התקנת סרגל ניקוד בתוכת וורד + סרגל טעמי המקרא

צבי שביט

to קבוצת דיוקי תפילה, קבוצת יהדות
בס"ד

שלום,

לידיעת משתמשי תוכנת וורד (WORD): יש אפשרות להתקין בתוכנה סרגל מאד נוח להוספת ניקוד. כמו כן, יש גם סרגל להוספת טעמי המקרא (פחות שימושי לרוב המשתמשים).

מצורפים שני קבצי התקנה:
PTPManual - להתקנת סרגל ניקוד
PTPTehamim - להתקנת סרגל טעמים

מכיוון שלא ניתן לשלוח דרך GMAIL קבצי התקנה (קובץ שהסיומת שלו היא exe), אני שולח את הקבצים דרך אתר שיתוף הקבצים של גוגל (גוגל דרייב). להורדת הקבצים צריך ללחוץ על הקישורים שבסוף הדוא"ל. מי שלא מסתדר, יכול לפנות אלי בדוא"ל חוזר או בטלפון.

התקנת "סרגל ניקוד" מוסיף למעלה עוד חוצץ בשם PTPManual. כאשר אתם בוחרים בזה אתם מקבלים סרגל עם כל סימני הניקוד.
שימו לב:
1 - דגש ושורוק מתבצעים ע"י אותו כפתור.
2 - סדר הפעולות הוא : דגש, אח"כ שין ימנית/שמאלית ואח"כ ניקוד.
3 - לחיצה על אחד מסימני הניקוד מקדמת את העכבר לאות הבאה. לחיצה על דגש או על שין ימנית/שמאלית לא מקדמת (כי צריך להוסיף גם ניקוד). לחיצה על שורוק לא מקדמת בגלל שהוא יכול להיות גם דגש.
4 - יש גם כפתור skip לקידום של העכבר למקרים של אות ללא ניקוד (ראש - באלף אין ניקוד) או לדלג על רווח שבין מילה למילה או כאשר מנקדים שורוק והעכבר לא מתקדם לאות הבאה (או לתיקון שגיאות).
5 - אם רוצים לתקן ניקוד שמים את העכבר על האות השגוייה ולוחצים על הניקוד הנכון. אין צורך למחוק את הניקוד השגוי הוא מוחלף באופן אוטומטי. אם שמתם בטעות דגש ואתם רוצה לבטל, צריך לעמוד על האות וללחוץ שוב על דגש.
6 -לחיצה על סל מחזור אמורה למחוק ניקוד ממילה קיימת. (אצלי משום מה אני מקבל הודעת שגיאה).
7 - בלחיצה על about מקבלים עזרה.
8 - יתכן שבפונטים מסויימים הניקוד לא עובד היטב.

התקנת "סרגל טעמים" מוסיף למעלה חוצץ בשם "תוספות". הסרגל כולל גם את הניקוד אבל הסימנים קטנים יותר כך שאם רוצים רק לנקד עדיף להשתמש בסרגל ניקוד (איך שנוח לכם). בסרגל זה הסל מחזור לא נותן לי שגיאה.

אשמח לשמוע תגובות.

בהצלחה!
צבי שביט (שטרן)

צבי שביט

to קבוצת דיוקי תפילה, קבוצת יהדות
בס"ד

בהמשך לדוא"ל הקודם, אני מוסיף מספר הערות:

1 - מי ש​​מעדיף עבודה עם מקלדת במקום עבודה עם עכבר, יכול לנקד בעזרת המקלדת. מצורף קובץ עם הסבר לשיטה.
יש לשים לב, שהסרגלים ששלחתי מיועדים רק לתוכנת Word. הניקוד בעזרת המקלדת, לעומת זאת, הוא אופציה של מערכת ההפעלה (Windows) ולכן הוא מתאים לכל התוכנות (כולל שליחת דוא"ל). אי לכך, גם מי שמעדיף את השימוש בסרגל ששלחתי, מוזמן לשמור את הקובץ עם ההסבר לניקוד ע"י המקלדת.

2 - קיבלתי דוא"ל מאליהוא שנון שממליץ להשתמש בתכנת  DAVKAWRITER שכוללת אופציית ניקוד, במקום תוכנת Word. להלן המלצתו:
רצוי להציע, במקום טלאי על גבי טלאי על גבי תכנה גרועה, את תכנת DAVKAWRITER.
אמנם זה עולה קצת כסף [כמה מאות כעת אני חושב] אבל היתרונות עצומים: ניקוד בהקלדה ישירה [בלי SHIFT וכד'] (הערה שלי: גם בסרגל שהמלצתי מנקדים בהקלדה ישירה ללא SHIFT, בניגוד לשיטה שמופיעה בפסקה הקודמת), סרגל טעמים מובנה (הערה שלי: אני שלחתי גם סרגל לטעמים), עריכה נוחה ביותר בכל התחומים [להבדיל מWORD], גופנים עבריים מעולים [נוספים על אלה של WORD], תנ"ך מנוקד, סידור מנוקד, משנה וכד'. לכן כל מי שזקוק לניקוד כבר ירויח שעות של יגיעה מול WORD.
חסרון אחד בלבד מצאתי שההוראות באנגלית, לפחות בגרסה שלי. הסידור שלי כתבתי וערכתי כולו בתכנה הזאת. ולדעתי השתלם לי מאד.
אליהוא

3 - קיבלתי מספר תגובות מאנשים שלא הצליחו להתקין את הסרגלים. אני מצרף כעת קובץ התקנה נוסף בשם PTPManual.msi. קובץ זה אמור להתקין את שני הסרגלים (הניקוד והטעמים). אם לא הצלחתם להתקין בעזרת שני הקבצים הקודמים, תנסו להתקין את הקובץ החדש. אם גם זה לא ילך, תאלצו להשתמש בשיטה של ניקוד בעזרת המקלדת

4 - יש גם אתרים ותוכנות לניקוד אוטומטי. אני מצרף קובץ טקסט עם כתובות של אתרים לניקוד אונליין ולרכישת תוכנות.

בהצלחה,
צבי שביט (שטרן)
050-5918412
בלוג דיוקי תפילה               : http://diyukim.blogspot.co.il
בלוג חידות ביהדות             : http://hidot-yahadut.blogspot.co.il
בלוג נושאים שונים ביהדות: http://yahadutt.blogspot.co.il

הודעה שהועברה
מאת: צבי שביט <zvi...@gmail.com>
תאריך: 1 במאי 2018 בשעה 0:06
נושא: התקנת סרגל ניקוד בתוכת וורד + סרגל טעמי המקרא
אל: קבוצת דיוקי תפילה ‫‎<diyuke-tfila@googlegroups.com>‎‬, קבוצת יהדות ‫‎<yaha...@googlegroups.com>‎‬

בס"ד
כתובות של אתרים לניקוד אוטומטי ולרכישת תוכנת ניקוד.txt
ניקוד במערכת הפעלה Windows ע'י המקלדת.doc