OT: Asymptote apod. na Mac OS X

Jaroslav Hajtmar

Dobrý den.

Omlouvám se za další Off Topic, ale nedá mi to opět oslovit tuto báječnou komunitu s prosbou:

Může se mi, prosím, soukromě ozvat nějaký nadšený znalec OS X, který mi je ochoten pomoci s instalací Asymptote popř. dalších podobných věcí?

Jsem začátečník na OS X, podařilo se mi na tomto systému zprovoznit TeXLive, ConTeXt standalone atd… vše mi funguje výborně, nicméně jsem se dostal do potíží s Asymptote, kde je nutné pro instalaci udělat věci, se kterými nemám zkušenost a potřeboval bych tím pádem poradit. V mém širším okolí nikoho, kdo by mi poradil, nemám…

Díky a jsem s pozdravem…

Jarda Hajtmar

Zdenek Wagner

Já jsem prostě nainstaloval TeX Live (tedy ne MacTeX). Instaloval jsem to jako normální uživatel do svého ~/texlive/2006, v ~/.profile mám cestu k binárkám na začátku PATH. Asymptote jsem ještě nepoužil, i když mě to láká, ale příkaz "asy --help" mi napíše smysluplnou zprávu, tak to snad funguje.

Jaroslav Hajtmar

Dobrý den.

Díky za odpověď. Jak jsem již psal, TeXlive 2016 jsem na MacOSX rozchodil bez jakýchkoliv problémů. Opravdu jsem ale netušil, že Asymptote jsou jeho součástí  – je to tak. Když jsem to zkusil spustit, tak vše funguje jak má … neuvěřitelné J.

Když si představím, že jsem chtěl asymptote kompilovat z céčkových zdrojáků, tak se nyní chytám za hlavu, že mne to nenapadlo. Bohužel jsem chvíli hledal, ale v informacích o Asymptote o TeXLive zmínka není … (asi pochopitelné) … a dokumentaci k TeX Live, které používám leta letoucí jsem si zatím nepřečetl J.

Díky za upozornění na tuto moji základní neznalost a za vyřešení mého problému..

S pozdravem

Jarda Hajtmar