Конструювання програмного забезпечення

Andrew Bartkiv

to Academy
Обговорення зустрічі номер 5 - Конструювання програмного забезпечення.
І запитання що Ви очікуєте від цієї теми, що вам цікаво почути і на
яких пунктах зробити акцент? Я думаю що відповідь на ці запитання
дозволить наступному лектору підготуватися краще

Andrew Daskaliuk

to Academy
Таког аш поки що не знаємо. Аголосіть загальні тези, та від них будемо
відштовхуватись.

Andrew Bartkiv

to Academy
Справа у тому що це має бути рецензія курсів наскільки я пам'ятаю.
Тому питання до менеджера Олександра Даниловича чиї курси ми будемо
рецензувати? і що там буде ? Було би непогано щоби доповідачі
приєдналися до цієї дискусії

Volodymyr Puyul

to Academy
Вибачайте що не я перший відписався у вітці.
У мене із цим курсом є кілька проблем із тематиичним наповненням
пов'язаних із тим що в різних джерелах пропонують різний перелік тем
для розгляду. Зараз я представлю обидва джерела.

І) Рекомендаці міністерства освіти щодо тематичного змісту дисципліни
"Конструювання програмного забезпечення":
1.Моделі конструювання.
2.Планування конструювання.
3.Мови конструювання.
4.Інтеграція.
5.Якість конструювання.
6.Шаблони проектування.

У цьому випадку не зовсім зрозуміло що вони мають на увазі під
конструюванням (принаймні мені :) )

ІІ) SE211. Конструирование программного обеспечения (Software
construction)

Рекомендации по преподаванию программной инженерии в университетах
(Software Engineering 2004: Curriculum Guidelines for Undergraduate
Degree Programs in Software Engineering)
Описание курса:
1.Общие принципы дисциплинированного детального проектирования
программного обеспечения.
2.БНФ (нормальная форма Бэкуса-Наура) и основы теории грамматик и
синтаксического анализа.
3.Использование генераторов синтаксических анализаторов.
4.Основы проектирования языков и протоколов.
5.Формальные языки.
6.Проектирование программного обеспечения на основе таблиц/состояний.
7.Формальные методы разработки программного обеспечения.
8.Методы управления параллелизмом и коммуникацией между процессами.
9.Методы проектирования программного обеспечения для численных
расчетов.
10.Средства проектирования, основанные на моделях.
11.Введение в промежуточное программное обеспечение (middleware).
12.Поиск критичных по времени участков и оптимизация
производительности.

Чекаю відгуків і пропозицій.

З повагою Володимир Пуюл

Andrew Bartkiv

to Academy
дякую за пост. На рахунок шаблонів можна звернутися до
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%B8_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%B7%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F

також у нас в Юконі є Саша Баглайяк на мене він на шаблонах
розуміється досить непогано, можна звернутися до нього. По якості та
мовам конструювання ми можемо допомогти, як на мене тут напрошується
UML у нас це Сергій Мазурок.

Sergey Ostapov

to d-n-yA...@googlegroups.com
Володимир Вячеславович, є проста і традиційна пропозиція.

Оскільки курс буде читатися перший раз, пропоную відібрати з обох джерел те, що Вам найбільш зрозуміло (а краще, що на Вашу думку, потрібніше студентам) і прочитати цього року саме таким чином. Наступного року вже буде зрозуміліше, як краще зробити, а за третім разом - зможете написати якісну методичку ;)

З повагою
Сергій  Остапов

Artjom Serdyuk

to Academy
Владимир!

В SE2004 в SE211, насколько я вижу, студент после прохождения должен
быть в состоянии описать собственный язык программирования и написать
под него компилятор. Поэтому акцент сделан на языках и грамматиках,
конечных автоматах и компиляторах.

А как бы Вы сформулировали цели своего курса? И какое на количество
часов расчитан курс?

Volodymyr Puyul

to Academy
на даний предмет виділяється 36 годин лекцій і 36 годин лабораторних
робіт
читають його студентам другого курсу в 4-му семестрі
йому передують наступні професійно орієнтовані курси:
1. Програмування.
2. Дискретна математика.
3. Дискретні структури.
4. Алгоритми та струтури даних.
5. Об'єкно-орієнтоване програмування (читається в 3-му і 4-му
семестрах).
6. Групова динаміка.
7. Основи програмної інженерії (читається в 3-му і 4-му семестрах).
8. Архітектура комп'ютера.

Volodymyr Puyul

to Academy
По інформації щодо шаблонів проблем немає. Є проблеми щодо зрозумілої
для студентів демонстрації та оранізації лабораторних робот із
використанням шаблонів (взагалі із лабораторними роботами туго). Щодо
UML то тут ситуація аналогічна (інформації достатньо), але хотілосяб
висвітлити й інші засоби

On 25 ноя, 15:54, Andrew Bartkiv <abart...@gmail.com> wrote:
> дякую за пост. На рахунок шаблонів можна звернутися доhttp://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%...

Andrew Bartkiv

to Academy
Ці хлопці яких я назвав організовували тренінги у нас в компанії по
заданим напрямках. Я думаю вони зможуть допомогти, і пропоную
зустрітися з ними у нас в офісі та обговорити складнощі з
лабораторними і

Artjom Serdyuk

to Academy
А формальные языки, грамматики, компиляторы и конечные автоматы
рассматриваются в предшествующих курсах?

Если нет - согласны ли Вы, чтобы
"после курса "Конструирование ПО" студенты должны уметь знать принципы
построения интерпретаторов и компиляторов, и уметь описать язык
программирования в виде конечного автомата, таблицы переходов и
запрограммировать интерпретатор и компилятор этого языка"?

