Situația cu glosarul de termeni i18n.ro l10n.ro

Ovidiu

to Diacritice
Salutare lume,

Nu am mai intrat pe glosar de ceva vreme, dar acum începe un nou val de entuziaști la tradus pe Telegram și aș vrea să-i unesc în comunitatea asta de traducători.

Glosarul ar fi fost un punct central pentru acest lucru... dacă funcționa.

Care este situația cu el? Ce trebuie făcut să funcționeze? Pot ajuta cu asta?

Țin minte că și acum un an doi, tot erau probleme cu el.

Cu stimă,
Ovidiu B.

Sergiu Bivol

Am făcut și eu aceeași observație acum cîteva luni.
Pot contribui cu efort și/sau resurse după necesitate.

--
Cu respect,
Sergiu

Dumitru Moldovan

to diacr...@googlegroups.com, ak...@akos.ro
On Mon, Aug 22, 2022 at 06:21:17PM +0100, Sergiu Bivol wrote:
>Salut,
>
>Am făcut și eu aceeași observație acum cîteva luni.
>Pot contribui cu efort și/sau resurse după necesitate.

Salutare tuturor,

Momentan glosarul rulează (sau cel puțin așa ar trebui) într-un
container Docker pe un server de-al lui Nagy Ákos. Site-ul
https://l10n.ro văd că e online, dar glosarul de la
http://l10n.ro/glosar ba. L-am pus în CC, sper să se poată face ceva.

Am încercat să salvez, să actualizez și să mențin la SourceForge
(https://diacritice.sourceforge.io/) resursele de la l10n.ro (care-i
practic o copie a site-ului i18n.ro de pe vremea când dispăruse pentru
că înregistrase altcineva domeniul). Munca mea e disponibilă la
https://github.com/dumol/diacritice.

Glosarul însă mă depășește, e o aplicație PHP. Acum vreo 4 ani, Nicu
Crefelean a încercat să-l rescrie. Efortul lui e disponibil la
https://github.com/kneekoo/glosar. Poate ajută, dacă chiar dorește
cineva să reînvie aplicația asta.

Dacă nu, o să adaug lista cuvintelor din glosar ca o pagină HTML și aia
e… Cine o să aibă îmbunătățiri, fie deschide un PR, fie îmi scrie și
adaug io. Oricum, în vechiul glosar nu mai erau noi modificări de ani
buni de zile.

O altă îmbunătățire interesantă ar fi o automatizare a actualizării
site-ului SourceForge pentru fiecare merge în repo-ul GitHub. Și
repo-ul, și contul SourceForge, le pot partaja și/sau dona, numai să
existe interes. Obiectivul meu e să nu mai trebuiască găzduire web și
un domeniu de plătit pentru resursele astea.

Nagy Ákos

scuze că nu am răspuns, dar eram în concediu.

Acum am reușit să-l pornesc, dar de mers nu merge căutarea, doar
afișarea statică, fiindcă versiune mai veche de php 5.6 nu am reușit să
îi configurez, și sunt erori în acesta.
--
Nagy Ákos
libreoffice.ro

stra...@gmail.com

to Diacritice
Salut,

Pare că problema la search e că trimite către "http://...", iar browserele moderne nu mai permit mixed content. Cred că un search and replace prin cod ar ajuta.

My2c,
  Strainu

Dumitru Moldovan

Până una alta, funcționează linkul „Termeni fixați”: https://l10n.ro/glosar/report.php?type=fixed
OpenPGP_signature.asc

Nagy Ákos

Am încercat să rezolv problema cu https-ul, dar mă depășește.

În JavaScript sunt niște funcții care determină URL-ul activ, dar nu știu de ce în loc de https el crede că e http, și așa generează URL-ul.

Acesta se generează:

oParent.__serverurl = 'http://l10n.ro/glosar/js/server.php?glossary';

Glosarul din github/kneekoo este o încercare de a rescrie tot glosarul în PHP, dar nu știu în ce stadiu a ajuns.

Dacă este funcțional, pot înlocui vechiul glosar cu el.

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Diacritice” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa diacritice+...@googlegroups.com.