[Kitab Tajul Muluk Rumi Pdf Free !!LINK!!

Cdztattoo Barreto

Jun 13, 2024, 12:01:03 AM (13 days ago) Jun 13
to dishupowfi

Bila masa pulak Tajul Muluk diharamkan? Hehehe... ni aku tak tahu nih...

Tapi kalau pun kena haram, mungkin disebabkan bab Nur Muhammad yang tertulis di kiri kanan helaian muka surat Tajul Muluk ini...

Sdra JBara...
Dulu masa kecik-kecik saya sering membaca Tajul Muluk kepunyaan Tok Wan saya. Apabila dewasa dan sudah bekerja saya berkesempatan membelinya di sebuah kedai buku berdekatan pasar basah Johor Bahru.

Selain daripada ayam yang ditulis hayam, perkataan bumi pula dieja dengan 'ba wau mim'..jadi saya selalu tersasul menyebut bumi sebagai 'bom'. Perkataan 'Mohabbat' juga digunakan secara meluas yang merujuk kepada doa pengasih.

Saya juga tertarik dengan bab 'pelimun' dan 'carta/jadual perjalanan dan melakukan pekerjaan mengikut waktu dan hari' dimana ianya khusus sebagai panduan bagi menundukkan musuh.

Kitab Tajul Muluk Rumi Pdf Free !!LINK!!

Downloadhttps://t.co/wkbQdH6KuN

"mungkin disebabkan bab Nur Muhammad yang tertulis di kiri kanan helaian muka surat Tajul Muluk ini"

Takkan lah pasai perkataan tu ianya diharamkan, macam tak logik je bunyinya, atau disebabkan oleh isi kandungannya yang menjurus kepada ilmu perubatan atau tafsir mimpi/falak yang mungkin akan menyesatkan kepada sesiapa saja, jika membaca tanpa berguru.

betullah tuh... kalau sesiapa main serkup dari kitab tu semata-mata tanpa guru muktabar, dibimbangi akan tergelincirlah akidahnya.

Johar... hang boleh hubungi aku kat abnorma...@gmail.com atau kalau nak chat, meh kita main ym, tharwan...@yahoo.com

salam, wah tajul muluk memang selalu disebut-sebut lah sejak kecik dah baca, lepas tu dalam tahun 1990an beli di Kedai Kitab/Buku di Pekan Rabu RM8.00 kot banyak istilah barang/bahan yang disebut dalam Kitab Tajul Muluk yang payah nak faham kalau tak berguru

soal haram tu lama dah timbul, mungkin tepat macam abnormalheater kata tu

"Bab pada menyatakan nak buat rumah,...Bab pada menyatakan rajsia mengenali manusia melalui tarik lahir, "bab pada menyatakan bumi yang baik dan bumi yang jahat..bab nak buat rumah,ya macam en.azmi kata, BUMI (Ba wau min), masih ada simpan sampai la ni dalam kotak.., memang tengok arwah ayah amalkan apa yang sebut..selalu depa kata 'perecaman orang tua-tua", nak pacak tiang rumah tunggu hari, nak tebang pokok dalam hutan tunggu arah matahari,macam cerita Tok Ya di Gunung Bongsu, nak buat pintu rumah pun ada cara dia..arah ke mana

satu lagi yang rasany apayah nak jumpa adalah "Senjata Hikmat", warna kulit merah ada keris dan buku depannya, ada petua guru dan macam2 dalam dia.Abnormal..tentu simpan kalau ambik rumah Tok wan dia..

mungkin pasai depa dok tenang(sebut ikut e tanda/e taling?) bab ramalan bintang yang tu yang tu yang bercanggah macam ni..

JANUARI
Ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja.

FEBRUARI
Boleh dipercayai, pandai membuat kerja, sangat teliti dalam urusan kerja tapi suka bermain cinta.

MAC
Ringan tulang, mudah membantu,tiada bakat dalam perniagaan kecuali diberi bimbingan. Mudah tergoda dengan lelaki, tak pandai menyimpan wang dan suka bersendirian.

