Problema diacritice in Wordpress 2.7

pauzamea.net

to Diacritice
Vreau si eu sa scriu cu diacritice pe blog. Problema este ca in panoul
de control, cand adaug un articol, vad caracterele cu diacritice, cand
il public, in loc de diacritice apare "?" Charset-ul setat este UTF-8.
Ma gandesc probabil ca ar trebui sa fie ceva legat de baza de date,
dar nu stiu cum sa o rezolv. Multumesc anticipat.

Nicu Buculei

Pai incepe prin a te uita in baza de date (PhpMyAdmin?) sa vezi daca
acolo ai ce trebuie.

Adi Roiban

În data de Vi, 30-01-2009 la 18:08 +0200, Nicu Buculei a scris:

> Pai incepe prin a te uita in baza de date (PhpMyAdmin?) sa vezi daca
> acolo ai ce trebuie.
Parcă implicit MySQL vine cu ceva swedish_latin ... nu e UTF8... sau cel
puțin așa e pe serverele unde am eu acces.

Spor!
--
Adi Roiban

Crisdiac

to Diacritice
Am căutat cu Google şi am dat peste chestia de mai jos, care pare să
ofere soluţia (foarte simplă) la problemă.

http://www.ionutpuiu.com/2008/12/diacritice-in-wordpress/

pauzamea.net

to Diacritice
Multumesc, am urmat pasii, cred ca acum baza este ok. Problema inca
persista. Acum scriu de pe un XP si doar o parte din diacritice sunt
ok = îâ. Celelalte şţă nu funcţionează. Acum banuiesc ca este o
problema de font. Incerc si de pe celalalt laptop cu Vista.

pauzamea.net

to Diacritice
Multumesc

pauzamea.net

to Diacritice

Lucian Adrian Grijincu

2009/1/30 pauzamea.net <pauz...@googlemail.com>:

> Celelalte şţă nu funcţionează. Acum banuiesc ca este o
> problema de font. Incerc si de pe celalalt laptop cu Vista.

În XP nu există suport implicit pentru caracterele ș și ț. Pentru mai
multe informații intră aici:
http://secarica.ro/html/s-uri_si_t-uri.html

Pentru a repara problema în cele mai folosite fonturi din XP
instalează „European Union Expansion Font Update", un link găsești
aici http://www.microsoft.com/romania/diacritice.mspx

E foarte ciudat că ai probleme cu „ă", n-am mai auzit de așa ceva.

--
.
..: Lucian

Cristian Secară

On Fri, 30 Jan 2009 13:32:42 -0800 (PST), pauzamea.net wrote:

> Problema inca persista. Acum scriu de pe un XP si doar o parte din
> diacritice sunt ok = îâ. Celelalte şţă nu funcţionează. Acum banuiesc
> ca este o problema de font. Incerc si de pe celalalt laptop cu Vista.

Dacă nici ă nu merge, fonturile nu au nicio legătură.
În ce aplicație nu merge ?
În Wordpad cum e ?

Cristian Secară
http://www.secarica.ro/

pauzamea.net

to Diacritice
In Wordpad este ok, toate caracterele apar. Ş şi Ţ sunt astea cu
sedila însă. Problema este intre interfaţa Wordpress şi baza de date,
deoarece când scriu articolul diacriticele apar, dar când vreau să îl
public, caracterele sunt înlocuite cu ?

Baza de date este UTF8 - am încercat şi -romanian-ci si -general-ci.
Şi WPul este UTF-8. Dar eu vreau diacriiiiiticeeeee.

Crisdiac

to Diacritice
On 31 Ian, 11:10, "pauzamea.net" <pauza...@googlemail.com> wrote:
> [...]
>
> Baza de date este UTF8 - am încercat şi -romanian-ci si -general-ci.
> Şi WPul este UTF-8. Dar eu vreau diacriiiiiticeeeee.

Atunci întreabă-i pe Subiectiv şi/sau Buddha, ambii au bloguri
Wordpress cu diacritice şi se pricep în general la platforma
Wordpress.

http://subiectiv.ro/netu/wordpress-cum-sa-faci-upgrade-fara-sa-ti-busesti-diacriticele/

http://buddha.voce.ro/2008/11/03/incerc-sa-scriu-cu-diacritice.html

Cristian Secară

On Sat, 31 Jan 2009 01:10:21 -0800 (PST), pauzamea.net wrote:

> Baza de date este UTF8 - am încercat şi -romanian-ci si -general-ci.
> Şi WPul este UTF-8. Dar eu vreau diacriiiiiticeeeee.

