Třetí setkání

Novoj

to Czech Hackathon Group
Uvítám jakékoliv nápady na další hackathon - počítám, že bychom se
mohli sejít zase za 2-3 měsíce nejdéle. Abych nezůstal pozadu mám
nějaké návrhy:

1) vrátit se zase k GParsu a pomoci v něčem opět Vaškovi, pokud se mu
nahromadily nějaké issue
2) večer věnovat zodpovídáním dotazů na http://stackoverflow.com/ -
myslím, že takovou věc bychom rozhodně bez problému zvládli a sami
víte, že odpovědi na stackoverflow jsou potřeba jako sůl ... já sám
jsem odtamtud čerpal nejednu inspiraci.
3) jeden z našeho středu - Pavel Jetenský dělá doktorát na téma
alternativního ovládání počítače - otázka je jestli tam není nějaká
zajímavá práce, kterou bychom mohli jako Javisti udělat?!

Jak to vidíte vy?

"Zdeněk Troníček"

to czech-hack...@googlegroups.com
Ahoj,

nejvíce se mi líbí GPars. Doufám, že to není tím, že o něm vím jen velmi
málo :).

Z.
--
Zdenek Tronicek
FIT CTU in Prague

Vaclav Pech

to czech-hack...@googlegroups.com
Ahoj,

na dalsi setkani se uz tesim. Vhodnych ukolu je v GPars dost a rad prijmu dalsi pomoc.
Prilezitost pracovat na necem novem a zajimavem, jako ted RNG, ovsem taky neodmitnu.

Vasek

2011/2/13 "Zdeněk Troníček" <tron...@fit.cvut.cz>

--
E-mail: vacla...@gmail.com
Blog: http://www.jroller.com/vaclav

Pavel Jetensky

to czech-hack...@googlegroups.com

Ahoj, díky za organizování a těším se na další.

Ohledně tipů, varianty se mi líbí, gpars proto, že by někteří z nás nezačínali od nuly (ale od 0.2 :)), protože už jsme si k tomu přičuchli při prvním hackatonu, stackoverflow je fajn velkým výběrem.

Ohledně mého projektu (týká se využití MS Kinectu pro ovládání počítače), tam bych v současné době potřeboval nějakého C# nadšence pro projekt 3D klávesnice, tak jestli mezi námi bude někdo, kdo by chtěl pomoct, nějaká zadání připravím. Pokud bude zájem, můžu s sebou Kinect vzít a můžete si s ním něco vyzkoušet. Časem to možná bude i v Javě, zatím však pro to nejsou dostatečně stabilní ovladače. Možnosti pro hackaton jsou (u některých by byla výhodou znalost OpenGL, ale není to podmínkou):

To improve the application, I have several thinks in mind:

    * Render letters in some sensible way above the sides of the cubes, so that

      it is clear without reference table, how to write different characters

    * Instead of inputting text on the top of screen, which is good for prototype

      but actually useless for real needs, type them to different active window (f.e.

      search box in browser)

    * Introduce calibration of the cube cross, so that user can choose, where

      in his real space his keyboard resides. This would help to work naturally perpendicular

      to screen even if kinect is not centered to the screen (f.e. placed to the right

      of the screen).

michalb_cz

to Czech Hackathon Group
Ja jsem pro cokoli. GPars zni super. Jenom me mrzi, ze to je az za tak
dlouho. Klidne bych byl proto, aby se takova akce konala kazdy mesic.
Prece jenom vzdycky se najde dost lidi, co si najde par hodin na
takovouhle akcicku. Co se tyce prostor, v nejhorsim muzeme do Hubu
(http://www.prague.the-hub.net/public/).

jira...@gmail.com

to czech-hack...@googlegroups.com
Ahoj vsem,

S GPars nemam problem, vlastne bych se mozna i orientoval :-)

Tesim se

Ing. Jan Novotný

to czech-hack...@googlegroups.com

Ahoj Michale, to jsem rád, že jsem našel nějaké spřízněné duše. Já určitě asi nebudu zvládat Hackathon co měsíc. Ale pokud se sejdou lidí nemusim u toho pořád být. Přemýšlím jen jak to co nejjednodušeji pro nás všechny organizovat ... nějakou formou Google kalendáře? Navíc při častějších iteracích můžeme mít problem s prostory v JetBrains. Za jakých podmínek se dá využít ten Hub? Díky.

