există vreun termen consacrat (în limba română) pentru Moving average ?

Cristian Secară

<subj.> cu referire la Moving average cum este descris în Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_average

Întrebarea are legătură cu o traducere pentru chestia asta în Libreoffice:
https://help.libreoffice.org/latest/en-US/text/scalc/01/statistics_movingavg.html

Cristian Secară
https://www.secarica.ro

Dumitru Moldovan

On 24/07/2022 02:26, Cristian Secară wrote:
> [...]
> https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_average
>
> Întrebarea are legătură cu o traducere pentru chestia asta în Libreoffice:

Precum în alte limbi latine (am verificat franceza și spaniola), în
română pare să se folosească „medie mobilă”. Cel puțin în domeniul
tranzacționării bursiere ori valutare:

https://tradeville.ro/analiza-tehnica/indicatori-analiza-tehnica/medie-mobila
http://www.oeconomica.uab.ro/upload/lucrari/820062/57.pdf

https://www.conso.ro/ghid/tranzactii-valutare/analiza-tehnica/indicatori-si-oscilatori-media-mobila

Spor!

Iosif Fettich

Bună dimineața,
Am mai găsit și „medie glisantă“:

https://www.researchgate.net/publication/261239671_Metode_statistice_aplicate_in_climatologie

E [mult] mai rar - și pentru că abundă traducerile automate, care preiau
ce dă Google Translate.

Și Microsoft folosește „medie mobilă“...

Personal parcă aș prefera media glisantă. Contextul ar trebui să decidă
dacă „merge”.

Numnai bine,

Iosif Fettich

Matei Conovici

In inginerie si probabil matematica (nu-s in Bucuresti, ca aveam un
dictionar) este "medie alunecatoare" (procesare de semnal, etc).

Matei