Oprava RAIDu

MaReK Olšavský

mám v péči jeden trochu zatíženější LAMP (64bit, Debian 6, MySQL 5.5), kde běží převážně Moodle. Adresáře pro webserver, MySQL a Maildir jsou v adresáři /srv/ na RAID1, softwarovém md svazku, vytvořeným pri instalaci Debianu. Souborový systém je XFS.
Bohužel občas MySQL zkolabuje a poškodí si některé tabulky ("příjemný" bonus je, že InnoDB, které jsou téměř neopravitelné) na disku. Na chodu aplikací chyba není poznat hned, čemuž asi napomáhá předimenzované nastavení RAM pro MySQL. Otázkou je, zda to dělá opravdu MySQL, nebo někde chybuje SW RAID. MySQL je bohužel trochu skoupé na logy a že je něco špatně se projeví až po restartu stroje (tj. po aktualizaci).
Potřebuji se zeptat, jak ověřím a případně nechám opravit iNodes na RAIDu, stejně jako to umí fsck na běžných FS. Potřebuji začít opravu z některé logické strany, MySQL bych zatím nepodezříval, protože jej používám pro vývoj (25 GB dat (tj. cca 10× tolik, co všechny Moodly na opečovávaném), občas vynucený restart) a podobné problémy jsem na neRAID Ext4 ještě nezažil.
Děkuji za nasměrování
Marek

jAHu

dobry,
echo check > /sys/block/mdX/md/sync_action
cat /sys/block/md*/md/mismatch_cnt
echo repair > /sys/block/mdX/md/sync_action