ce-i aia „Gradians” ? (în geometrie)

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
Am la Inkscape șirurile astea (le trec pe toate pentru un minim de context):

Inches (96 px/in)
Millimeters (25.4 mm/in)
Radians (180/pi deg/rad)
Gradians (360/400 deg/grad)

Pe radiani îi țin minte de la școală, dar ce-s ăia „gradians” ? Sau întrebarea mai la obiect ar fi cu ce se traduce ? Că la o primă căutare n-am găsit gradiani decât într-un fel de manual din care s-ar subînțelege că ar trebui să știu dinainte ce-i aia.

Din punct de vedere al codului sursă, șirurile de mai sus apar undeva într-un fișier 'units.xml'.

Cristi

--
Cristian Secară
https://www.secarica.ro

Vlad Paul

to diacr...@googlegroups.com
Grad centezimal, a suta parte din unghiul drept (de 90°)

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Diacritice” din Grupuri Google.

Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa diacritice+...@googlegroups.com.
Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/diacritice/20220109165415.000054e9%40secarica.ro.

Cristian Secară

to diacr...@googlegroups.com
În data de Sun, 9 Jan 2022 16:56:55 +0200, Vlad Paul a scris:

> Grad centezimal, a suta parte din unghiul drept (de 90°)

Aha ! Mersi :)

Vlad Paul

to diacr...@googlegroups.com
N-ai pentru ce...