Gentoo Linux

1 view

synack

Apr 26, 2007, 10:50:25 PM4/26/07
to Dinopsys
Selam herkese,

Acaba aramizda Gentoo Linux kullanan var mi? Aslinda bu gunlerde
Gentoo Linux kurulumu hakkinda ufak bir yazi hazirliyordum, acaba
bizim grupta ilgilenen olur mu?

Ben shahsen hem ana makinelerde (LTSP) hem de kendi lapto'umda
kullaniyorum...

ensnmz

Apr 27, 2007, 12:16:23 AM4/27/07
to dino...@googlegroups.com
Ben kullanmadım ve kullanmıyorum ama döküman yazmanda bir sakınca yok elbet ilgilenen çıkacaktır :)

Kolay gelsin.

Fikri DAL

Apr 27, 2007, 2:36:07 AM4/27/07
to dino...@googlegroups.com
Gentoo bir donem denemek istemistim fakat is guc yogunlugundan arada unuttum
gitti.

Eger boyle birsey hazirlarsan ilk talibi ben olurum.

:)

Okay

Apr 27, 2007, 8:23:49 AM4/27/07
to dino...@googlegroups.com
Gentoo deyince akan sular durur kalbimde özel bir yeri vardır... :) uzun süren debian flörtümden sonra makinami 4 kök partitin'a ayırarak debian - arch - centos - gentoo 'ya yer açtım gentoo yüklemek için 2007'yi bekliyorum... Türkçe döküman mükemmel olur... omuzlarımızda taşır yaşa Synack Synack diye bağırırız... Şaka bir yana döküman hazırlayıp yeni gentoo kullanıcıların -özellikle ben :)- sorunlarına cevap olursan daha ne rica edilebilir ki :)

Ali Cenk

Apr 28, 2007, 3:18:13 PM4/28/07
to dino...@googlegroups.com
Bende kullanmadım ama sayenizde onuda öğreneceğiz demektir.

Özellikler laptopuma kurmak ve kullanmak istiyorum herhangi bir linux dağıtımını.

Hazırlayacağınız dökümanı bekliyorum.+1

kolay gelsin.

27.04.2007 tarihinde synack <kjus...@gmail.com> yazmış:

--
Zengin loves you.

synack

May 24, 2007, 5:02:39 AM5/24/07
to Dinopsys
Kusura bakmayin, biraz uzadi...
--- *** ---
Gentoo Kurulum Adimlari (Kisaca)

1. Boot

2. Network Ayarlari (Sabit IP, gateway ve DNS)
2.1 root@gentoo# ifconfig eth0 192.168.1.10
2.2 root@gentoo# route add default gw 192.168.1.1
2.3 root@gentoo# echo "nameserver 192.168.1.1" > /etc/resolv.conf

3. Root password
3.1 root@gentoo# passwd

4. SSH Servisi, eger kurulumu network uzerinden devam etmek
isterseniz (bence iyi fikir)
4.1 root@gentoo# /etc/init.d/ssh start

5. Diger bir makineden devam edelim
5.1 synack@deimos~$ screen -S gentoo_setup
Bu komut ile sanal terminal aciyoruz, daha sonra "arka fona"
atabiliriz.
5.2 synack@deimos~$ ssh ro...@192.168.1.10
Bu komut ile gentoo makinemize baglanti kuruyoruz

6. Hard disk ishlemleri
root@gentoo# fdisk -l /dev/hda (veya /dev/sda eger sata disk var
ise)
Bu komut ile shu anki "partisyon tablosu" gorebilirsiniz.

root@gentoo# fdisk /dev/hda
Istediginiz gibi bolumlere ayirin, bence:
/boot = 50.0 MB
/swap = 1.5 x RAM Miktari (veya 2x RAM)
/home = <istege_bagli>
/ = <istege_bagli> #hic olmazsa 10.0 GB

7. Format ishlemleri
7.1 root@gentoo# mke2fs /dev/hda1 (/boot bolumu ext2)
root@gentoo# mkswap /dev/hda2 (/swap bolumu, swap)
root@gentoo# swapon /dev/hda2
root@gentoo# mke2fs -j /dev/hda3 (/home bolumu, ext3)
root@gentoo# mke2fs -j /dev/hda4 (/ bolumu, ext3)

8. Mount edelim
# Direk "/ bolumu" mount ishlemi
root@gentoo# mount /dev/hda4 /mnt/gentoo
root@gentoo# mkdir /mnt/gentoo/boot
root@gentoo# mount /dev/hda1 /mnt/gentoo/boot

root@gentoo# mkdir /mnt/gentoo/home
root@gentoo# mount /dev/hda3 /mnt/gentoo/home