"Zdeněk Troníček"

to czech-hack...@googlegroups.com
Ahoj všem,

a co zacit nejaky open-source projekt od zacatku?

Z.
--
Zdenek Tronicek
FIT CTU in Prague

Novoj

to Czech Hackathon Group
Bavil jsem se dnes s Pavlem Lahodou, který je autorem dalšího projektu
pro platformu Android / GWT zvanou ObjectForms (http://
www.objectforms.com/). Zkusíme spolu nějaké náměty použitelné na
hackathon rozvést a hodili bychom je sem k diskusi - termínově by to
ovšem odpovídalo asi až dalšímu (čtvrtému setkání). Souhlasíte tedy s
tím, věnovat třetí setkání zase GParsu?

Btw. Michale - zmiňoval jsi možnost alternativních prostor v Hubu,
kdyby Václav nemohl zajistit prostory v JetBrains. Za jakých podmínek
by se dal vyjednat večer tam?

Prosím také o vyplnění termínů dalšího setkání, které jsou pro vás
vhodné, na adrese: goo.gl/WIpX9

Co se týká nového OpenSource projektu - interně jsme si vyvinuli
takovou knihovnu, která provádí validace / filtrování textu (i HTML).
Aktuálně tam máme takové filtry jako je detekce sprostých slov,
detekce linků na zakázané servery, detekce XSS, CSS v HTML, odtagování
a další podobné filtříky. Knihovna používá HTML parser pro analýzu
vstupního textu a pracuje na úrovni DOM, na text jsou potom většinou
aplikovány další regulární výrazy. Mohli bychom to vzít jako základ a
přitesat to do nějakého rozumného tvaru pro veřejné použití. V TODO
máme například napsání testů pro známé XSS útoky:

HTML4: http://ha.ckers.org/xss.html
HTML5: http://heideri.ch/jso/

Je tam i filtr pro jednoduché transformace HTML (tj. automatizované
doplnění inline CSS stylů na určité elementy) pro účely stylování
uživatelského vstupu do DirectMailů atd. Zkoušeli jsme podobnou věc
před pár lety hledat na netu a většina řešení byla takových jen velmi
povrchních a s velmi omezenými možnostmi. Myslím, že plnohodnotný
projekt tohoto typu by se mohl docela ujmout. Na projektu je pár
desítek hodin už odpracováno, ale je tam hodně prostoru pro
zlepšování / refaktoring. Samozřejmě nikomu nic netlačím - je to jen
reakce na návrh Zdeňka Troníčka. Navíc je téma poměrně zajímavé,
široké, ale s nízkými náklady na vstupní znalosti.

Díky všem za případné reakce,
Honza

michalb_cz

to Czech Hackathon Group
GPars - souhlas

Prostory - Hub - standardne se tam plati 390,- kc za hodinu v
zasedacce pro 10-15 lidi (http://www.flickr.com/photos/hubpraha/
5110083557/in/set-72157625408317354/ - rekl bych ze tak 12 je rozumne
cislo), takze v nejhorsim by jsme se museli slozit. Napisu tam a
zjistim jake jsou jine moznosti. Muzu zkusit jeste zajistit prostory u
meho zamestnavatele - taky se poptam jestli ta moznost je. Pak uz to
bude chtit znat konkretni datum, aby se to dalo zarezervovat.

OS projekt - osobne bych pokracoval spis s praci na uz existujicich,
protoze to ma podle me vetsi pridanou hodnotu a je to i programatorsky
vic poucnejsi. Tu html validacni knihovnu muzeme nechat klidne na
dalsi hackathon. Nebo to hod treba na github a muzeme se na tom
ucastnit i mimo hackathon setkani. Osobne v tomhle nejsem nijak
vyhranenej, chci si zakodovat, poznat lidi, neco se naucit, takze
predmet konani pro me neni nijak zasadni.

Format - jinak mohli by jsme i promyslet format. Takhle je to
samozrejme super, ale obcas by jsme mohli naplanovat i neco na cely
den (klasicky hackathon format). Dalsi vec, co me jeste napadla - pri
tehle kratsich setkani by jsme se nemeli omezovat jen na kodovani, ale
i jiny aspekty - zlepseni dokumentace (faq, stackoverflow,
tutorialy..atd.), nova vic sexy homepage, screencasty, vytvoreni CI
serveru, migrace svn -> git, migrace buildeni..atd. Jsou to veci,
ktery jsou dulezity, casto nejsou narocny a daji se v tom casovem
presu par hodin stihnout. Navic maji vysokou pridanou hodnotou a
puvodni tvurci urcite takovy veci neradi delaj, takze jim to hodne
pomuze :)

"Zdeněk Troníček"

to czech-hack...@googlegroups.com
Ahoj všem,

ta knihovna pro validaci textu vypadá zajímavě. Rozhodně bychom ji mohli
zkusit na nějakém dalším setkání.

