Зустріч No.7 Архітектура програмного забезпечення. Моделювання програмного забезпечення.

lina.shishkina

to Academy
Думаю вже варто розпочати обговорення наступної лекції та її
підготовку.

Як на мене "Моделювання" та "Констроювання" ПЗ дуже близьки теми і
вони дещо перетинаються або переплітаються.
Але я не є архітектор :) тому мені дуже цікаво почути Ваші думки.

Андрій Кучер

to Academy
Насправді, ці речі, незважаючи на їх схожість, є трохи різними. Кожен
предмет займається вивченням своїх питань, хоча дежу багато у них
перетинається. Нам, розробникам, дуже важко знайти відмінності,
насамперед із-за того, що на практиці ми не стикаємося із ними
безпосередньо, у нас все йде в комплексі. Мені, чесно кажучи, також
важко ці відмінності виділити. Тому я не зовсім знаю що саме було б
корисно на цій лекції прочитати. Теоретичні знання - як такі вони у
мене відсутні, з практичної точки зору можу дечим поділитись. Теорію
викладачі по ідеї вже мають, курси відповідні читаються, чи будуть
читатись.
Тому:

1. Хотів би почути від Вас, шановні студенти-викладачі, що саме Вам
цікаво було б почути на цій лекції?
2. Так як особливими теоретичними знаннями в цій області не володію,
то хотів би розповісти більш із практичної точки зору як архітектура
та моделювання застосовувались та застосовується у нас в компанії, з
якими труднощами ми зустрічалися і як їх вирішували. Це все на
прикладі реальних проектів.

Як вам таке наповнення лекції?

lina.shishkina

to Academy
Презентация на сайте - смотрим, вносим коррективы пока не поздно ;)

Sergey Ostapov

to d-n-ya...@googlegroups.com
Здравствуйте!
Видел презентацию.
По-моему там только архитектура ПО. Если я не ошибаюсь, о моделировании нет ни слова. Хотелось бы услышать, что такое моделирование ПО вообще, поскольку для меня, темного в этом деле человека, за самим понятием моделирования ПО ничего не стоит. Что это такое - честно говоря, не представляю. Есть ли какой-то софт по моделированию? Как его используют, когда? Примеры?

Хотелось бы также посмотреть софт для разработки архитектуры (если такой есть, конечно).

И еще одно.
Как, по Вашему мнению, нужно построить лабораторный практикум по этим дисциплинам? Особенно непонятно по моделированию ПО.

С уважением,
Сергей Остапов

Андрій Кучер

to Academy
Доброго дня.

Дійсно, по моделюванню нічого немає...бо у мене таке саме відчуття, що
ця тема темна...насправді по результатам пошуку в гуглі находжу тільки
візуальне моделювання за допомогою UML, тому я так розумію що тут мова
повинна йти не про моделювання програмного забезпечення, а швидше про
моделювання бізнес процесу для якого програмне забезпечення повинне
бути написане. А про UML читалось на попередній лекції, здається :)

On 12 Грд, 18:35, Sergey Ostapov <sergey.osta...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Как, по Вашему мнению, нужно построить лабораторный практикум по этим
> дисциплинам? Особенно непонятно по моделированию ПО.

Андрій Кучер

to Academy
На сайті академії оновлено презентацію, додані деякі слайди по
моделюванню.

Pendyshchuk Maxym

to Academy
Привітики...

читаємо вікіпедію (мін би написати від себе, але думаю вікіпедія більш
авторитетна річ :) :

"Architecture is both the process and the product of designing and
constructing spaces that reflect and functional, aesthetic and
environmental considerations."

- це опис архітектури як мистецтва, але він чудово вписується і в
архітетуру ПЗ. Отож те що для вас "темна тема", насправді знаходиться
на поверхні. Архітектура - це збірне поняття, яке водночас представляє
собою сам результат моделювання (designing) та конструювання
(constructing). У нас тут (между нами, мальчиками, так би мовити) ми
кажемо, що займаємося "архітектурою", хоча насправді ми моделюємо, що
і куди має піти, як взаємодіяти.
На перший погляд, конструювання та моделювання має багато спільного,
неначе синоніми. Розрізнити поняття складно (принаймні мені), але
приклад моделювання - у нас нема нічого і прикидуємо "дизайн" нового
модуля, його структуру даних і т.д. Конструювання - у нас є два
модулі, готові. нам потрібно поєднати їх (тобто ми працюємо неначе з
конструтором; не дарма у цих слів спільний корінь :)
Викладаються моделювання та конструювання теж разом, все повзязане і
називається "Архітектура програмного забезпечення" ;)

лектору успіхів! ;)

Андрій Кучер

to Academy
Дякую.

