Tomitani - Call to arms

robert datcu

to ct...@googlegroups.com
amigos, softwareliber.ro se misca

grupurile lug din cluj, iasi, timisoara, chiar si buc se mai lauda cu
ceva actiune.

noi in cta nimic. doar o lista de discutii pe google moarta si cam atat.

putem scoate si noi nasul in fata ?

care simte ca poate face ceva, sa spuna ce idei APLICABILE are si cum
poate AJUTA

vreau sa vedem ce putem sa facem, nu ce nu se poate face si in ce rahat suntem.

un site, niste actiuni prin licee/scoli/univ. nu e nevoie de forumuri
sau m$ bashing

atitudine pozitiva, curaj si speranta.

la mai mare.

ps: ii dorim cu totii lui Aygun upgradare cat mai usoara luni 16 iunie.
ps2: RIP axl_io

Catalin Nicolescu

to ct...@googlegroups.com
errr .... de cand te "bat la cap" cu mersu prin scoli/licee ? sunt cat se poate de pro.
Daca mai vrei sa detaliezi inca odata ideile alea cu mersu si aratat la astia mai mici, cd-uri custom etc. Ca s-au mai inscris oameni in ultima vreme si sa-i punem la curent, poate mai gasim voluntari.

2008/6/14 robert datcu <robert...@gmail.com>:

--
My LinkedIn
http://www.linkedin.com/in/nicolescucatalin

Adi Roiban

to ct...@googlegroups.com
În data de Sb, 14-06-2008 la 08:31 +0000, robert datcu a scris:

Sa nu uitam de Arad. ARLUG (http://arlug.ro) sunt foarte activi in ultima vreme.

> [...]
>
> un site, niste actiuni prin licee/scoli/univ. nu e nevoie de forumuri

Daca aveti nevoie de ajutor, aveti suportul celor de la Grupul pentru
software liber si CJLUG.

Ar fi fain sa organizam o intalnire nationala a utilizatorilor linux in
vacanta/concediu, la mare :p.

Eu ma pot ocupa de vorbit cu persone din alte luguri dar as avea nevoie
de cineva local pentru a rezolva probleme de logistica.

Cand zic logistica ma refer la rezervat loc pentru intalnire, rezervat
sala pentru prezentari.

Ce ziceti?

--
Adi Roiban

Rus-Rebreanu Alin-Florin

to ct...@googlegroups.com
2008/6/14 Adi Roiban <a...@roiban.ro>:
O sa il citez pe Aygun pentru cei care nu citesc toate forumurile de
linux din tara :)
"Ar fi excelent daca oamenii s-ar strange si la mare. Ce ziceti ? Un
Linux Fest sau Free Software days in Constanta ? Este cineva interesat
?
Macar sa vedem care vine, cand vine la mare sa ne facem o agenda cu
cine este , in ce perioada este pe litoral si poate o punem de un
Linux Party on the beach desi tare as vrea ceva oficial."

Mie imi surade ideea, mai mult ar fi probabil cel mai simplu de
organizat ceva la mare mai ales ca e destinatia multora in timpul
verii.

--
Alin

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Saturday 14 June 2008 12:43:35 Catalin Nicolescu wrote:
> [...]
> astia mai mici, cd-uri custom etc. Ca s-au mai inscris oameni in ultima
> vreme si sa-i punem la curent, poate mai gasim voluntari.

Eu tot nu pricep ce o sa rezolvati daca mergeti prin scoli si licee. Pustanii
din ziua de azi o sa-ti rada in nas cand o sa auda ca nu exista Yahoo
Messenger pe Linux (ma refer la adevaratul YM, cu buzz-uri si alte alea). Ca
sa nu mai vorbesc de jocuri.

Opinia mea:

1) Linux NU este (inca) pregatit pentru a fi folosit ACASA de persoane
NON-TEHNICE.

2) Linux este FOARTE PREGATIT pentru mediul bussines, mare sau mic. Daca unui
intreprinzator ii oferi solutii prin care el isi poate derula afacerea in
conditii de siguranta, stabilitate si productivitate, pe el il doare in cot
ca SO-ul e M$ Windows, Linux, FreeBSD sau OpenSolaris. Iar daca suficient de
multi intreprinzatori vor incepe sa foloseasca Linux, cererea de mana de
lucru cunoscatoare de Linux va creste, implicit mai multi tineri se vor
orienta spre acest segment "la moda".