Z.
--
Zdenek Tronicek
FIT CTU in Prague

Vaclav Pech

to czech-hack...@googlegroups.com, michalb_cz
Ahoj,

moc me tesi, ze mate chut zase se pustit do GPars. Na http://gpars.codehaus.org/Hackergarten mame sepsanych par vytipovanych problemu vhodnych k hathatonu, vcetne ukolu dokumentacnich, buildovacich ci demonstracnich. Taky souhlasim s Michalem, ze i nekodovaci aspekty OS projektu muzou byt pomerne zajimave a vhodne pro hackovani.

Co se tyce prostoru a zajisteni svacinky, muzeme urcite dal fungovat v JetBrains.

Vasek

Novoj

to Czech Hackathon Group
Aktuální stav hlasování o termínu:

Aktuálně se vyjádřili (tak šup, kdo se tam nevidíte vyplńte formulář
prosím: http://goo.gl/WIpX9 ):

Jan Novotný
Lukáš Křečan
Michal Bernhard
Zdeněk Troníček
Ondrej Nekola
Vlastimil Dolejš
Vaclav Pech

Nejlépe vychází termíny:
pátek 18. března - může 6 lidí ze 7
pátek 25. března - může 6 lidí ze 7 ale 2 se to moc nehodí
pátek 1. dubna - může 5 lidí ze 7

Jako další téma jsme si zvolili GPars. Zkoukněte si prosím issue na
adrese: http://gpars.codehaus.org/Hackergarten co by se vám tak líbilo
k řešení. Jako prostory bychom zase (s díky) zneužili JetBrains.

Honza

On 23 ún, 09:10, Vaclav Pech <vaclav.p...@gmail.com> wrote:
> [...]
> projektu muzou byt pomerne zajimave a vhodne pro hackovani.
>
> Co se tyce prostoru a zajisteni svacinky, muzeme urcite dal fungovat v

Novoj

to Czech Hackathon Group
Uff, tak se mi trošku zpřeházel kalendář a vychází mi jediný volný
termín 25. března. Na ten termín může poměrně dost lidí ze seznamu -
konkrétně:

Jan Novotný
Lukáš Křečan
Michal Bernhard
Zdeněk Troníček
Ondrej Nekola
Vaclav Pech
Marcel Matula
Jiří Mareš
Pavel Jetenský
Miroslav Exner

Jsem pro to tedy zafixovat termín 25. března. Václave, můžeš prosím tě
zjistit, jestli budou u Vás volné prostory?
Díky moc.

Honza

On 5 bře, 20:43, Novoj <novotn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> adrese:http://gpars.codehaus.org/Hackergartenco by se vám tak líbilo
> k řešení. Jako prostory bychom zase (s díky) zneužili JetBrains.

Vaclav Pech

to czech-hack...@googlegroups.com
Vynikající sestava. Uz se tesim.
Prostory jsem zarezervoval, JetBrains nam zajisti obcerstveni.

Vašek

2011/3/11 Novoj <novo...@gmail.com>

--
E-mail: vacla...@gmail.com

michalb_cz

to Czech Hackathon Group
Jj termin vyhovuje - prijdu. Diky za prostory. Btw psal jsem do The
Hubu, ale asi jsem spadnul do spamu ;) cili zadna odpoved - zkusim to
zase at mame vyhledove alternativu...
Tesim se...

michalb_cz

to Czech Hackathon Group
V kolik se teda sejdeme? Zase od 18oo?

On Mar 14, 12:39 pm, Vaclav Pech <vaclav.p...@gmail.com> wrote:
> Vynikající sestava. Uz se tesim.
> Prostory jsem zarezervoval, JetBrains nam zajisti obcerstveni.
>
> Vašek

Vaclav Pech

to czech-hack...@googlegroups.com
Jsem pro 18:00.

