Graf v Pandas a Matplolib

Jana Velkoborska

to djan...@googlegroups.com
Ahoj, mám další dotaz.
Potřebuji vytvořit graf, který bude reprezentovat vývoj poptávky po půjčování kol v čase.
Mám sloupce index(dat. typ int64), začátek půjčení (dat. typ datetime), konec půjčení (dat. typ datetime).
Index je číslo od 0 až ccc 3000, začátek a konec je ve formátu 2018-09-01 08:52:03.

Za prvé nevím, jak vůbec vzít ta data, jestli nějak zprůměrovat po měsících např. leden 2018, únor 2018 (to nevím, jak vyfiltrovat jen leden) a načíst do grafu nebo to vzít po dnech.

Za druhé nevím, jak načíst ten celý sloupec začátek půjčení do grafu.

Mám
import matplotlib.pyplot as plt
fig, vyvoj_poptavky = plt.subplots(figsize=(12,4))

A dál nevím.

Poradíte někdo?
Díky Jana

Petr Blahoš

to djan...@googlegroups.com
Ahoj, prvně je třeba vymyslet zadání :-)
Mě by tady třeba přišlo rozumný sečíst si buď po týdnech, nebo po měsících, kolik výpůjček
se v tom období stalo, udělat si jinou tabulku (vpodstatě vektor), ve které bude jeden index
odpovídat jednomu období, a hodnota bude počet vypůjček v tom období. Vlastně počítáme
histogram. Rozhodně bych postupoval tak, že bych si data přetransformoval, a až pak
zobrazil.
No a teď:
* Je to ono? Takhle to chceš?
* Předpokládám, žes data načetla přes nějaké funkce pandas. Takže teď to chce brát řádek po řádku,
  brát asi jenom začátek výpůjčky, že?, z něj spočítat "bucket", do kterého to období padne, a k bucketu
  přičíst jedničku. Já osobně bych do toho pro 3000 hodnot (takže bucketů pak bude max stovky) ani
  netahal numpy, a použil bych normální dict.
* Takže teď máme ten dict, a ten už nějak půjde pomocí matplotlib zobrazit. Např.: https://stackoverflow.com/a/53432195/3939992

Jestli to takhle dává smysl, tak zkus, co dokážeš, a pak s tím třeba pohneme dál.

--
Petr

--
--