Neue Erkenntnisse aus Mückenhausen

Fritz Feldhase

Aug 5, 2022, 2:08:31 PM (7 days ago) Aug 5
"Induction proves properties of natural numbers which have a finite distance from 0 and therefore belong to a finite set with no upper bound." (W. Mückenheim, sci.math)

Da stellen sich mir dann aber doch 2 Fragen:

1. Gibt es in Mückenhausen natürliche Zahlen, die keine "finite distance from 0" haben?

2. IN ist in Mückenhausen eine endliche Menge? Echt jetzt?

Gus Gassmann

Aug 5, 2022, 3:07:14 PM (7 days ago) Aug 5
Siehe auch:

> "Cantor claimed actual[ ]infinity[,] ω, the first infinite ordinal, has infinite distance from 0. That means that actually infinitely many natural numbers are in between, more than could be object to induction." (W. Mückenheim, sci.math)

Keine Menge von Objekten, die induktiv definiert sind, kann deshalb in Mückenhausen unendlich viele Objekte enthalten.

Und da soll man sich mit Formulierungen zurückhalten!?! Was tut der Mensch ausserhalb einer geschlossenen Anstalt?

Fritz Feldhase

Aug 6, 2022, 2:44:39 PM (6 days ago) Aug 6
On Friday, August 5, 2022 at 8:08:31 PM UTC+2, Fritz Feldhase wrote:

> [...]
>
> Da stellen sich mir dann aber doch 2 Fragen:
>
> 1. Gibt es in Mückenhausen natürliche Zahlen, die keine "finite distance from 0" haben?

Offenbar: "Yes, dark numbers. They have no order which implies they have no distance." [WM, sci.math]

Faszinierend!

Man darf bei solchen Verlautbarungen Mückenheims einfach nicht auf folgendes vergessen:

"[WM’s] conclusions are based on the sloppiness of his notions, his inability of giving precise definitions, his fundamental misunderstanding of elementary mathematical concepts, and sometimes, as the late Dik Winter remarked [...], on nothing at all."

Juergen Ilse

Aug 6, 2022, 3:20:34 PM (6 days ago) Aug 6

Fritz Feldhase <franz.fri...@gmail.com> wrote:

> Offenbar: "Yes, dark numbers. They have no order which implies they have no distance." [WM, sci.math]
>
> Faszinierend!

In Mueckenhausen sind die natuerlichen Zahlen mit der kanonischen Ordnungs-
relation keine Wohlordnung. Eigentlich fast unglaublich, wie man auf der-
artigen Schwachhsinn kommen kann.

Tschuess,