Tastatură hardware românească

Dumitru Moldovan

to diacr...@googlegroups.com

'seara bună,

Am promis cuiva o tastatură românească și uite că nu reușesc să găsesc niciunde una conformă. Găsesc doar cu aranjamentul QWERTZ… Ca să dau doar câte un exemplu per companie producătoare:

https://www.emag.ro/tastatura-serioux-9400-usb-negru-layout-ro-srxk-9400rousb/pd/D19YY3BBM/
https://www.emag.ro/tastatura-hama-k212-usb-negru-r9057209/pd/DB9CXBBBM/
https://www.cel.ro/tastaturi/tastatura-fujitsu-kb410-ro-layout-neagra-pMyMyPTwu-l/
http://www.comrace.ro/tastatura-btc-caractere-romanesti-ps-2-neagra-5107-ro.html
http://www.comrace.ro/tastatura-comrace-multimedia-caractere-romanesti-ps-2-8-hot-keys-palmrest-ergonomic-5213m-ro-ps2.html

Am mai găsit și tastaturi românești pentru care pozele produsului erau cu un aranjament US, pe alea nu știu dacă merită să le iau în seamă. De exemplu, pentru tastatura asta am găsit în comentariile cumpărătorilor că ar fi tot QWERTZ: https://www.emag.ro/tastatura-multimedia-dell-kb216-ro-layout-negru-580-adhh/pd/DL05DFBBM/

În fine, aveți idee de există tastaturi hardware românești conform standardului în vigoare? Adică QWERTY, cu diacriticele în partea dreaptă, conform https://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Romanian-keyboard-layout.png

Ar trebui să arate precum acest prototip: https://roxanamchirila.com/2014/08/12/tastatura-romaneasca-cu-layout-ro/

P.S. Mențiune specială pentru compania Apple, care pare să trăiască într-un univers paralel în care diacriticele îs împrăștiate pe tastatura românească într-un mod aberant de aparte: https://www.emag.ro/tastatura-apple-magic-keyboard-cu-numpad-layout-ro-mq052ro-a/pd/DBS4S9BBM/

Dumitru Moldovan

to diacr...@googlegroups.com
On Sat, Dec 11, 2021 at 05:35:22PM +0200, Dumitru Moldovan wrote:

> [...]
>
>Am mai găsit și tastaturi românești pentru care pozele produsului erau cu un aranjament US, pe alea nu știu dacă merită să le iau în seamă. De exemplu, pentru tastatura asta am găsit în comentariile cumpărătorilor că ar fi tot QWERTZ: https://www.emag.ro/tastatura-multimedia-dell-kb216-ro-layout-negru-580-adhh/pd/DL05DFBBM/

[…]

Pentru posteritate, una dintre tastaturile românești pentru care nu găseam decât poze cu aranjament US s-a dovedit a fi ce trebuie: Genius Smart KB-100 RO USB. Am găsit o poză „reală” la https://www.mikroatlas.ro/accesorii/tastaturi/1704-tastatura-romaneasca-kb-100-usb-smart-genius-1.html

Se găsește de comandat ca persoană fizică la:

https://conectica.ro/periferice-pc/tastaturi-pc/tastatura-usb-smart-kb-100-ro-negru-genius
https://www.emag.ro/tastatura-genius-usb-smart-kb-100-ro-104-taste-aranjament-romana-diacritice-negru-31300005418/pd/DCWHNXMBM/

Sper să ajute și altora! ;-]