ce-i aia „alpha percentile” ?

Cristian Secară

În LibreOffice există acest șir (dar nu cunosc contextul):

Returns the alpha percentile of a sample.

Ce-ia aia percentile ?

De pe la alții:
Berechnet das Alpha-Quantil einer Stichprobe.
Renvoie le centile alpha d'un échantillon.
Restituisce il percentile alfa di un campione.
Devuelve el percentil alfa de una muestra.

Cristian Secară
https://www.secarica.ro

Cristian Secară

În data de Sun, 15 Jan 2023 13:35:47 +0200, Cristian Secară a scris:

> Returns the alpha percentile of a sample.
>
> Ce-ia aia percentile ?

... de fapt văd acum că e ceva ce ține de statistică [1] și atunci întrebarea derivată este cum se traduce ?

Las așa în speranță că cine vede șirul în aplicație se va descurca cumva ? În dexonline cel puțin nu există „percentilă”.

Cristi

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Percentile

Iosif Fettich

> [...]
>
> Las așa în speranță că cine vede șirul în aplicație se va descurca cumva ? În dexonline cel puțin nu există „percentilă”.

În DEX există 'centilă'.

Dacă e adevărat ce scrie aici, https://koaha.org/wiki/Frattile, atunci

---
Centilii , de ordinul m / 100 , împart populația în 100 de părți egale. Se
mai numesc și percentile , exprimând ordinea ca procent: m / 100 = m%
---

Pare oarecum logic, dar nu pare totuși foarte convingător ce scrie
pe-acolo.

Microsoft îi dă cu percentile, dar mai scapă și cîte o procentilă.

Nu am acces la un curs actual de statistică, așa că mă tem că percentilele
se vor impune 'de la sine'.

Iosif Fettich