Ziua Libertății Programelor (Software Freedom Day), ediția 2012

Răzvan Sandu

to ct...@googlegroups.com
Bună ziua,

Pentru aceia dintre Dvs. care nu sunt încă la curent, sâmbătă 15 septembrie se celebrează internațional Ziua Libertății Programelor (SFD - Software Freedom Day 2012).

Pagina oficială a evenimentului este la http://softwarefreedomday.org (cu o hartă pe care sunt evenimentele anunțate în toată lumea).

Pentru că ediția 2012 a Școlii de la Macea tocmai s-a încheiat, vreau să atrag atenția celor interesați asupra SFD și să vă semnalez câteva resurse online unde utilizatorii români „proaspăt veniți” în lumea GNU/Linux pot fi atrași să citească informații introductive interesante:

http://alege.softwareliber.ro
http://wiki.ceata.org/index.php/Ziua_libert%C4%83%C8%9Bii_programelor_din_2012
http://fii-liber.ro
http://incearca.softwareliber.ro
http://wiki.lug.ro
http://ro.wikipedia.org/wiki/Software_liber
http://ro.wikipedia.org/wiki/GNU/Linux

Unele grupuri intenționează ca, pe 15-20 septembrie, să organizeze o acțiune de distribuire de CD-uri și fluturași GNU/Linux către începători - probabil în zona unei școli sau universități din zona lor. Ideea se discută pe una dintre listele Ceata, dar contributorii din orice alt grup și din orice zonă a țării sunt bineveniți.

Pentru a veni în ajutorul celor care doresc să organizeze un eveniment SFD în zona în care locuiesc - sau, pur și simplu, să informeze rapid alte persoane - sunt disponibili fluturași pe care i-am mai folosit cu succes la alte întâlniri asemănătoare (rog contactați-mă privat).

CD-uri oficiale de instalare GNU/Linux (distribuția Ubuntu), potrivite pentru începători, pot fi obținute legal și gratuit de la http://ubuntu.ro/obtine
(mai precis, fișierul http://mirrors.xservers.ro/ubuntu/releases/precise/ubuntu-12.04.1-desktop-i386.iso , care trebuie „ars” pe un CD blank).

Cu stimă,
Răzvan

Dread Knight

to ct...@googlegroups.com
Salut! Link-ul la Ceata e pus ca ceara.org