Videor med domänworkshoppar

Joakim Holm

to dddsv...@googlegroups.com
Hej!

Vet inte om jag har gjort något inlägg här så jag presenterar mig kort: Jocke Holm, konsult på Adaptiv. Jobbar mest med systemutveckling (Java, en del Ruby, Clojure på hobbynivå) och agilecoachning, fr a tekniska vanor (TDD et al).

Till min fråga: Vi behöver få upp DDD-kunskapen här på uppdraget. När jag gick DDD-kursen minns jag att Eric visade några sköna videor som visade hur en systemutvecklare och en domänexpert försökte kommunicera på en workshop, men där det gick fel hela tiden, på olika sätt. Känner ni igen det? Är det någon som vet om dessa videor finns på nätet någonstans och i så fall var? Min googling gav inte så mycket...

Jocke

Dan Bergh Johnsson

to dddsv...@googlegroups.com
Jag tror att de videorna är kursmaterial på kursen och inte tillgänglig extern. Men, Patrik Fredriksson är nog mer insatt i det.

Om ni vill ha upp DDD-insikten i ett projekt finns det nog åtskilliga här på listan (inkl jag själv) som har färdiga workshoppar, presentationer eller diskussionsformat redo att använda.

Är det just att få domänexperter och utvecklare att kommunicera mer DDDigt ni är ute efter?

Mvh

   Dan
--
Det här meddelandet skickas till dig eftersom du prenumererar på gruppen DDD Sverige i Google Groups.
Om du vill göra ett inlägg i den här gruppen skickar du e-post till dddsv...@googlegroups.com.

Patrik Fredriksson

to dddsv...@googlegroups.com
Hej!

Precis som Dan skriver så finns det fullständiga materialet bara som
del av kurserna så vitt jag vet, men några utvalda klipp finns att se
i den här presentationen:
http://www.infoq.com/presentations/Sustainable-Design-for-Agile-Eric-Evans
(tyvärr är ljudet på själva presentationen ganska dåligt, men
filmklippen är OK).

Eric höll ju även motsvarande presentation här på Jfokus i år, men jag
vet inte när/om videon från det tillfället publiceras.

Hälsningar,
/Patrik