Eu personal fac in acest moment eforturi pentru a aduce Linux pe desktop-urile
sau notebook-urile PFA-urilor si firmelor mici, care sunt sensibile la
costuri si se gandesc de doua ori inainte sa dea 100 EUR pe o licenta de M$
Windows. In acest moment, eforturile mele se concentreaza pe dezvoltarea unei
suite de aplicatii de contabilitate primara, esentiala pentru un biznis.
Banuiesc ca unii dintre voi au auzit de IceFact (daca nu, dati search pe
google).

In concluzie, opinia mea e ca daca apar aplicatiile necesare desfasurarii in
bune conditii a unui biznis, va fi mult mai usor sa promovam Linux.

--
Serghei Amelian.

--
This mail was scanned by BitDefender
For more informations please visit http://www.bitdefender.com

Rus-Rebreanu Alin-Florin

to ct...@googlegroups.com
2008/6/14 Serghei Amelian <serghei...@gmail.com>:

> [...]
> Messenger pe Linux (ma refer la adevaratul YM, cu buzz-uri si alte alea). Ca

Opinia ta! Folosesc linux inca din scoala generala si au trecut vreo 7
ani buni de atunci, iar daca tu incerci sa imi zici ca acum nu e
pregatit pentru acasa inseamna ca nu il foloseai atunci.

Am mers in doua licee la mine in judet si am ramas SURPRINS de
intrebarile si interesul elevilor si chiar si al profesorilor, asta
lasand la o parte faptul ca am gasit doua laboratoare de informatica
care rulau ubuntu sau suse. Singura problema de care se plangeau erau
softurile de 2 lei care le sunt bagate pe gat de catre MEC si firmele
din biznisu educational. Eu te provoc sa faci o prezentare intr-un
liceu respectabil din Constanta si dupa iti dau eu o bere pentru
fiecare elev care ti-o ras in fata ca nu are yahoo messenger.

> 1) Linux NU este (inca) pregatit pentru a fi folosit ACASA de persoane
> NON-TEHNICE.

Spune-i asta la mama care pana anul asta nu a stat in fata unui
calculator si acum vorbesc cu ea pe pidgin si se descurca fara
probleme pe un Kiwi 8.04

> [...]
> multi intreprinzatori vor incepe sa foloseasca Linux, cererea de mana de
> lucru cunoscatoare de Linux va creste, implicit mai multi tineri se vor

Bullshit! Oricine simte cand ii ies din buzunar 15 milioane pentru un
OS si o suita office. Aici nu e vorba despre firme si miscari pe piata
fortei de munca aici e vorba de educatie, care poate schimba radical
orice crezi tu despre piata fortei de munca.

> [...]
> suite de aplicatii de contabilitate primara, esentiala pentru un biznis.
> Banuiesc ca unii dintre voi au auzit de IceFact (daca nu, dati search pe

Da am auzit de el, insa am o problema cu faptul ca nu e open. Lasand
asta la o parte orice schimbare in societate incepe din educatie. Dupa
cum ziceai si tu un director de firma stie doar ca ii trebe un om care
sa aiba grija de calculatoare, daca ala e un copil dependent de un
producator nu ajungem nicaieri, daca copilu ala stie diferenta incat
sa ii puna pe masa ambele variante iti garantez ca directorul va tine
la buzunarele lui. Ca sa nu mai intram in detalii despre importanta
standardelor deschise in educatie.

> In concluzie, opinia mea e ca daca apar aplicatiile necesare desfasurarii in
> bune conditii a unui biznis, va fi mult mai usor sa promovam Linux.

Un singur lucru, daca tu personal vrei sa castigi bani oferind suport
pentru firme zi asa, da te rog nu mai fa greseala sa subestimezi
educatia in halu asta. No offence!

Cu respect,

--
Alin

Adrian VELICU

to ct...@googlegroups.com

Hello,

Sunt elev in Mircea, sustin si eu promovarea software-ului liber.

Problema pe care o vad eu e ca majoritatea liceenilor folosesc computerul pentru a “sta pe mess”, pe hi5, youtube si pentru a pierde vremea in general. In timp ce scriam acest mesaj a venit cel de la Amelian si consider ca punctele de vedere referitoare la “pustani” sunt valide. Exista, totusi, o minoritate de elevi care sunt interesati de programare (folosesc Borland (aplicatia aia de DOS cu un compilator pe 16 biti)), grafica (folosesc Photoshop), modelare & animare 3d (folosesc 3ds Max) – poate ca acestia ar putea fi targetati si li se pot prezenta alternativele free.