..

kalau x ambik sebagai kepercayaan sebagai panduan ..tapi lani pun ramai dah percaya ZODIAC dari orang tuang ayag(Aquarius) sampai kambing ayang ada tanduk.., siap baca dalam SMS lagi..

apa-apa pun kalau kata perecaman orang tua-tua x pa jadikan panduan..

'Senjata Hikmat' adalah karangan Tuk Janggut - masih lagi terjual di pasaran dan warna kulitnya sudah bertukar menjadi hijau... ehehehe... kulit sajalah yang baru, isi dalam masih sama... masih kekal.

Satu lagi kitab yang hampir serupa dengan 'Senjata Hikmat' karangan Tuk Janggut adalah 'Dunia Hikmat', pengarangnya adalah Ali Dzulfakar. Kulitnya berwarna merah, gambarnya tok bomoh sedang pegang tasbih di hadapan sirih pinang dan bekas bara yang masih berasap dalam bulatan kuning berlapis lima...

Lambakan kitab-kitab mujarobat dari Indonesia telah menenggelamkan karya-karya cult tempatan ini. Lebih ramai yang menyimpan atau membaca atau melihat karya-karya Ahmad Ghoni seperti Kitab Mujorabat Besar, Kitab Mujorabat, Majmu' Syarif dan sebagainya. Cuma kebelakangan ini sahaja (ketika ekonomi menghimpit dan trend pencarian ilmu hikmah) maka kitab-kitab ilmu hikmah yang diterbitkan seawal 1960-an itu, keluar semula di pasaran.

memang tengah cari kitab bintang dua belas- kitab tajul muluk sudah saya miliki, dari penjual buku yang saya order sms dan saya bayar secara on line, zaman sekarang kitab ajer lama, orang dah moden .

sapa ada jual kitab bintang dua belas boleh maklumkan saya

Betul ke ni kitab tajul muluk yang asal? Setahu aku buku ni dah lama, dan tak ramai ada salinannya. Biasa orang jual ubat yang terer2 dapat sebahagian atau sekerat2 je. Kitab melayu lama setahu aku takde baris dan titik. Yang ni ada. Kitab tajul muluk merangkumi ilmu yang baik dan ilmu tak baik, terpulang pada penggunanya. Yang pernah aku dengar orang tua2 cerita ilmu parang beracun. Kalau terkena racun dia baca ayat quran je boleh baik.

salam buat saudaraku yg diingati utk kesambungan genarasi yg baru supaya tidak lupus ada sebuah kitab lama yang masih saya simpan selama 37 th. kitab ini dari tok janggut hampir2 hancur sempat jugak saya menjaganya masih berkeadaan baik. utk pengetahuan saudara memang berkesan nampak penghasilan nya bukan barang yang bole dibuat mainan dan sebarangan. bukan hanya anga2 kosong melayan perasaan. sesiapa beramaldenganya pasti akan merasakan. seandainya ingin keterangan yang lebih lanjut bole emailkan kepada saya muhama...@gmail.com.

Salam buat pembaca...saya masih menyimpan senaskhah Tajulmuluk tua yang sudah pudar warnanya tetapi masih lengkap setiap helai isi kandungannya yang ditulis dalam jawi kuno indonesia.Banyak rajah dan wafak pelbagai ilmu rahsia silam yang saya tidak pasti asalusulnya.
Beberapa ungkapannya sukar ditafsirkan ertinya tetapi salah satu Ilmu kuno Tajulmuluk adalah fadhilat mengunci pencuri sehingga terpaksa memulangkan semula barang curian saya sudah kuasai secara tidak sengaja..hanya untuk makluman sekelian.

Ilmu-ilmu dalam kitab ni ada banyak kegunaan, bergantung kepada pengguna nya sahaja..... ni lah dikatakan Ilmu Nabi Khidir. Jangan nak tunggu JAKIM kata ok jer baru nak belajar atau baca...pasal tu setiap kitab atau buku bila nak buat pelajaran atau amalan kena ler pergi berguru, even buku kitab agama pon kena berguru, kalau belajar tak ada guru, maka gurunya ialah SYAITAN yg direjam, tu yg tergelincir.

bahaya sangat ker kitab tajul muluk ni.. saya dah lama saya cari kitab ini sesiapa yang ada tolong saya emelkan (haki...@yahoo.com)please kalau nak jual tolong sebut harga, kalau berpatutan saya beli kalau tak mintak maaf jelah..hehehe

