un fel de fwd: fonturi pentru Kindle ebook reader

Cristian Secară

Jul 7, 2010, 6:11:24 AM7/7/10
to diacr...@googlegroups.com
Pe forumul meu cineva mă roagă să îi dau o soluție sau sugestie la
problema reprodusă mai jos. Sunteți la curent cu situația ? Eu n-am
pipăit niciodată un asemenea dispozitiv și este prima dată când aflu
ceva despre el (indiferent ce și în ce sens, îmi este complet străin).

===
Stimati domni,

Sper sa gasesc aici solutile la problema mea. Am achizitionat un ebook
reader de la amazon si nu vede diacriticele. Nici la fisierele
convertite, nici la paginile web ( kindle are acum un web browser
basic, care vede decent saiturile cu mult text....).

Am gasit un tutorial aici
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=88004&page=12
care face jailbreak la Kindle si permite instalarea oricariu font ttf.
As avea nevoie de aceste fonturi pentru a putea sa le urk pe kindle si
sa pot sa am o experienta placuta in utilizare.

Multumesc de ajutor,

Cele bune,
Alex
===

Cristi

--
Cristian Secară
http://www.secarica.ro

Cristian Adam

Jul 8, 2010, 8:02:22 AM7/8/10
to Diacritice
Am căutat să văd câte cărți în limba română există în format Kindle
(electronic) pe amazon.com

Și am aflat, spre surprinderea mea, că există o *singură* carte!
http://amzn.to/cxaFqr
Întrebarea este, se văd bine diacriticele din acea carte? (coperta are
diacritice, iar cartea poate fi descărcată gratuit de pe situl
autorului)

La http://www.secarica.ro/forum/viewtopic.php?p=906#906 puteți vedea
răspunsul amazon referitor la diacritcele românești.

Eu unul aș cumpăra un Kindle și cărți în limba română de pe amazon,
poate ar trebui să scriu scrisori la câteva edituri românești
(Nemira, Humanitas etc), doar au cărțile în format electronic, trebuie
doar să facă un contract cu amazon.com

Cristi.

Dan Matei

Jul 8, 2010, 10:16:03 AM7/8/10
to diacr...@googlegroups.com
Ba am verificat acum și cartea aia pe aplicația Kindle de sub Windows. Are diacritice. Pare 8859-2.

Atașez o captură.

Dan Matei, director
Institutul de Memorie Culturală [Institute for Cultural Memory] (CIMEC)
Piața Presei Libere nr. 1, CP 33-90
013701 București [Bucharest], Romania
Tel. (+4)21 317 90 72, Fax (+4)21 317 90 64
www.cimec.ro

Oltean-Mostra.jpg

Cristian Secară

Jul 8, 2010, 12:22:04 PM7/8/10
to diacr...@googlegroups.com
On Thu, 8 Jul 2010 17:16:03 +0300, Dan Matei wrote:

> Ba am verificat acum și cartea aia pe aplicația Kindle de sub
> Windows. Are diacritice. Pare 8859-2.

Faptul că are ş și ţ cu sedilă nu înseamnă neapărat că este codat pe 8
biți.

Dealtfel dacă utilizatorul dispozitivului vede pătrățele goale în loc
de anumite caractere, mă face să cred că ăia au bătut câmpii cu
iso-8859-1. Adică probabil că dispozitivul știe de Unicode, dar
suportul pentru fonturi se rezumă la glifele care satisfac grupul de
limbi Western. Asta nu înseamnă automat codare pe 8 biți.
Dacă ar fi pe 8 biți ar vedea semne de întrebare sau alt caracter
eronat dar în clar, vizibil, nu un ceva care arată a lipsă de glifă.

Cristian Adam

Jul 9, 2010, 7:19:27 AM7/9/10
to diacr...@googlegroups.com
Amazon a redus prețul la Kindle din cauza competiției, în special
din cauza lui Apple iPad.

Am rugat un coleg, care deține un Apple iPad, să facă o poză la iPad
când navighează pe pagina http://bit.ly/bF8EDL

Poate ține argumentul cu iPad și Amazon va rezolva problema
diacriticelor românești pe Kindle.

Acest argument poate fi folosit și pentru eCarți de la alți producători,
în special pentru cele cu sistem de operare Android (Google încă nu
a reparat familia de fonturi Droid)

--
Cristi.

pangrama_ipad.jpg

Cristian Adam

Jul 9, 2010, 7:50:17 AM7/9/10
to diacr...@googlegroups.com
Pentru cei interesați de Kindle, Alex73 a publicat mai multe informații
pe forumul http://romania-inedit.3xforum.ro/post/350136/4/E-READER/

Am atașat o poză care prezintă o pagină din "Roboții de pe Aurora"
(luată din arhiva kindle.rar) Fontul folosit este Caecilia, observabil
la litera C, sunt folosite diacriticele cu sedilă.

--
Cristi.

kindle.jpg

Cristian Adam

Aug 29, 2010, 4:41:51 AM8/29/10
to diacr...@googlegroups.com
Kindle3 are suport perfect pentru limba română. Diacriticele cu ș și ț sunt
afișate corect în sistemul de fișiere, în cărți și în navigatorul web!

Atașez trei capturi de ecran făcute de "Blog Kindle", publicate în urma
unei discuții pe MobileRead.

--
Cristi.

screen_shot-43021.gif
screen_shot-43024.gif
screen_shot-43025.gif

Strainu

Aug 29, 2010, 4:50:36 AM8/29/10
to diacr...@googlegroups.com
În data de 29 august 2010, 11:41, Cristian Adam
<cristi...@gmail.com> a scris:

Ești sigur? Nu de alta, dar pe wikisource se scrie încă cu sedilă...

Strainu

Cristian Adam

Aug 29, 2010, 5:43:24 AM8/29/10
to diacr...@googlegroups.com
On 29/08/2010 10:50, Strainu wrote:
> Ești sigur? Nu de alta, dar pe wikisource se scrie încă cu sedilă...
>
> Strainu
Sunt sigur. Am înlocuit caracterele cu mâna mea în OpenOffice :)

Plănuiesc să iau cât mai multe cărți de pe wikisource și să le pun pe
http://www.assembla.com/code/cristianadam/subversion/nodes/books
Scopul ar fi să ajungă pe Gutenberg, dar deocamdată nu știu cum se
pot pune cărți pe Gutenberg.

--
Cristi.

Dan Matei

Aug 29, 2010, 5:57:55 AM8/29/10
to diacr...@googlegroups.com

> [...]
> http://www.assembla.com/code/cristianadam/subversion/nodes/books
> Scopul ar fi să ajungă pe Gutenberg, dar deocamdată nu știu cum se

Dacă tot faci efortul ăsta (bravo !), n-ai vrea să le pui și în Europeana ? Ar fi fain !

Dan Matei

Cristian Adam

Dec 3, 2010, 3:56:07 AM12/3/10
to diacr...@googlegroups.com
Mihai Pora a creat un dicționar românesc pentru Kindle3 (bazat pe baza
de date de la dexonline).

Pentru informații vezi:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?p=1240860#post1240860