Detekce otoceni displaye - android

Jan Pěček

to ctu...@googlegroups.com
Zdravím všechny,

pokud by někoho zajímalo, zabýval jsem se dnes otázkou, jak detekovat otočení diplaye, tj. když
tablet prostě otočíte (chtěl jsem na to navěsit nějakou akci). Ačkoliv mi řešení nezabralo moc času
(většinou Googlením), někdo by třeba mohl narazit na problémy, a tak tu uvádím asi nejsnazší a
funkční řešení.

Mám to implementované u jedné Activity, asi by to šlo nějak udělat globálně.

1. Úprava AndroidManifestu
<activity android:name=".MyActivity" android:label="@string/app_name"
android:configChanges="orientation"></activity>
Důležitá je ta poslední část, která říká, že se mají sledovat změny konfigurace v orientaci. Lze to
udělat i nějak přímo v dané Activity (blíže jsem nezkoumal).

2. MyActivity
http://pastebin.com/xA5SshSP

Jedná se jenom o ukázku použití - já potřeboval detekovat, zda je tablet na výšku či na šířku. Pro
zájemce odkazuji na dokumentaci a hlubší nastudování možností s metodou onConfigurationChanged

Honza Pěček

P.S.: Pokud někdo má pocit, že podobné náměty nepotřebuje nebo nechce být jimi spamován formou této
konference, nechť mi osobně napíše, já ty poznatky budu třeba sbírat někam jinam (sám se s Androidem
stále učím, ačkoliv jsem pro něj již jednu aplikaci před rokem vytvořil).

Jan Sedivy

to ctu...@googlegroups.com
Honzo,

kdo nechce byt spamovan, muze emaily informujici o novych prispevcich smerovat do emailoveho spamu nebo se z konference odhlasit.

VSECHNY VYZYVAM ABY V PRIPADE, ZE SE ZASEKNOU, NECO JIM NEPUJDE RESIT, HNED PSALI DO FORA, NEKDO JIM PORADI A USETRI CAS. TO JE HLAVNI UCEL TOHOTO FORA. DEKUJI ZA POCHOPENI A ZA UCAST.

Honza