Debian na Macboku 3,1

pen...@gmail.com

chci instalovat Debian na Macbook 3,1 (Late 2007, White). Debian, protože s ním mám dobré zkušenosti, a Macbook, protože ho mám. Po přečtení informací různě po webu jsem zjistil, že to asi není tak snadné jako v případě běžných počítačů, konrétně zabijáckou kombinací je EFI + Apple.

Optimismem mě naplňuje zápisek https://regebro.wordpress.com/2008/11/16/installing-linux-on-a-macbook-without-os-x/ a zejména v něm citovaný https://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-493393.html (příspěvek uživatele veiho). Nicméně všechny nalezené informace jsou docela staré, protože všichni upgradovali a instalovali Linux tak o 5 let dříve.

Přiznám se, že nevím, kam se za tu dobu posunul Debian, protože takovéto věci jsem nikdy nepotřeboval řešit, všechno fungovalo vždy dobře.
Tak bych se rád pozeptal, s čím mám při instalaci počítat (v ideálním případě bude vše už pořešené???).

Jaká je tedy situace:
* Chci single boot Debian, protože současný systém (Mac OS 10.6, výš to nejde) je už zastaralý a ve srovnání s novým Linuxem nepřináší nic lepšího.
* Mám objednaný nový SSD 240 GB, starý disk zůstane neporušený, není třeba se tedy starat o data (přesun dat udělám po instalaci, externích disků je dost)
* Mám k dispozici instalační DVD Mac OS 10.6 (prý obsahuje nějaké utility, které se hodí, konkrétně 'bless')

Díky za všechny rady,

Tomáš

pen...@gmail.com

Takže si odpovím sám.

Instaloval jsem z USB. K internetu jsem byl připojen kabelem.

Stačilo jít podle instalátoru (při rozdělení disku si instalátor přidal asi 500 MB partition, jinak vše standardní) a bylo hotovo. Po následném restartu to trochu zaškobrtlo, ale po dalším restartu normálně naběhlo přihlašovací okno.

Ve starších zápiscích jsem četl, že při bootu bude 30s prodleva, ale ničeho takového jsem si nevšiml. Asi to je za tu dobu opravdu pořešené. Po instalaci je potřeba doladit pár věcí, zejména zeditovat /etc/apt/sources.list a doinstalovat moduly k wifině. Dále samozřejmě podle vkusu.

Tomáš