9. Tarih/Saat ayarlari
root@gentoo# date 052314452007 #MMDDhhmmYYYY

10. Stage3 kurulumu
root@gentoo# cd /mnt/gentoo
root@gentoo# tar xvjpf /mnt/cdrom/stage3*
root@gentoo# tar xvjf /mnt/cdrom/portage-latest.tar.bz2 -C /mnt/
gentoo/usr

11. make.conf ayarlari
root@gentoo# vim /mnt/gentoo/etc/make.conf (veya nano -w /mnt/
gentoo/etc/make.conf)

12. chroot
root@gentoo# cp -L /etc/resolv.conf /mnt/gentoo/etc/resolv.conf
root@gentoo# mount -t proc none /mnt/gentoo/proc
root@gentoo# mount -o bind /dev /mnt/gentoo/dev
root@gentoo# chroot /mnt/gentoo /bin/bash
root@gentoo# env-update && source /etc/profile

13. Saat ayarlari
root@gentoo# cp /usr/share/zoneinfo/Europe/Istanbul /etc/localtime
root@gentoo# date

14. Guncelleme
# Bence bashtan kontrole gecmekte fayda var.
root@gentoo# emerge --sync
# /etc/make.conf dosyasina yaptiginiz USE degishikliklerine gore
butun sistemi yeniden kurar.
root@gentoo# emerge world -uDN

15. Kernel (cekirge) kurlumu
# Gerekli simbolik link otomatik yaratilsin
root@gentoo# echo "sys-kernel/gentoo-sources symlink" >> /etc/
portage/package.use
root@gentoo# emerge gentoo-sources
root@gentoo# cd /usr/src/linux
root@gentoo# make menuconfig
root@gentoo# make && make modules_install
root@gentoo# cp arch/i386/boot/bzImage /boot/kernel-2.6.xx

16. root@gentoo# cat /etc/fstab
/dev/sda1 /boot ext2
noauto,noatime 1 2
/dev/sda3 / ext3
noatime 0 1
/dev/sda2 none swap
sw 0 0
/dev/sda4 /home ext3
noatime 0 0
/dev/cdroms/cdrom0 /mnt/cdrom iso9660
noauto,ro 0 0
proc /proc proc
defaults 0 0
shm /dev/shm tmpfs
nodev,nosuid,noexec 0 0

17. network ayarlari
root@gentoo# cat /etc/conf.d/net | grep -v \^#

config_eth0=( "192.168.0.94 netmask 255.255.255.0 brd
192.168.0.255" )
routes_eth0=( "default gw 192.168.0.1" )

root@gentoo# rc-update add net.eth0 default

18. Yeni gentoo sistemindeki root shifresini degishtirin
root@gentoo# passwd

19. Diger gerekli emerge ishlemleri
root@gentoo# emerge syslog-ng vixie-cron dhcpcd ppp grub jfsutils
reiserfsprogs xfsprogs
root@gentoo# for X in syslog-ng vixie-cron ; do rc-update add $X
default; done

20. Grub ayarlari
deimos ~ # cat /boot/grub/menu.lst

timeout 0
splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz
title=Gentoo Linux 2007.0
root (hd0,0)
kernel /boot/kernel-2.6.21-gentoo_4 root=/dev/sda3

root@gentoo# grub
grub> root (hd0,0)
grub> setup (hd0)
grub> quit

21. Reboot
root@gentoo# exit (chroot terk edildi)
root@gentoo# cd (umount edebilmek icin, eger halen /mnt/
gentoo/ altindaysaniz)
root@gentoo# umount /mnt/gentoo/boot /mnt/gentoo/home /mnt/gentoo/
dev /mnt/gentoo/proc /mnt/gentoo
root@gentoo# reboot (CD'yi cikartmayi unutmayin)

--- *** ---

On Apr 29, 3:18 am, "Ali Cenk" <z3n...@gmail.com> wrote:
> Bende kullanmadım ama sayenizde onuda öğreneceğiz demektir.
>
> Özellikler laptopuma kurmak ve kullanmak istiyorum herhangi bir linux
> [...]

Fikri DAL

May 24, 2007, 5:16:43 AM5/24/07
to dino...@googlegroups.com
Eline saglik.

Fikri

May 25, 2007, 1:26:04 AM5/25/07
to Dinopsys
Bence ayrica bir konu acmak daha iyi olurdu. Daha sonra arshivlerden
bashkalari da faydalanabilecekler...

Lutfen yeni bir konu ac, ve mumkun ise daha detayli bilgi vermeye
calish.

1. Linux sunucular: file server? database server? hangi database? web
server? nedir backup amaci?
2. Windows sunucular: yukaridaki gibi, amac nedir?

Nasil bir backup?

1. Tar/zip yeterli mi?
2. Nereye backup edilecek? Uzaktaki FTP/ SMB/NFS?
3. Guvenlik acisindan kisitlamalar var mi? (password korumali olmali,
pgp ile imzalanmali, vs)