DDM AKADEMİ ÇOCUK OBJEKTİF TESTLER EĞİTİMİ

DDM AKADEMİ

to Ddm Akademi Psikoloji Eğitimleri

OBJEKTİF.jfif

ÇOCUK OBJEKTİF TESTLER EĞİTİMİ

(Teori-Uygulama-Süpervizyon)

Eğitmen

Uzm. Klinik Psikolog Sezin Başoğlu (Biruni Üniversitesi Öğretim Görevlisi)

Tarih

Eğitim Yeri

DDM Akademi – Dünya Danışmanlık ve Psikoloji Merkezi-Kadıköy Şubesi (Caddebostan Mahallesi, Ömerpaşa Caddesi, Can Apt. No:1 D:3 Kat:1 Kadıköy/İstanbul)

Katılımcı Koşulları

Çocuk gelişimi, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, psikoloji bölümlerinin öğrencileri ile mezunları katılabilir.

Kontenjan

15 kişi ile sınırlıdır.

Ücret

1000 TL + KDV

Erken Kayıt

750 TL + KDV (27 Ekim tarihinden önce yapılan kayıtlarda geçerlidir)

Sertifikasyon

Uygulayıcı Sertifikası

Çocuk Objektif Testler Eğitimini Neden Almalıyım?

Çocuk objektif test eğitimimiz birçok test içeriğini barındırmaktadır. Katılımcılar, çocukların dikkat, gelişim ve görsel algı gibi bilişsel değerlendirmelerini kapsayan objektif değerlendirme testlerine dair teorik bilgi ve uygulama becerisi kazanırlar. Eğitim sonunda katılımcılardan her testten 5 kez uygulama yapmaları ve uygulamalarından birini danışan onayıyla kayda almaları istenmektedir.  Kayda alınan uygulama, eğitmenimiz tarafından süpervize edilmektedir.

Çocuk Objektif Testler

Çocuk objektif testler, psikologlar veya diğer ruh sağlığı alanlarında kullanılan, genel olarak kısa sürede dikkat, gelişim ve hafıza gibi bilgiler hakkında detaylı bilgi toplamaya yarayan testlerdir.

Çocuk Objektif Testler: Metropolitan Okul Olgunluğu, Burdon Dikkat Testi, Peabody Resimli Kelime Testi, Gesell Gelişim Testi, Frostig Görsel Algı Testi, AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri), Benton Görsel Bellek Testi

Metropolitan Okul Olgunluk Testi: Kelime Anlama, Cümleler, Genel Bilgi, Eşleştirme, Sayılar, Kopya Etme gibi 6 alt testten oluşan test, çocukların okula, okulun gerektirdiği kurallara ve öğrenmeye hazır olup olmadığını saptamak amacıyla yapılan bir testtir.

Burdon Dikkat Testi: 10-20 yaş arası bireylerin dikkat gücünü ölçmek için kullanılan bir testtir.

Peabody Resimli Kelime Testi: 2 -12 yaş arasındaki çocukların dil gelişimini ölçmek amacıyla uygulanan bir testtir.

Gesell Gelişim Testi: 2-7 yaş arası çocukların motor beceri, görsel algı, görsel hafıza, el-göz koordinasyonu, küçük kas becerilerini ölçer. Çocukların psiko-motor gelişimlerinin ne aralıkta olduğunu belirler.

Frostig Görsel Algı Testi:  4-8 yaş arasında olan çocukların görsel algı gelişimini değerlendirmeye yönelik uygulanan bir testtir.

AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri): 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimsel açıdan değerlendirilebilmesi amacıyla uygulanan bir envanterdir.  Dil gelişimi, zihinsel becerileri, ince motor-kaba motor gelişimi, sosyal gelişimi ve öz bakım becerileri tek tek incelenip gözlemlenir.

Benton Görsel Bellek Testi: 8 yaş ve üzeri bireylere uygulanan performans testidir. Benton Görsel Bellek Testi, görsel belleği, görsel algılama ve motor yeteneklerden ayırt etmektedir. Uygulama biçimi çocuk ve yetişkinlerde birbirinden farklıdır.

Eğitim İçeriği

  1. Objektif testler nedir? Hangi durumlarda kullanılır?

  2. Test tarihçeleri.

  3. Testleri puanlama, ölçme ve değerlendirme

  4. Test puanlarının yorumlanması

  5. Geçerlilik ve güvenilirlik

  6. Test standardizasyonu

  7. Metropolitan Okul Olgunluğu Testi.

  8. Burdon Dikkat Testi

  9. Peabody Resimli Kelime Testi

  10. Gesell Gelişim Testi

  11. Frostig Görsel Algı Testi

  12. AGTE (Ankara Gelişim Tarama Envanteri)

  13. Benton Görsel Bellek Testi.

  14. Uygulama ve süpervizyon.

Kayıt İptali: Ödeme yapıldıktan sonra yapılan kayıt iptallerinde eğitim ücretinin %50’si eğitim sonrası katılımcıya geri ödenecektir. Eğitime 2 hafta kala yapılan iptallerde ücret iadesi yapılmayacaktır.

DDM Akademi Eğitim Koordinatörü: Elifnur Kapaklıkaya

Ayrıntılı bilgi ve kayıt olmak için:

05332671843- akade...@gmail.com