Träff med DDD Sverige: Hjälp mig betatesta en övning i kontextkartläggning

Patrik Fredriksson

to dddsv...@googlegroups.com
Hej!

Ett av momenten på våra DDD-kurser är en övning i ämnet context
mapping. Övningen är en pjäs där lyckliga kursdeltagare får spela
några välskrivna och djupa roller i syfte att studera hur en context
mapping, eller kontextkartläggning, kan gå till. Tillsammans lär vi
oss lite mer om vad en bounded context är och vilka olika typer av
relationer som kan uppstå när man har fler än en modell i spel.

Ett önskemål från tidigare deltagare på kurserna är att hålla detta
moment på svenska och jag har nu en översatt version som jag skulle
vilja testa.

Jag tycker att det vore superkul om du hade lust att hjälpa mig med
detta. Därför bjuder jag in till nästa träff med DDD Sverige på
Citerus kontor i Stockholm den 22 september kl 17.30. Jag öppnar med
en kortare presentation runt kontexter och multipla modeller, därefter
kommer jag och ytterligare några lyckligt lottade deltagare spela upp
pjäsen i syfte att testa översättningen, med övriga deltagare som
publik.

Jag räknar med att vi är klara till runt 20.

Som tack för hjälpen bjuder Citerus på dryck och en rejäl smörgås,
samt nya insikter i kontextkartläggning och hur multipla modeller
interagerar. Aktiviteten är kostnadsfri.

Anmäl dig via detta formulär:
https://spreadsheets.google.com/a/citerus.se/viewform?formkey=dGtYTmFtQ3B5M3FDMWlKMHVkU210dGc6MQ

Jag tror att vi kan vara max 10-15 personer, så först till kvarn gäller!

Datum och tid: 2010-09-22, 17:30 - c:a 20:00
Plats: Citerus kontor, Barnhusgatan 16, Stockholm

Hälsningar,
/Patrik

Patrik Fredriksson

to dddsv...@googlegroups.com
Hej!

Det finns fortfarande platser till övningen på onsdag om någon är
intresserad. Det vore bra om vi blev några till, så anmäl dig gärna!

/Patrik

Dan Bergh Johnsson

to dddsv...@googlegroups.com, dddsv...@googlegroups.com
Tycker det låter som en jättekul övning, men tyvärr är jag på
TelecomCity och föreläser om just DDD.

Ha det kul!

Dan

20 sep 2010 kl. 11.30 skrev Patrik Fredriksson <patrik.fr...@citerus.se