In privinta utilizarii linuxului in mediul business, am implementat si eu sisteme bazate pe LTSP in retelele la care am avut acces si a functionat minunat, cu un cost mult inferior. Sunt sigur ca multe companii mici ar putea utiliza o astfel de arhitectura.

Despre IceFact si FoxToolkit nu auzisem. Cautam de destul de mult o solutie pentru dezvoltarea unei aplicatii business cross-platform care sa foloseasca baze de date. Am incercat wxWidgets (foarte mult cod de scris pentru a lega datele de controalele ne-data-aware) si Lazarus (foarte instabil). Daca mai aveti sugestii de toolkituri sau medii de dezvoltare potrivite pentru asa ceva, va rog sa-mi spuneti si mie.

Adi

Adi Roiban

to ct...@googlegroups.com
În data de Sb, 14-06-2008 la 13:08 +0300, Serghei Amelian a scris:

> [...]
> sa nu mai vorbesc de jocuri.
>
> Opinia mea:
>
> 1) Linux NU este (inca) pregatit pentru a fi folosit ACASA de persoane
Tocmai. Pentru ca nu este pregatit, inseamna ca este loc de imbunatarile si este
de lucru.

> [...]
> multi intreprinzatori vor incepe sa foloseasca Linux, cererea de mana de
> lucru cunoscatoare de Linux va creste, implicit mai multi tineri se vor

[snip]

Sunt de acrod ca in mediul bussines, linux este foarte pregatit. Din
acest motiv nu prea mai ai ce sa faci. O afacere puna in balanta toate
solutiile posibile si alege pe cea mai buna.

In scoala e mai greu, pentru ca elevi nu au sansa de a puna in balanta
solutiile posibile si pentru ei, alegerea este facuta de alte persoane.

Probabibil ca majoritatea liceenilor si elevilor nu sunt interesati de
calculaotare si stau mai mult pe net, dar eforturile unui LUG nu trebui
directionate catre acesti elevi, ci catre cei care folosesc turbo
pascal, photoshop, 3d studio max (cum spunea si Adi Velicu)
> --
> Serghei Amelian.

Succes!
--
Adi Roiban

robert datcu

to ct...@googlegroups.com
Are si Serghei un punct de vedere valid, din perspectiva celui care
doreste o solutie alta decat clasicele FoxPro/Delphi/Pascal, insa

Liceeni de azi sunt angajatii de maine. Scolarii, liceenii si
studentii - ca orice tanar - APRECIAZA ENORM IDEEA DE LIBER.
Aducandu-mi aminte de propria-mi istoie - stiu ca ce am pretuit cel
mai mult a fost LIBERTATEA pe care ti-o oferea varsta.
[tinerii] Ei invata acum de Coca Cola, shawrma (sau cum s-o scrie),
emo-style, mol (sic!), hi5 si chipsuri fiindca asta li se prezinta sau
este in jurul lor.

Ca o mica paranteza, desi in calculatoarele firmei la care lucrez
ruleaza xp homo cu execeptia portabilului meu, jumatate din aceste
pc-uri folosesc Firefox ca browser. Fiindca chiar si niste persoane
non-tehnice (utilizatorii incredimail+ym) au descoperit utilitatea si
superioritatea acestui browser in fata IE. este o foarte mica
victorie.

Aceste poate fi primul pas. Software Liber. Un sistem de operare
liber, este o alta reduta - poate prea greau de strapuns de noi (in
sesnul de comunitati linux/bsd) fara ajutorul Min Educatiei si Min
Comunicatiilor.

Insa ClamWin poate avea succes pe un PC. 7-zip poate inlocui winrar
iar Pidgin asigura sufixul Messenger din Yahoo Messenger.
Si astea-s doar exemple. Graficiana firmei noastre a inceput sa
studieze Gimp. E placut impresioanta. Cunoasteti succesele Blender in
modelarea 3D. Exemplele pot continua.

Se poate lua atitudine, se poate exprima un punct de vedere - NE PUTEM
FACE AUZITI.

Restul tine de God si zarurile cu care se joaca.

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Saturday 14 June 2008 13:29:10 Rus-Rebreanu Alin-Florin wrote:
[...]

> Opinia ta!

Sigur, e opinia mea, nu inteleg de ce trebuie sa repeti ce am zis eu.

> Folosesc linux inca din scoala generala si au trecut vreo 7
> ani buni de atunci, iar daca tu incerci sa imi zici ca acum nu e
> pregatit pentru acasa inseamna ca nu il foloseai atunci.

