suita de aplicatii de birou OSS

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Tuesday 17 June 2008 18:31:44 aygun wrote:

[...]

> OK ! Consiliere pe partea de salarii exista ! Sotia mea este expert
> financiar contabil si de asemnea lucreaza absolut TOTUL la firmele ei.
> De la salarii pina la auditari. Ne poate ajuta ea sa facem
> algoritmul.Este in regula ?

Superb. Ar fi beton daca ar avea timp sa scrie niste specificatii exacte
pentru proiectele pe care o sa le demaram.

> Sau , ii pot ruga pe ceva aici care fac softul de salarii ptr win sa
> ne dea un algoritm de al lor.
> Ce zici ?

Parerea mea e sa incepem cu un proiect mai simplu, sa vedem daca ne descurcam.
Ziceai la un moment dat ca ar fi utila o aplicatie pentru ordine de plata.
Cred ca asta ar fi suficient de simpla pentru a face un "drive-test".

Mai e cineva capabil sa se descurce decent in C++? Eu personal prefer sa fac
GUI-urile cu FOX Toolkit ( http://fox-toolkit.org/ ), dar in afara de GUI ar
mai fi o gramada de chestii non-gui de facut.

De exemplu, eu am o clasa de printing cross-platform, una de acces la baze de
date (cu API uniform, se descurca cu mysql, postgresql, sqlite, m$ sql
server) - astea ar fi bine sa fie reorganizate/revizuite.

--
Serghei Amelian

--
This mail was scanned by BitDefender
For more informations please visit http://www.bitdefender.com

aygun

to ctlug

> Superb. Ar fi beton daca ar avea timp sa scrie niste specificatii exacte
> pentru proiectele pe care o sa le demaram.

Sure ! Deja am inceput sa scriu ceva despre salarii ( cam ce trebuie
sa apara , care sunt cotele de impozitare , concedii ......, pontjul ,
statul de lata ...) O sa ne dea stia un stat de plata sa vedemclar cam
ce campuri trebuiesc si apoi ne dam noi seama de legaturi). In general
e vb de o persoana , ( date de identificare , cnp , S/N buletin ,
adresa etc etc , salariul but , salariul net , cote de impozitare ,
contributii , ...... )

O sa incerc sa sntetizez eui schema logica.

> [...]
> date (cu API uniform, se descurca cu mysql, postgresql, sqlite, m$ sql
> server) - astea ar fi bine sa fie reorganizate/revizuite.

Man , eu nu le am cu programarea de nici o culoare.Doar ceva very easy
in bash si cam atat. A , si ceva python dar f f f putin.

Si aplicatia de BO-uri este necesara. Si cautata. Multi o fac in MS
access dar caer bani grei. Unul ne-a cerut vreo 15 mil pe soft. Un
softulica in care t completezi campurile i el le printeaza numai ca le
baga intr-un DB pe care il poti apela oricand din urma.

Astept vesti.

Aceeasi persoana care a facut webhtb a facut si un soft de pontaje . O
sa vb si cu el

Succese

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Wednesday 18 June 2008 09:39:49 aygun wrote:

> [...]
> contributii , ...... )
>
> O sa incerc sa sntetizez eui schema logica.

Ok, sa vedem daca reusim sa facem ceva util, la salarii e relativ complicat,
fiecare firma are nevoile ei. Pe de alta parte, putem sa scoatem bani din
customizari, ca sa putem finanta proiectul si sa-l tinem "alive".

Inainte ca unii sa sara cu "iote-l si pe asta, iar vorbeste de bani", cititi
asta: http://www.gnu.org/philosophy/selling.html :)

> Man , eu nu le am cu programarea de nici o culoare.Doar ceva very easy
> in bash si cam atat. A , si ceva python dar f f f putin.

Nu e nevoie doar de programare propriuzisa. Se poate contribui in diverse
moduri, de exemplu scriptul "configure", impachetare in diverse formate (RPM,
DEB, etc), creat un installer pentru windows cu NSIS, scrisa documentatie de
utilizare, etc. Ca sa faci release la o aplicatie e nevoie de o groaza de
munca.

> [...]
> softulica in care t completezi campurile i el le printeaza numai ca le
> baga intr-un DB pe care il poti apela oricand din urma.

Eu zic sa incepem cu asta, mai ales ca e simpla si putem exersa munca in
echipa. Scrie niste documentatie pe tema asta, poate intr-o saptamana-doua
reusim sa scoatem un beta.

> Aceeasi persoana care a facut webhtb a facut si un soft de pontaje . O
> sa vb si cu el

Ok, sa speram ca doreste sa se implice.

