web applicationlar icin user interface

14 vues

Erdem Ozan Ozbek

non lue,
4 nov. 2009, 03:18:2504/11/2009
à Developer Network
her turlu js ihtiyacim icin jquery kulaniyorum, cok cok memnunum.
diger js library ya da frameworlerine uzun zamandir hic ihtiyac
duymuyorum.

bir de jquery ui var, user interface ihtiyaclarimi da onunla
karsilayabilecegimi dusunuyodum, ama henuz cok eksigi var. en
basitinden jquery ui ile sekillendirilmis popup olmayan pencere ve
benzeri seyler yapmak cok zor, ve custom bi seyler yaptigimda bir
sonraki versiyonda bunlarin patlamasi ihtimali cok yuksek.

ext.js tam benim istedigim sey. ama ext.js denen nane de anladigim
kadariyla yalnizca ui degil, jquerynin alanina giren pek cok seyi de
kapsayan gayet kapsamli bi kutuphane(?).

jqueryden vazgecmeyi dusunmuyorum, ama ui ihtiyacim icin de saglam bi
cozum bulmam gerekiyor.

- js kutuphanesinden bagimsiz, ya da en azindan portability konusu cok
guzel dusunulmus
- pencere (popup ya da inline), tab, button, form elementleri,
toolbar, tree gibi ui widgetlarina sahip
- htmle mumkun oldugunca bulastirmayan
- widgetlarin genelde ajax ile calisacagi dusunulerek gelistirilmis
- yalnizca css degistirilerek temasi degistirilebilen
- cross browser

bir ui kutuphanesi ariyorum.

bu konuda bilgisi ve deneyimi olan var midir?

ya da "senin aradigin js kutuphanesi degil css frameworktur (mesela)"
gibi cozumler de hosgelir.

sempsteen

non lue,
4 nov. 2009, 07:17:0504/11/2009
à develope...@googlegroups.com
senin ihtiyacin olan sizzle kutuphanesi + istedigin bir ui framework

jquery ui bahsettigin gibi kararli degil. john resig in kontrolunde
oldugu zamanlar cok iyiydi.
yahoo ui dan ben hep uzak durmusumdur. kodlarindaki kalite kullanici
deneyimine yansimiyor maalesef.

digerleri hakkinda pek bilgim yok.

tum bunlardan ayri olarak bir de google web toolkit e goz atmanda fayda var.

2009/11/4 Erdem Ozan Ozbek <erdemoz...@gmail.com>:
--
Please consider the environment before printing this email
Répondre à tous