Или Вы бы сформулировали цель этого курса по-другому? Например
"понимать требования к качеству разрабатываемого продукта; уметь
разрабатывать трехслойную архитектуру приложения; архитектуру
приложения клиент-сервер; использовать паттерны проектирования;
удовлетворять требования к многопоточной работе приложения;
удовлетворять требования к производительности приложения".

Или как-то по-другому?

lina.shishkina

to Academy
Привет, народ.

Завтра состоится встреча с рецензией этого курса.
Презентация на сайте http://d-n-y.academy.cv.ua/doc/Software_Construction_(Puyul).ppt

Есть идеи по поводу лабораторных работ?

On Nov 25, 8:50 pm, Artjom Serdyuk <artem.serd...@gmail.com> wrote:
> [...]
> удовлетворять требования к многопоточной работе приложения;
> удовлетворять требования к производительности приложения".

Andrew Bartkiv

to Academy
Наступна зустріч номер 6 буде продовженням даного семінару. Тема
звучить як: Шаблони і UML Конструювання програмного забезпечення. Що
Ви очікуєте від даної лекції? і що для вас є цікавим?

Serg Mazurok

to d-n-yA...@googlegroups.com
Привіт усім!

Я буду вести наступну лекцію.
Мені було б цікаво почути ці очцкування від людей які будуть приймати участь.
Дякую

Andrew Bartkiv

to Academy
Мені здається одним із аспектів цієї теми, може бути еволюція програми
від задумок клієнта до впровадження в життя. І як змінюються вимоги,
що з цим робити, як реагувати на зміни з точки зору архітектури

On 4 дек, 14:45, Serg Mazurok <smazu...@gmail.com> wrote:
> Привіт усім!
>
> Я буду вести наступну лекцію.
> Мені було б цікаво почути ці очцкування від людей які будуть приймати
> [...]

Sergey Ostapov

to d-n-yA...@googlegroups.com
Доброго дня, Сергію!
Для мене, як для повного "чайника" у цій темі, цікавим було б почути відповіді на такі питання:

1. Коротка історична довідка про шаблони проектування.
2. Навіщо потрібні шаблони, які переваги та недоліки привносять вони у процес проектування ПЗ?
3. Для яких типів проектів не можна користуватися шаблонами (або для яких треба, а де - ні)? Інакше: що можуть, і чого не можуть шаблони?
4. Наскільки гнучкий проект, створений на основі шаблонів? Як відбиваються на проекті зміни вимог до ПЗ, а, відповідно, і до його функціоналу, архітектури тощо?
5. ПЗ для роботи з ЮМЛ.
6. Порівняльна характеристика відомого ПЗ (наприклад, порівняти можливості Rational Rose з іншим ПЗ). Що використовується частіше, що рідше? Яке ПЗ Ви викорстовуєте у своїй роботі?
Останнє, найважливіше, на мій погляд:
Якби Ви були викладачем конструювання ПЗ, який би обов"язковий мінімум Ви би вибрали з усієї цієї теми, щоби студенти були хоча б більш-менш підготовлені до роботи у галузі ПЗ? Мається на увазі тематика лекцій для студентів і, особливо, що обов"язково вони мають пройти на лабораторних роботах, а що - тільки бажано.
Ваша думка для нас буде дуже цінною!

Я розумію, що завдання - не з простих, але, по можливості, щось з цього висвітліть, будь ласка.

З повагою
Сергій Остапов

Sergey Ostapov

to d-n-yA...@googlegroups.com
Вибачте, забув іще одне - більше практичних прикладів типу: "от у нас був проект ..."

Дякую!
Сергій Остапов

Serg Mazurok

to d-n-yA...@googlegroups.com
Добрий день!

Презентація семінару №6 доступна на сайті академії: http://d-n-y.academy.cv.ua/doc/UML+Patterns2.ppt

lina.shishkina

to Academy
Кто бы написал отзывы о лекции?
Боюсь, что моё мнение будет предвзято, но я могу начать.

Мне очень понравилось, да!
Аудитория была "живая" (не смотря на количество провёденных пар в тот
день и заочников) - вопросы задавали бойко и приведённые Сергеем М.
примеры из реального проекта были очень кстати да и связь/параллель с
реальным проектом очень важна, так как сразу видно, что это не просто
теория :)

Всем спасибо!

On Dec 8, 11:10 am, Serg Mazurok <smazu...@gmail.com> wrote:
> Добрий день!
>
> Презентація семінару No.6 доступна на сайті академії:http://d-n-y.academy.cv.ua/doc/UML+Patterns2.ppt

Dmytro Dyachuk

to d-n-yA...@googlegroups.com
Привет,

Вот сегодня смотрел на ваш сайт и нашел там опечатку (левая часть скриншота).

там scalability неправильно написано.

Димон

2009/12/9 lina.shishkina <lina.sh...@gmail.com>

--
With Best Regards, Dmytro
snapshot1.png

Dmytro Dyachuk

to d-n-yA...@googlegroups.com
Упс, последнее письмо не туда попало. Сорри.

Дима.

Sergey Ostapov

to d-n-yA...@googlegroups.com
На мой взгляд, последняя лекция была почти идеальной для преподавателей.
Мы обменивались мнениями, и решили, что если преподаватель захочет читать курс по УМЛ и шаблонам проектирования, так его основу, этого курса (причем хорошую основу - можно сказать, шаблон :) ) он получит из лекции Сергея.
Причину - не уверен, но по-моему, большую роль, кроме самой личности лектора, сыграло то, что он собрал предварительно ожидания слушателей.
Например, на мои вопросы я практически на все получил ответы.

С уважением,
Сергей Остапов