Novoj

to Czech Hackathon Group
Ano, taky jsem pro to se sejít na 18 hodinu jako vždycky. Rekapitulace
organizačního infa tedy:

Sešli bychom se na 18 hodinu v pátek 25.3.2011 v sídle JetBrains v
Praze v Hodkovičkách, ulice Na Lysinách 57. Mapa je zde:

http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@sa=s@st=s@ssq=Na%20lysin%C3%A1ch%2057%2C%20Praha@sss=1@ssp=109894764_122171084_160685164_160558796@x=133060494@y=135723387@z=16

Parkování kolem dostatek, spojení busem 121 z Kačerova, Budějovické
či Nádraží Braník. V případě ztráty orientace bude Vašek Pech k
zastižení na telefonu 721 208 288.

Bude tam k dispozici Wi-Fi a dost prodlužek. Předpokládaný konec
někdy mezi 23-24 hodinou. S sebou tedy jen notebooky, v IDE
zprovozněný GPars projekt:

- nainstalujete si git klienta, pak staci:
- git clone git://github.com/vaclav/GPars.git gpars
- cd gpars
- git checkout hackathon

Počítáme s každým z vás - pokud by se stalo, že byste někdo na
poslední chvíli odpadl, dejte mi, prosím, určitě po e-mailu nebo
přes
telefon 608 216 913 vědět.

Honza

Vaclav Pech

to czech-hack...@googlegroups.com
Ahoj,

chci vám všem, kdo jste v pátek přišli, poděkovat za prima zážitek. Mě se setkání moc líbilo.
Abych shrnul dosažené úspěchy, GPars získal pdf verzi user guidu (http://gpars.org/SNAPSHOT/guide/gpars-guide-0.12-beta-1.pdf) a Lukáš už stihl vystavit vytvořené demo vizualizující Fork/Join na příkladu paralelního merge sortu (http://blog.krecan.net/2011/03/27/visualizing-forkjoin/).

Vašek

lu...@krecan.net

to czech-hack...@googlegroups.com

Já bych se chtěl přidat a poděkovat všem, co to zařizovali. Dík Lukáš

Novoj

to Czech Hackathon Group
Ahoj Vašku,

jsem rád, že se nakonec povedlo nějakou práci odvést, což je
především zásluha kluků - já jsem většinu doby spíš bojoval s Gradlem,
než že bych byl k užitku. Nakonec se povedlo koukám, díky Lukášovi a
tobě, Václave, výsledky Hackathonu docela zviditelnit na Twitteru a
TheServerSide :-) ... to nám může jedině prospět :)
Za sebe taky děkuji všem zůčastněným.

Je čas myslet na 4té setkání, které bych viděl někdy v červnu před
prázdninami. Bohužel na květen / červen už připadá poměrně dost
konferencí a někdo bude možná už řešit dovolenou, takže uvidíme, jak
to s účastí nakonec dopadne. Rozhodně bychom mohli zase probrat téma.
V záloze je určitě GPars, protože jsem koukal, že tam máš na hackathon
připravených hezkých pár témat. Zkusím tedy jak bude chvilka připravit
další přihlašovací formulář.

Btw. Jíro cožepak jsi nepřišel? Chvíli jsme na tebe čekali, protože
jsi se také nahlásil ... zbyla tam pro tebe pizza ;-)

Honza

Vaclav Pech

to czech-hack...@googlegroups.com

  Btw. Jíro cožepak jsi nepřišel? Chvíli jsme na tebe čekali, protože
jsi se také nahlásil ... zbyla tam pro tebe pizza ;-)

Aby nedoslo k omylu - ta pizza uz tam neni ;)

--
E-mail: vacla...@gmail.com

Ing. Jan Novotný

to czech-hack...@googlegroups.com
]:-) jo jo, postarali jsme se o ni nakonec s Pavlem cestou do Pardubic. Operativně jsme se adaptovali na danou situaci.

H.

Ing. Jan Novotný
http://blog.novoj.net
Myšlenky dne otce Fura

jira...@gmail.com

to czech-hack...@googlegroups.com
Aha, tak to se vsem omlouvam, kdyz to ctu .. skoda, gradle je muj velky konicek, asi bych byl uzitecny ... Ale mel jsem na vikend synka a sli jsme na hokej. Ja jsem koukal, ze jsem byl uvedeny v lidech pod carou, tak jsem to bral tak, ze se se mnou nepocita ...

Takze se omlouvam, ze jste se prejedli, to me fakt mrzi, ale snad mi to vyjde priste ...

Kodovani zdar ...