Spre slava Domnului cântam cântarea

Florian Guler

Jan 30, 2024, 5:26:58 PMJan 30
to desculti-homecoming
„Spre slava Domnului cântăm cântarea...”
Aceste înâlniri nu vor sa fie un omagiu adus omului ci mai degraba un pretext de a Înălța si Lauda îndurările Harului, așa cum a fost dorința frăției sale Niculae Moldoveanu.
                        🎼🎶🎹
La Kitchener, ON. Canada- 1710 Glasgow - First Romanian Baptist Church, a avut loc Duminecă 01/28/24- O sarbătoare de laudă și Închinare cu Cântarea lui Nicolae  Moldoveanu.

Am avut bucuria sa fiu present
să pot aprecia potențialul cîntăreților  să ma bucur împreuna cu ei. Spre plăcuta mea surprindere, am apreciat corul si orchestra de viori în acțiune si bine înteles cântarea în comun  ca si cântarea in grupuri. ( de căteva ori am avut surpriza sa se cânte un vers, fără instrumente - vocile umane ma inspira și ma emoționează astfel)
O observație particulară am văzut instrumentiști care pot cânta la mai mult decât un instrument. Absolut o noutate pentru mine, un ne instruit instrumental, a fost la o cantare când orga, în acompaniament, imita bătăile tobei.

Aceste popasuri la izvoarele românești ale cântării creștine, ar trebui să fie un pretext si un context de înfrățire pentru toți creștinii români din USA: Oastea Domnului si Ortodocși, Greco Catolici, Penticostali, Baptiști, Adventiști, Creștini după Evanghelie, - adică pentru toți aceia pe a căror ziduri scrie” Mântuire”, si pe a căror porți trebuie să scrie „Laudă” !
(Isaia 60:18)

Cantarea creștină românească nu trebuie sub nici o formă privită în concurență cu cântările evanghelicilor venite din America, Germania, Anglia sau Elvetia. Efortul celor care traduc și  au tradus din limba engleză este bine apreciat ca si o îmbogățire a mostenirii noastre duhovnicesti. Cântarea tradusă dă un anumit sens de universalitate și de apartenență la același Izvor de Har in lumea muzicii creștine. Melodia insăși, în definitiv este un limbaj internațional!

Ioan Pribac (cântăreț de operă), a spus odata :
” Muzica populară românească este cea mai apropiată ca si expresie și culoare, de muzica evreiască a psalmilor si a plângerilor din Biblie!
Cel puțin din acest punct de vedere, interesul mai tinerilor cantăreți ar trebui îndreptat și spre muzica creștină românească cu texte de calitate.

Nicolae Moldoveanu  ne- a învățat să cântăm Harul, în limba moștenirii noastre sufletești ,cu căldura “baladelor”, cu dorurile “doinelor”și cu exuberanța bucuriei din cântecul de joc al psalmistului David înaintea Chivotului Domnului.

 Eu cânt cântări din dragoste de semeni,
Să-i pot ‘nălţa uşor spre Dumnezeu,
Ca El să poată fi şi ei asemeni,
Nemuritori şi fericiţi mereu.

Eu cânt cântări s-alin orice durere
Și să trezesc credinţa în Isus,
Să torn în inimi dulce mângâiere
Și să arăt o Cale spre mai sus.

Eu cânt cântări s-aprind mai mult iubirea
În lumea urii, pe-unde trec străin,
Prin taina lor să-ndrept spre mântuirea
Pe care Haru-o dă la toţi, deplin.(N.M.)
                                       (floriangu)

"Fiecare dintre noi este un înger cu o singură aripă; așadar  numai
 îmbrăţişându-ne unul pe celălalt vom fi in stare sa zburăm.”

 "Domnul sa vegheze asupra ta si asupra mea, cand ne vom pierde
unul pe altul din vedere" (Gn.31:49)