care e procedura la Git**b pentru o modificare colaborativă ? (a fost: Re: autentificarea pe l10n.ro)

Cristian Secară

Știam eu de ce nu sunt prieten cu GitHub și GitLab – consider că e prea complicat pentru mine când vreau doar să schimb undeva o virgulă (zic ca principiu). Mă simt mai în largul meu când scriu cod în limbaj de asamblare :)

Deci, se dă fișierul ăsta
https://github.com/dumol/diacritice/blob/master/termenigrafici.html
la care vreau să actualizez câteva poziții.

La-m luat local, am modificat în codul HTML ce trebuia să modific, dar mai departe habar n-am ce/cum trebuie procedat.

Am făcut un fork din cel original, fork pe care l-am editat cu modificările mele locale (șters tot conținutul / copiat și lipit tot conținutul fișierului local / comis)
https://github.com/secarica/diacritice/blob/master/termenigrafici.html

Și din nou, mai departe habar n-am ce/cum trebuie procedat. Forkuirea mea nu are de fapt nicio aplicabilitate, vreau doar să fie actualizat cumva fișierul termenigrafici.html original. E ceva cu pull request, dar mă depășește.

??

Cristian Secară
https://www.secarica.ro

Cristian Secară

În data de Tue, 17 Nov 2020 20:25:45 +0200, Cristian Secară a scris:

> La-m luat [...]

Mă rog, L-am luat, da' se înțelege cumva :)

Dumitru Moldovan

On Ma, nov 17, 2020 at 20:25, Cristian Secară <li...@secarica.ro>
wrote:
Ai dreptate, e neintuitiv git în particular, iar felul în care e
implementat GitHub nu ajută, dimpotrivă… Dar ai făcut 80% din
treabă, mai trebuia doar să apeși butonul „Pull Request” din
linia:

This branch is 1 commit ahead of dumol:master. Pull
request Compare

Apoi „Create pull request” în pagina următoare și se va deschide
o pagină cu „Open a pull request” unde vei putea edita titlul pus
automat PR-ului și adăuga eventuale explicații în intrarea de text
de dedesubt, așa-numitul PR text. Finalizezi cu „Create pull
request” și modificările tale îmi vor fi semnalate prin
intermediul GitHub pentru a le integra.

Dacă ți-e peste mână, mă pot ocupa io să preiau din ramura ta
modificările. Mulțam! Dar poate vrei să experimentezi cum merge
treaba, pentru că e un mod de lucru foarte uzitat în ultima vreme în
lumea open source.

Cristian Secară

În data de Tue, 17 Nov 2020 22:23:52 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> [...]
> Finalizezi cu „Create pull request” și modificările tale îmi vor fi
> semnalate prin intermediul GitHub pentru a le integra.

Cumva am făcut (cred) un pull request care probabil că este ceea ce apare la pagina Pull Requests (1)
https://github.com/dumol/diacritice/pulls

Cândva mai încolo o să îmi fac un cont de test în care să scriu un cod alandala, asupra căruia să fac după aia „contribuții” dinspre contul meu principal, ca astfel să înțeleg procedurile din perspectiva ambelor tabere :) (și asta în speranța că nu o să uit după aia detaliile aflate)

Dumitru Moldovan

On Ma, nov 24, 2020 at 16:49, Cristian Secară <li...@secarica.ro>
wrote:
> În data de Tue, 17 Nov 2020 22:23:52 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> Cumva am făcut (cred) un pull request care probabil că este ceea ce
> apare la pagina Pull Requests (1)
> https://github.com/dumol/diacritice/pulls

[…]

Da, e ok PR-ul. În principiu, ajută să adaugi și o mică
descriere, dar nu era nevoie acu'…

Mulțam fain! Am trecut prin modificările propuse, am doar o sugestie
minoră referitor la pluralul lui „inch” în română. Dacă ești
de acord cu ea, pot să o comit și io, de ți-e mai ușor.

