Nur deryasından damlalar (06.06.2024)

Erhan Patlak

Jun 6, 2024, 6:38:56 AMJun 6

Benim Saniim öyle bir zattır ki, hiçbir şey ondan gizlenemez, hiçbir şey ona nazlanıp ağır gelemez. Yıldızlar, zerreler kadar ona kolay gelir. Bir baharı bir çiçek kadar sühuletle icad eder. Koca kâinatın fihristesini, kemal-i intizamla benim mahiyetimde derceden bir zattır.

(Bediüzzaman Said Nursi – 32. Sözden)

Lügatler

Dercetmek :içine koymak, yerleştirmek

Fihriste : içerik listesi, içinde ne olduğunu gösteren katalog

İcad :yaratma, var etme, vücuda getirmek

Kâinat : evren, yaratılanların hepsi

Kemâl-i intizam :tam bir düzen ve tertip

Mahiyet : asıl,esas

Naz : Beğendirmek maksadiyle kendini ağır satmak, sıkıntı vermek

Sâni’ : her şeyi mükemmel ve sanatla yaratan Allah

Sühulet : kolaylık

Şey :madde, eşya, varlık

Zat : hürmete layık kimse, kişi

Zerre : atom, en küçük parça