Нажаль не все так гладко. Студентам в університеті мають читати три
курси.
1. Конструювання програмного забезпечення
2. Архітектура та проектування програмного забезпечення
3. Моделювання програмного забезпечення
Причому викладаються вони зовсім не однією і тією ж людиною, і навіть
не одночасно здається. Тому певний розподіл все ж таки є. Але мова не
про це. Я абсолютно згідний, що ці всі речі дуже тісно пов'язані, і
якщо особливо не придивлятися, то на перший погляд здається що це все
одне і те ж саме, або, принаймні, про одне і те ж саме - як будувати
програмне забезпечення. Чітко розділяти ці поняття може лише якась
одна певна особа або група пов'язаних осіб, але якщо звернутися за
допомогою до якихось інших груп, то вони ці межі будуть встановлювати
по-своєму, і знайти якусь "спільну" правду важче.
Я для себе визначив що має бути моделюванням, що конструюванням, а що
архітектурою :) Спробую це завтра розповісти.

І ще. Я дійсно згодний що на архітектурі ми займаємось моделюванням,
але ж "Архітектура" звучить то краще! :)

Pendyshchuk Maxym

to Academy
ну це і є одна з найбільших проблем викладання - розподіл предмету на
низку предметів, які ніяк не узгоджуються, а зводяться до "а хіба вам
у курсі такому-то про це не розповідали?".. у кожного викладача своє
бачення предмету (тут погоджуюся що різні компанії і групи розробників
по-своєму будуть розподіляти що входить у моделювання, а що ні.
Здебільшого думки будуть сумісними, але все залежить від рівня
розвитку даного напрямку у компанії). Так і в університеті - кожен
викладач по своєму обіграє тему і результат відповідний... Але це вже
обговорення якості викладання та програми, яку здається обговорюють в
іншій темі :)
Моє бачення: всі три курси в один предмет, розтянутий (якщо кожному
предмету давалося по семестру, то на один вистачить рік - думаю що
можна багато речей просто оптимізувати, особливо те, що на стиках),
щоб читала одна людина. Інший варіант - спершу читається архітектура/
проектування, як ввід до теми, а потім в рамках моделювання більш
обширний огляд УМЛ, його використання/можливостей (хоч я б це все ж
таки виносив на практику до Архітектури, замість того щоб на лекціях
диктувати довідник по УМЛ). ІМХО:), так що залишаюся на позиції один
предмет/викладач і менше проблем... Але у МінОсвіти своя думка))

Андрій Кучер

to Academy
Міносвіти поки що своє думки немає, у них немає затвредженого переліку
тем до курсу, є лише рекомендації. Здається, принаймні із
контруюванням.

Макс, тебе треба було поставити рецензентом на ту лекцію що я
рецензував :) Ти б їм сказав що і як вони мають вчити! :)

lina.shishkina

to Academy
> Макс, тебе треба було поставити рецензентом на ту лекцію що я
> рецензував :) Ти б їм сказав що і як вони мають вчити! :)

по поводу рецензии - ещё не поздно, курс будет читаться только со след
семестра.

Pendyshchuk Maxym

to Academy
> Міносвіти поки що своє думки немає, у них немає затвредженого переліку

і правильно робоить :)

> тем до курсу, є лише рекомендації. Здається, принаймні із
> контруюванням.

тоді нехай викладачі/декани подумають на дану тему...

> Макс, тебе треба було поставити рецензентом на ту лекцію що я
> рецензував :) Ти б їм сказав що і як вони мають вчити! :)

без образ)
просто надаю можливість своїм думкам бути прочитаними ;)

Dmytro Dyachuk

to d-n-ya...@googlegroups.com
Здоровеньки були,

Я так розумію, що ви там плануєтє курс якись досить схожий до нашого Intermediate Software Engineering. Кому цікаво даю лінк можна подивитися на план курсу, д.з., лаби, проекти, тощо http://www.cs.usask.ca/classes/index.jsp?subject=CMPT&class=370.
Нажаль не все доступно для людей які не беруть цей клас.

І ще, хто хоче цей курс викладати і хоче обсудити його пишіть мені особисто, а там вже зіскайпимося.

Dmytro Dyachuk
Department of Computer Science
University of Saskatchewan

181.2 Thorvaldson Building
110 Science Place
Saskatoon, Saskatchewan, S7N 5C9 CANADA

e-mail: Dmytro....@usask.ca
Phone: +1(306)966-20-31

Андрій Кучер

to Academy
Здоров, здоров! Це дійсно буде корисно викладачам нашим.

On 14 Грд, 17:19, Dmytro Dyachuk <dyac...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Нажаль не все доступно для людей які не беруть цей клас.
>
> І ще, хто хоче цей курс викладати і хоче обсудити його пишіть мені особисто,

Андрій Кучер

to Academy
Ну і поганенький дизайн у вас на сайті :) Мабуть років із 10 не
змінювався :)

> [...]

> Нажаль не все доступно для людей які не беруть цей клас.
>
> І ще, хто хоче цей курс викладати і хоче обсудити його пишіть мені особисто,

Dmytro Dyachuk

to d-n-ya...@googlegroups.com
Головне що працює в усіх браузерах :). Функціональність в першу чергу. І таки правда років вже 10 не міняли, можна сказати класика.

2009/12/15 Андрій Кучер <andriy...@gmail.com>

--
With Best Regards, Dmytro

Андрій Кучер

to Academy
Дякую всім за увагу, за те що всі тихенько і уважно слухали :) Прошу
вибачення що не зміг довести лекцію до кінця.