Pașii următori ar fi apoi integrarea modificărilor din acest PR în
ramura principală din repozitoriul Git (de regulă numită
„master”) și aoi publicarea paginii actualizate pe site-ul
SourceForge.

Momentan doar io pot face acești pași, dar pot să te adaug și pe
tine, pentru a incrementa factorul autobuz!
https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_factor

Maximilian Machedon

Poate ajută și pagina asta, mai ales acel Hello World?

În general, la unele servicii, e preferabil să nu creezi conturi "de test". Știu că la Facebook e chiar interzis de ToS, la GitHub nu știu dacă este, dar nu m-ar mira să înceapă în curând și ei cu restricții.

Poți ruga pe altcineva (pe mine poate?) să-ți trimită un pull request. Am senzația că poți face chiar și tu unul pentru un repository din contul tău, dar nu-mi aduc aminte să fi făcut asta, deci nu garantez.

Baftă!

Max

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Diacritice” din Grupuri Google.

Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa diacritice+...@googlegroups.com.
Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/diacritice/20201124164929.00003dc4%40secarica.ro.

Cristian Secară

În data de Tue, 24 Nov 2020 21:46:06 +0200, Maximilian Machedon a scris:

> În general, la unele servicii, e preferabil să nu creezi conturi "de
> test". Știu că la Facebook e chiar interzis de ToS, la GitHub nu știu
> dacă este, dar nu m-ar mira să înceapă în curând și ei cu restricții.

Dacă e sau nu sau va fi interzis, mă lasă rece. Pe de altă parte, cred că la feisbuc există probleme de acest gen pe alte criterii, când există interacțiuni mai ales cu alți utilizatori sau cu grupuri, unele detectabile uman, altele prin AI.

La Skype de exemplu am de ani de zile un cont principal și unul de test de care mă folosesc să testez (între ele) efectiv conexiunile video/audio și configurările calculatoarelor (calculator-calculator sau telefon-calculator). Ar fi și stupid să nu se poată așa ceva.

> Poți ruga pe altcineva (pe mine poate?) să-ți trimită un pull
> request.

Nu este cazul [doar pentru teste], dar mersi oricum :)

(o să revin la actualizarea de la care a plecat firul de discuție, doar că nu știu în ce moment)

Dumitru Moldovan

On Ma, nov 24, 2020 at 22:41, Cristian Secară <li...@secarica.ro>
wrote:
Am inclus modificările tale, cu un mic amendament pentru pluralul lui
https://dexonline.ro/definitie/inch.

Am și sincronizat pagina online la
https://diacritice.sourceforge.io/termenigrafici.html. Sincronizare pe
care aș putea-o automatiza de fapt, dacă aș avea mai des
contribuții… :-D

Mulțam încă o dată!

Cristian Secară

În data de Sun, 27 Dec 2020 13:48:06 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> Am inclus modificările tale, cu un mic amendament pentru pluralul lui
> https://dexonline.ro/definitie/inch.

Mersi, o să sincronizez asta și la mine.

Da' vezi că ai mâncat un „fi” :)

... pluralul în română ar inchi. ...

(și eventual făcut link activ din trimiterea la dexonline / sau fac eu asta mai încolo, ca în felul ăsta să pară că sunt mai des contribuții :)

Dumitru Moldovan

La Du, 27 dec, 2020 la 19:35, Cristian Secară <li...@secarica.ro> a
scris:
> În data de Sun, 27 Dec 2020 13:48:06 +0200, Dumitru Moldovan a scris:

> Mersi, o să sincronizez asta și la mine.
>
> Da' vezi că ai mâncat un „fi” :)
>
> ... pluralul în română ar inchi. ...

Mulțam, am corectat!

> (și eventual făcut link activ din trimiterea la dexonline / sau fac
> eu asta mai încolo, ca în felul ăsta să pară că sunt mai des
> contribuții :)

Ha, asta mi-a scăpat… Ca dovadă cât de bâtă îs în ale
scrierii de pagini HTML. Deci îți rămâne ție până la urmă. ;-]