dilemă cu compresie și comprimare

Cristian Secară

Ca traducere pentru compression, ce motiv am să aleg una sau alta dinte variantele compresie sau comprimare ?

Să zicem pentru următorul caz cu referire la GZip (dar dilema asta o am în general și de mai demult):

0 - No Compression
1 - Best Speed
6 - Default Compression
9 - Best Compression
=>
0 - Fără compresie / Fără comprimare
1 - Cea mai bună viteză
6 - Compresie implicită / Comprimare implicită
9 - Cea mai bună compresie / Cea mai bună comprimare

Constat și că dexonlinele mă trimite automat de la compresie la compresiune, termen pe care eu nu cred că l-am auzit vreodată.

Cristian Secară
https://www.secarica.ro

Iosif Fettich

> Ca traducere pentru compression, ce motiv am să aleg una sau alta dinte variantele compresie sau comprimare ?

Nu cred că există motive _serioase_ pentru a alege una din variante, în
acest context. Termenii sînt interșanjabili și folosiți alternativ.

Încercînd să _caut_ diferențe, mi se pare că ar exista o ușoară
preferință pentru a desemna rezultatul acțiunii de comprimare prin
compresie.

Compresia este fenomenul fizic, comprimarea acțiunea/procesul tehnic prin
care se obține compresia...?
(verb există numai pentru comprimare, nu și pentru compresie?)

Motivele pentru care aș alege compresie:

a) este mai aproape de textul englezesec, retroversiunea este banală
b) are o literă (dar și o silabă!) mai puțin
c) se pronunță mai ușor

Numai bine,

Iosif Fettich