albumen print ?

Dan Matei

Dragi tovarăși și prietini,

Avem oare un echivalent valah pentru „albumen print” ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Albumen_print
https://fr.wikipedia.org/wiki/Papier_albumin%C3%A9

Găsesc formulări precum „hârtie albuminată”, e.g.

http://movio.biblacad.ro/curteadearges/en/23/fotografii

dar...

asta e suportul. Dar cum să zic fotografiilor puse pe hârtie albuminată ? Franțuzul pare a zice că
și fotografia pe hârtie albuminată se cheamă „papier albuminé”.

Mersi,

Dan

PS. Nu-i chiar o joacă :-) Lucru la un vocabular controlat pentru biblioteca digitală a patriei.
Și termenul e în vocabularul controlat al Europeana.

Dan Matei, bibliograf
Institutul Național al Patrimoniului, Secția Biblioteci Digitale
Piața Presei Libere nr. 1, 013701 București
tel. 0725 253 222, 021 317 90 72, fax: 021 317 90 64
dan....@patrimoniu.gov.ro; d...@cimec.ro

Cristian Secară

În data de Thu, 17 Jan 2019 10:33:33 +0200, Dan Matei a scris:

> [...]
>
> dar...
>
> asta e suportul. Dar cum să zic fotografiilor puse pe hârtie

Ce ar fi greșit la „fotografii pe hârtie fotografică albuminată” ? (dacă asta este în fapt)

Pe vremuri foloseam hârtie fotografică cristal, asta fiind o proprietate estetică a suprafeței. Dacă îi spun asta azi cuiva, trebuie să-i explic într-o frază lungă despre ce este (era) vorba.

Cristian Secară
http://www.secarica.ro

Dan Matei

From: Cristian Secară <li...@secarica.ro>
Date: Thu, 17 Jan 2019 14:00:26 +0200

> Ce ar fi greșit la „fotografii pe hârtie fotografică albuminată” ? (dacă asta este în
> fapt)

Mda. Deocamdată așa am pus. Doar să nu fie un termen consacrat în jargonul fotografilor...