--
Serghei Amelian.

robert datcu

to ct...@googlegroups.com
Salarii / Contabilitate

Este o treaba extrem de serioasa. Sunt modificari foarte dese la
nivelul procedurilor, formularelor, raportarilor si uneori
legislatiei. Un astfel de program trebuie sa beneficieze de:

1. suport telefonic/on site
2. actualizari ORI DE CATE ORI ESTE NEVOIE

Nu poti da un program si sa spui peste o luna cand s-a modificat ceva
ca nu putem sa facem nu stiu ce (sau nu avem timp). Iti iei injuraturi
si firma va schimba imediat programul.

Daca aveti un programator si un contabil (la curent cu treaba)
disponibil, puteti merge inainte.
Altfel, ganditi-va la ceva la fel de util, dar care nu necesita atata
bataie de cap.

Parerea mea de economist care am o oarecare idee a purtarilor celor de
la Min Finante si ITM.

2008/6/18 Serghei Amelian <serghei...@gmail.com>:

--
the truth is the truth and all you can do is live with it

robert datcu

to ct...@googlegroups.com
Idei de aplicatii relativ simple

- incarcarea / descarcarea unei magazii (database cu produse) pe baza
de cod bare (scaanre)
- un template pentru scrierea adreselor sau trimiterea faxurilor
(adica o database cu vechii clienti - adrese - care se pot modifica),
userul selecteaza unde trimite, etc ... si o caseta mare de text in
care introduce textul chior al mesajului, da print ... si iese hartia
personalizata (adica nu ai nevoie de word pt as aceva)

astea ar merge chiar si in php

whatever

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Wednesday 18 June 2008 11:26:31 robert datcu wrote:
> [...]
> nivelul procedurilor, formularelor, raportarilor si uneori
> legislatiei. Un astfel de program trebuie sa beneficieze de:

Stiu asta, mi se pare ca am mentionat si eu asta intr-un mail anterior.

> 1. suport telefonic/on site
> 2. actualizari ORI DE CATE ORI ESTE NEVOIE

Pai din asta poate trai proiectul...

> [...]
> disponibil, puteti merge inainte.
> Altfel, ganditi-va la ceva la fel de util, dar care nu necesita atata

Daca vrem sa vedem Linux pe desktop-urile din firme, o sa fie nevoie sa ne
inhamam si la treaba asta.

O sa incercam chestia aia cu ordinele de plata, sa vedem cat de inchegata o sa
fie echipa.

> Parerea mea de economist care am o oarecare idee a purtarilor celor de
> la Min Finante si ITM.

Inseamna ca ne poti ajuta si tu :)

--
Serghei Amelian

robert datcu

to ct...@googlegroups.com
sort of

pot ajuta la HELP (vorbaraie cu clientul, consultanta, training,
inclusiv sa scriu si sa mentin un eventual manual al aplicatiei)
ceva idei si noutati in plan contabil, ca vb cu colega mea, dir economic

din pacare pt planeta pamanat, nu-s nici contabil, nici programator

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Wednesday 18 June 2008 11:39:18 robert datcu wrote:
> [...]
> ceva idei si noutati in plan contabil, ca vb cu colega mea, dir economic
>
> din pacare pt planeta pamanat, nu-s nici contabil, nici programator

Asta nu e foarte grav, activitatea de codare efectiva probabil e doar 50% din
problema. Am citit candva ca cel bun mod de a dezvolta o aplicatie e sa scrii
prima data manualul de utilizare, urmand ca aplicatia sa se dezvolte pe baza
manualului :) Si intr-un sens e foarte corect.

Adrian VELICU

to ct...@googlegroups.com
Serghei Amelian wrote:
> [...]
> date (cu API uniform, se descurca cu mysql, postgresql, sqlite, m$ sql
> server) - astea ar fi bine sa fie reorganizate/revizuite.
Da, eu stiu C++. N-am folosit FOX Toolkit niciodata though, doar wxWidgets.

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Wednesday 18 June 2008 15:47:51 Adrian VELICU wrote:
[...]

> Da, eu stiu C++. N-am folosit FOX Toolkit niciodata though, doar wxWidgets.

