[python] Private git hub, zkusenosti?

Vladimír Macek

Zdar,

mam radu git repozitaru na serveru Debian 10 pomoci gitolite.

Bude dobre povysit to na webove rozhrani, abychom si mohli s kolegy
minimalne browsit, davat odkazy na mista ve zdrojacich, pripadne i pro
dalsi featury, ktere nabizi napriklad GitHub/GitLab.

Casem budu chtit treba i podporu prohledavani, wiki, issues, code review,
webhooky, podporu CI/CD atp...

Vidim casto odkazy na Gitea nebo GitLab.

Zde https://about.gitlab.com/devops-tools/gitea-vs-gitlab/ pomochopitelne
konkurenta vykresluje po svem.

Zde https://docs.gitea.io/en-us/comparison/ je to zase naopak. ;-)

S cim jste spokojeni? Ktery sw zpusobuje mene potizi (instalace, provoz, ...)?

Diky,

V.

Pavel Schön

Za sebe doporučuji https://gitbucket.github.io/

Jednou jsem nainstaloval, od té doby to prostě funguje.
Všechno to má v sobě: HTTP, SSH i git, vše implementované v javě (nelekej se).
Je to jeden soubor který prostě funguje. Mohu poslat config pro spuštění ze systemd.

ZdPo Ster

Ake to ma naroky? Lebo skusal som giltab na jednom (starsom) hw a nedalo sa na tom stroji nic robit...
+ posli ten config do systemd, nech nemusime spekulovat

Visit: http://www.py.cz

Ondrej Beranek

To by bylo super.

Dne čt 25. 3. 2021 10:01 uživatel ZdPo Ster <zdpo...@gmail.com> napsal:
Ake to ma naroky? Lebo skusal som giltab na jednom (starsom) hw a nedalo sa na tom stroji nic robit...
+ posli ten config do systemd, nech nemusime spekulovat

On Wed, 24 Mar 2021 at 16:54, Pavel Schön <pa...@schon.cz> wrote:

Visit: http://www.py.cz

Vladimír Macek

Tady OP. Koukám, že nejsem sám, kdo řeší lokální github. :-) Tak na oplátku
moje čerstvé zkušenosti s Gitea:

Podle tipu od admina s letitou zkušeností s Gitea jsem tuhle self-contained
binárku podle fajn docky https://docs.gitea.io/ nainstaloval. Vyrobil
službu pro systemd (taky dle docky), přidal reverzní proxy do Apache,
spáchal postgresí db, projel web config, upravil ini soubor v /etc kvůli
mailování, otestoval a během chvíle to fičelo. Líbí se mi, jak to pracuje
se soubory a databází.

$ ps xu
USER       PID %CPU %MEM    VSZ   RSS TTY      STAT START   TIME COMMAND
gitea     6224  1.0  0.7 1808768 112364 ?      Ssl  bře18 103:39
/opt/gitea/bin/gitea web --config /etc/gitea/app.ini

Jsem velmi spokojený s jednoduchostí té instalace, nebordelu na
filesystému. Jest to velmi svižný a server o tom neví. Vzhledově je to
super a má to funkce, co potřebuju, i ty, které zatím nepotřebuju a
vyhlídku na údajně malé a lehké CI:
https://readme.drone.io/server/provider/gitea/

Zádrhel 1:

Potřebuje to exec pro hooky v repozitářích, ale já mám záměrně celý /var
noexec. Jako nejjednodušší se mi vyjevil shell skript, který projede repa a
nasymlinkuje všechny nové hooks adresáře na exec parcelu. Spouštět to budu
patrně jako CGI iniciované globálním webhookem v Gitea při vytvoření repa.
Skript můžu když tak poskytnout.

Zádrhel 2:

Náš server má zcela oddělené týmy vývojářů a chci, aby měl vedoucí každé
organizace v Gitea možnost uživatele přidávat bez toho, aby se na mě musel
obracet. Slabina Gitea je v tom, že to zřejmě neumí - registrace je buď
otevřená (s možnou captcha), nebo registrace funguje, ale bez tlačítka,
které na ní vede (moje současná volba) nebo je samoregistrace vypnutá a
uživatele musím přidávat já jako admin celé Gitea. Asi by šlo vymyslet
ještě nějaké řešení přes API, pro teď moc složité.

Jsme malí, takže seznam uživatelů a repozitářů si pro každotýdenní kontrolu
nechávám posílat cronem z postgresu, pro kontrolu jestli tam nemám nevítané
hosty. Pro zájemce přikládám.

V.

On 25. 03. 21 11:27, Ondrej Beranek wrote:
> [...]
> nedalo sa na tom stroji nic robit...
> + posli ten config do systemd, nech nemusime spekulovat

etc-cron-weekly-gitea-report

Pavel Schön

Debian:
$ groupadd -g 555 gitbucket
$ useradd -g gitbucket --no-user-group --home-dir /opt/gitbucket --no-create-home --shell /usr/sbin/nologin --system --uid 555 gitbucket

$ cat /etc/systemd/system/gitbucket.service
# GitBucket Service
[Unit]
Description=Manage GitBucket service

[Service]
WorkingDirectory=/opt/gitbucket
ExecStart=/usr/bin/java -Xms128m -Xmx256m -jar gitbucket.war
User=gitbucket
Group=gitbucket
Type=simple
Restart=on-failure