αρχή και να κλέψω ότι χρειάζομαι....

Υ.Γ. Σοβαρά τώρα, το rails δεν το βλέπω να ζει για πολύ ακόμα. Όσοι το χρησιμοποίησαν τα τελευταία
      χρόνια, ηδη αρχίζουν και ουρλιάζουν για θέματα scalability. Τελείως υποκειμενικά βλέπω το django
      στην υπάρχουσα μορφή του απείρως ανώτερο.

Jon Romero

to djan...@googlegroups.com
[...]

Το ίδιο πρόβλημα είχα και εγώ.

 Ξέρω πως θα είναι πιο γρήγορο για μένα να το κάνω από την αρχή και να κλέψω ότι χρειάζομαι....

Μήπως όμως μερικές φορές, είναι τόσο integrated με την αρχική υλοποίηση που τελικά ξαναγράφεις (from scratch...)
όλα τα βασικά features που ήθελες? Πάντα το φοβάμαι αυτό. Δλδ ανακαλύπτω το τροχό και είναι τετράγωνος :(
Αλλά ναι στην περίπτωση του satchmo ίσως να μην ισχύει.

[...]

Μεγάλη συζήτηση. Το κάθε framework έχει τα δικά του. Και το django έχει κάποια σοβαρά θέματα (το ActiveRecord, Ajax integration και migrations του Rails είναι καλύτερα κατά την γνώμη μου). Αλλά το κάθε tool έχει την θέση του.

gspanos

to djan...@googlegroups.com
[...]

Δεν θα σου πω ψέματα, μου έχει τύχει.  :D

Βέβαια μετά από τόσα χρόνια ξέρεις τι κατάφερα? Να έχω κάτι σχετικό για το κάθε υπάρχον project μου,
σε παλαιότερο κώδικά μου.
    Θέλω π.χ. account authentication based on roles και ο χρήστης να δημιουργεί
τέτοιους ρόλους? Το έχω κάνει.
    Θέλω ένα light-CMS και όχι κάτι full-fledged σαν το Joomla,Drupal...blah blah...? Το χω έτοιμο.
    Θέλω κάτι σε warehouse management? Έτοιμο και αυτό.
    Και πάει λέγοντας...
Φυσικά δεν τα έχω κάνει όλα, αλλά το αποτέλεσμα είναι πως για κάθε καινούριο project, άντε να αλλάζω
μερικές γραμμές κώδικα ή να κάνω ένα διαφορετικό design την HTML.

Μεταξύ μας πιστεύω πως κάθε προγραμματιστής πρέπει να περάσει από αυτό το στάδιο και στο τέλος
θα δικαιωθεί. Αν δεν είσαι προγραμματιστής τότε θα χρησιμοποιήσεις ένα Joomla,satchmo etc. Δεν έχεις
και άλλη επιλογή στην τελική.

Σκέψου πως εγώ δεν χρησιμοποιώ καν το admin interface του django και με όλα αυτά που βλέπω και
δειαβάζω ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί οι άνθρωποι παλεύουν για να το φέρουν στα μέτρα τους. Μα
είναι τόσο εύκολο να φτιάξεις ένα δικό σου!!!!

Επίσης στην ελλάδα(τουλάχιστον) αυτά που μου έχουν ζητήσει για να κάνω καταρρίπτουν τόσα project analysis και design, methodologies που είναι σχεδόν αδύνατον να χρησιμοποιήσω κάτι έτοιμο!!! Αλλά τι να κάνω? Να τους μορφώσω ή να πιάσω ακαδημαικές συζητήσεις? Η ζωή είναι τόσο μικρή!

Χαιρετώ και πάω να ετοιμαστώ γιατί ήρθε το βράδυ του Σαββάτου!

Jon Romero

to djan...@googlegroups.com
Χαιρετώ και πάω να ετοιμαστώ γιατί ήρθε το βράδυ του Σαββάτου!

Well put :p