E suficient. Eu personal as vrea sa separam partea de logica a aplicatiilor
de "look". Pentru ca fiecare sa-si poata scrie partea vizuala in ce toolkit
are chef: FOX, FLTK, QT, GTK+, Ultimate++, MFC, etc

Adrian VELICU

to ct...@googlegroups.com
Eu cred ca ar fi bine sa incepem prin a extinde libraria pentru acces la
baze de date despre care vorbeai pentru a putea sa binduiasca date din
baza de date in mod generic, fie direct catre adrese de memorie (pe care
sa le suprascrie in momentul in care se deplaseaza "cursorul" in baza de
date, si sa le citeasca si sa le reintroduca in baza de date in cazul in
care au fost modificate) fie prin niste functori, ceea ce ar permite
folosirea impreuna cu orice toolkit grafic (de exemplu, in momentul
deplasarii cursorului, libraria apeleaza un obiect din programul
utilizatorului, care la randul sau apeleaza SetText pt un wxWidget cu
parametrii corespunzatori. Userul modifica date prin formular si in
momentul in care vrea sa treaca la urmatoarea inregistrare sau sa o
salveze pe cea curenta, va fi apelata o functie din librarie, care
apeleaza pe rand functorii corespunzatori pentru a obtine datele
modificate de user, urmand ca apoi sa scrie datele in baza de date daca
acestea au fost modificate. O chestie de genul asta se folosea in FOX,
erau doua proceduri, SCATTER si GATHER, care puneau date dintr-o baza de
date in niste variabile de memorie binduite la niste campuri, respectiv
le preluau din memorie si le introduceau in db).

Cred ca pe baza unei astfel de librarii s-ar putea dezvolta cu foarte
mare usurinta aplicatii cross-platform de baze de date. Mi se pare
foarte ineficient sa te apuci sa scrii acelasi cod de bindare pentru
fiecare formular in parte.. Tu cum ai facut pentru IceFact?

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Wednesday 18 June 2008 17:38:16 Adrian VELICU wrote:
> [...]
> foarte ineficient sa te apuci sa scrii acelasi cod de bindare pentru
> fiecare formular in parte.. Tu cum ai facut pentru IceFact?

Eu folosesc obiecte intermediare de timp buffer. De exemplu, am clasele:
CDatabase, CBufFactura, CGuiFactura, CPrnFactura si functioneaza cam in felul
urmator:

/*********************************************************/

// AFISARE/MODIFICARE

CDatabase db;
CBufFactura buf(&db);
CGuiFactura gui();

// LOAD DATA
buf.load(id_factura);
gui << buf;

// operatorul introduce/modifica datele din gui

// SAVE DATA
gui >> buf;
buf.save();

/*********************************************************/

// TIPARIRE

CDatabase db;
CBufFactura buf(&db);
CPrnFactura prn();

buf.load(id_factura);
prn << buf;
prn.sendToPrinter();

/*********************************************************/

Desigur, se poate face cum ai zis si tu, cu obiectele grafice din toolkit
legate direct la datele din baza, dar eu prefer sa detin controlul complet si
prefer ca partea de date sa fie independenta de GUI, pentru a permite
ulterior "imbracarea" in alte frontend-uri.

aygun

to ctlug
Am vb cu nite baieti care fac soft de cntabilitate , salarii si
gestiune.
Cel care face softul de salarii si conta este dispus sa ne ajute cu
informatii.
A zis ca daca dorim sa ne vedem intr-o seara undeva sa ne explice ce
si cum se intimpla. Trebuie sa citim legislatia pe salarii.

La B.O-uri voi cere un formular tip ca sa vedem cum facem structura db-
ului.

La fel cu salariile. O pot ruga pe sotie sa imi listeze diverse pentru
a vedea corelatiile.

Tipul care face aplicatiile de salarii si conta zice aca pentru
inceput trebuie gandita foarte bine structura DB-ului ca apoi softul
este floare la ureche.

Cine vrea si este dispus sa iasa la o bere intr-o seara sa zica. Mai
putin week-end. Omul nu este in week-end in cta. Este din Cuza-Voda .
Langa Medgidia.

:D

Astept feedback

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Wednesday 18 June 2008 19:59:03 aygun wrote:
> [...]
> A zis ca daca dorim sa ne vedem intr-o seara undeva sa ne explice ce
> si cum se intimpla. Trebuie sa citim legislatia pe salarii.

Asta e cam greu, nu prea am timp sa descalcesc itele birocratice, va trebui
cineva sa-mi zica pas cu pas ce trebuie sa fac :)

Dupa cum ziceam, ar fi bine sa pornim cu scrierea documentatiei de utilizare.

> [...]
>
> Tipul care face aplicatiile de salarii si conta zice aca pentru
> inceput trebuie gandita foarte bine structura DB-ului ca apoi softul

Are dreptate, cu un plan bine structurat, scrierea codului e banala.

> Cine vrea si este dispus sa iasa la o bere intr-o seara sa zica. Mai
> putin week-end. Omul nu este in week-end in cta. Este din Cuza-Voda .
> Langa Medgidia.

Eu momentan nu sunt in judet si nu am habar cand ma intorc. Poate saptamana
viitoare.

aygun

to ctlug

> Eu momentan nu sunt in judet si nu am habar cand ma intorc. Poate saptamana viitoare.

eu saptamana viitoare sper sa ma operez. intr-un final.