Citește asta, poate cine știe, te inspiră la ceva
http://wordpress.org/support/topic/183358
Dacă nici ă nu este văzut corect, asta sugerează o pagină de codare gen
iso-8859-1 cum scrie și acolo undeva (deși e ciudat oricum, ar fi
trebuit să apară semne cabalistice, nu semne de întrebare, da' știu eu
ce groznicărie o fi p'acolo).

(și bine, nu îți treci numele la adresă, dar măcar un nume într-o
semnătură, ceva ...)

Sorin Sbarnea

Ar trebui sa verifici Apache, PHP si MySQL folosesc UTF-8 - sunt
legaturi cu informatii despre cum trebuie configurate la
http://i18n.ro/home
--
/sorin
http://nusunt.eu

pauzamea.net

to Diacritice
Vă mulţumesc tuturor pentru ajutor. Am reuşit să rezolv problema. Se
afla în MzSql, adică, deşi setasem baza şi tabelele UTF8, la nivelul
campurilor nu se propagase atributul.

Pot să vă spun, că mai mult decât faptul că mi-am rezolvat problema,
mă bucură sprijinul pe care l-am obţinut în rezolvarea ei.

În sfârşit sunt un român care poate scrie româneşte...

Costin

Lucian Adrian Grijincu

2009/1/31 pauzamea.net <pauz...@googlemail.com>:

> În sfârşit sunt un român care poate scrie româneşte...

De fapt „ş" e literă turcească și „ţ" nu e nimănui.
„ș" și „ț" (cu virgulă jos) sunt românești.

--
.
..: Lucian

Crisdiac

to Diacritice
On 31 Ian, 22:52, Lucian Adrian Grijincu <lucian.griji...@gmail.com>
wrote:
> De fapt „ş" e literă turcească și „ţ" nu e nimănui.
> „ș" și „ț" (cu virgulă jos) sunt românești.

Are un blog... Dacă ar folosi diacriticele corecte n-ar mai fi
vizitat, pentru că nimeni nu întreabă proprietarul blogului de ce apar
pătrăţele, ci pleacă fără să se uite înapoi. După ce o să apară
Windows 7 şi românii o să-l adopte va putea scrie liniştit cu
diacriticele corecte. Din cîte se pare Windows 7 e posibil să apară
anul ăsta, deci nu mai e mult pînă atunci.

Folosirea diacriticelor corecte în acest moment (cînd cei mai mulţi au
XP) poate fi chiar o antireclamă pentru diacritice în general:

http://dinpopor.blogspot.com/2008/11/de-ce-scriu-fara-diacritice.html

Cristian Secară

On Sat, 31 Jan 2009 21:25:35 -0800 (PST), Crisdiac wrote:

> Are un blog... Dacă ar folosi diacriticele corecte n-ar mai fi
> vizitat, pentru că nimeni nu întreabă proprietarul blogului de ce apar
> pătrăţele, ci pleacă fără să se uite înapoi.

Corect. Până una-alta (tot) Microsoft este cel care dictează cum e cu
limba română. Iar cu cretini de la ei de acolo care zic despre
includerea fonturilor actualizate în SP3 că „We are sorry to say that
we will not be addressing this issue in Windows Service Pack 3. [...]
We do this to reduce the risk of introducing unintended behavior into
the product.” evoluția limbii române rămâne să o dicteze „electronica”
cum zicea cineva pe un forum.

Cât despre Windows 7, am unele dubii că românii (și lumea în general) o
să dea buluc să-l adopte. Până acum știu o grămadă care și-au cumpărat
calculatoare cu Vista (cu licență) și în secunda doi l-au ras și și-au
pus XP, cred că fără licență (?). Invers însă (de la XP la Vista) nu
cunosc pe nimeni. Eu însumi am o licență de Vista Ultimate pe care o
țin degeaba și am două calculatoaere cu XP care sigur vor rămâne așa cum
sunt acum.

> Folosirea diacriticelor corecte în acest moment (cînd cei mai mulţi
> au XP) poate fi chiar o antireclamă pentru diacritice în general:

Corect și asta, din păcate.