Assalamualaikum saudara2 semua,sebenarnya semua ilmu dan amalan yg terkandung dalam buku kitab TAJUL MULUK ini kebenarannya adalah bergantung pada niat&hati seseorang insan yang mempelajari atau mengamalkan ilmu dalam buku kitab tersebut, kalau hati kita tabah, hati kita sabar, kita yakin dalam mengharungi apa jua cubaan&dugaan, insyallah ta'ala kebaikkan atau keburukkan dalam mengamalkan segala amalan yang dipelajari adalah tertakluk pada hati&niat nawaitu yang baik yang ada dalam diri kita sendiri....keburukkan atau kebaikkan yang kita mahukan&tentukan, terserah pada kunci paling penting dalam diri iaitu HATI dan NIAT NAWAITU...

sy mempunyai kitab tajul muluk yg berasal dari keturunan saya dari aceh barat/meulaboh.hub saya jika anda berminat. adrianmus...@ymail.com atau hp: 081376675145. kitab ini asli yg berisi paduan cara pengobatan yg ditulis dengan huruf arab gundul/ jawi.

Saya ada membaca kenyataan jakim yang mengatakan bahawa ilmu dari kitab 'Tajul Muluk'

"Kita boleh mempelajarai Kitab Tajul Muluk, tetapi kita tidak boleh mempercayainya kerana ia boleh membawa kita kepada syirik kepada Allah S.W.T"

apa yang dimaksudkan bole dipelajari tapi tak bole percaya.. seolah2 bole tahu saja.. tapi lansung tak relevan.. contohnya kitab hindu.. bole baca tapi tak bole percaya... atau baca kitab budha tapi tak bole percaya... kita tak bole samakan kitab itu seperti bahan bacaan yang lain... bahkan kitab2 agama lain dan kefahaman agama lain sering digunakan oleh pengkaji2 islam dalam mendalami islam itu sendiri.. dari sudut perbandingan.. dan sejarah..

saya berpendapat ayat yang lebih sesuai.. bahawa ilmu itu bole dipelajari dan dijadikan panduan tetapi bukan sebagai pegangan iktikad...

rujuk lah pada para Arifbillah dan guru2 tauhid yang mursyid dan siddiq..

-bintang...@yahoo.com-

bintang merah

Boleh sesiapa tolong saya untuk dapatkan kitab ni sama hardcopy dekat mn2 kedai atau softcopy link download. Sekadar ingin membaca dan kitab ini....Sila email saya megap...@gmail.com

Teri,a kasih

saya cukuup tertarik diruangan ini kerana lebih terbuka pemikiran pengunjung. rasanya belajar xsalah.tujuan pengunaannya saja jgn salah.ain lam mim atau ain lam mim waw (ilmu).ain itu menunjukan luas..tuntutlah ilmu...itu jer seruan sy.

selain dari kitab Tajul Muluk, Bintang 12, Pati Rahsia, Senjata Sulit dan Senjata Hikmat...sebenarnya banyak lagi kitab-kitab(buku2) melayu lama yg generasi zaman sekarang mungkin tak tau, antaranya adalah kitab ilmu pertahanan, Pagar Hikmat, senjata mukmin sebnyk 3 versi, ilmu firasat, ilmu rahsia bermadu, ilmu rahsia perempuan, seribu Hikmat, Dunia Hikmat, Ilmu Hikmat, Hikmat Fatihah, Hikmat Ayat Kursiy dan bnyk lg...saya sarankan anda carilah guru yg terdiri dari org2 tua yg berumur dlm lingkungan 70 tahun ke atas, tanyalah mereka, insyaallah anda akan berhasil

Assalammualaikum....saya masih menyimpan kitab Senjata Hikmat versi kulit merah,terdapat perkataan senjata hikmat bersama sebilah keris dan kitab dihadapan buku,belang putih dan merah pd bahagian belakang.Asalnya hak milik arwah datuk saya,terdapat banyak lagi kitab2 lama yg masih saya simpan..sesiapa berminat boleh hubungi saye Reza-017 623 5843...

795a8134c1