Sunt tentat sa zic ca am mai multi ani de Linux decat cati ani ai tu in
total... Dar ma abtin :)

> [...]
> liceu respectabil din Constanta si dupa iti dau eu o bere pentru
> fiecare elev care ti-o ras in fata ca nu are yahoo messenger.

Si CE o sa le povestesti despre Linux? Vesnica poveste cu Mozilla Firefox si
OpenOffice?

> Spune-i asta la mama care pana anul asta nu a stat in fata unui
> calculator si acum vorbesc cu ea pe pidgin si se descurca fara
> probleme pe un Kiwi 8.04

Sigur, asa am si eu exemple: copilul meu, care de la varsta de 2 ani se joaca
pe Linux, sotia mea, verii mei, niste vecini care s-au saturat sa tot fie
virusati, un prieten care nu a pus mana pe un Windows NICIODATA si se sperie
cand il vede si care deruleaza o afacere, cu infrastructura IT 100% pe Linux,
firma la care lucrez in acest moment, care are cateva zeci de servere si
desktop-uri cu Linux pe ele. Eu insumi, care imi desfasor munca pe un
Gentoo/Linux. Dar astea sunt EXCEPTII. Pentru ca Linux sa fie folosit pe
scara larga, trebuie sa fim PRAGMATICI. Cu FANATISMUL nu rezolvam absolut
nimic, crede-ma.

> [...]
> fortei de munca aici e vorba de educatie, care poate schimba radical
> orice crezi tu despre piata fortei de munca.

1) Te inseli amarnic. O companie nu-si calculeaza costurile ca fiind strict
legate de pretul unei licente. O sa fii uimit, dar training-ul si
productivitatea sunt si ele cuantificate in bani.

2) OpenOffice ruleaza bine mersi si pe M$ Windows, chiar administrez reteaua
unei firme care foloseste exclusiv OpenOffice ca pachet office.

> Da am auzit de el, insa am o problema cu faptul ca nu e open.

Nu te opreste nimeni sa scrii chiar tu o aplicatie de genul asta si sa o faci
deschisa. Eu am alte idei in legatura cu viitorul acestei aplicatii.

> [...]

> producator nu ajungem nicaieri, daca copilu ala stie diferenta incat
> sa ii puna pe masa ambele variante iti garantez ca directorul va tine

Nu am inteles ce vrei sa zici. Eu daca as fi angajator as cauta pe cineva care
stie ce vreau eu, nu angajez pe cinava la intamplare dupa care vad eu ce fac
cu el. In cel mai rau caz il specializez.

> Ca sa nu mai intram in detalii despre importanta
> standardelor deschise in educatie.

> Un singur lucru, daca tu personal vrei sa castigi bani oferind suport
> pentru firme zi asa

Eu sunt doar pragmatic. Ce e rau in a castiga bani din Linux?

> da te rog nu mai fa greseala sa subestimezi
> educatia in halu asta. No offence!

No kidding, avem educatie in Rromania?

--
Serghei Amelian

Rus-Rebreanu Alin-Florin

> [...]

> Sigur, e opinia mea, nu inteleg de ce trebuie sa repeti ce am zis eu.

> Sunt tentat sa zic ca am mai multi ani de Linux decat cati ani ai tu in

Nu ma iau la intrecere cu nimeni, accesul la tehnologie e prost
distribuit geografic, vroiam doar sa zic ca pentru mine a insemnat
mult. Sunt convins ca e tentant, dar nu dadea la calcul.

> Si CE o sa le povestesti despre Linux? Vesnica poveste cu Mozilla Firefox si
> OpenOffice?

Pentru tine e vesinca poveste, pentru ei e ceva nou si poate pentru
cativa e ceva fascinant si e chiar important sa vada ca o persoana cu
experienta sta printre ei si le raspunde la intrebari. Ai putea
incerca. Nu ai timp? Nici o problema, erau oameni dispusi sa o faca,
m-a deranjat atitudinea ta fata de initiativa lor.

Ai putea incerca sa le zici de libertate. Esti programator, ai
castigat ceva experienta din faptul ca ai avut acces la codul altora?
Ai putea sa le zici si asta, le-ar fi mai simplu sa inteleaga decat
exemplele din cartile de programare din liceu, care sunt mizerabile
btw.

> [...]
> scara larga, trebuie sa fim PRAGMATICI. Cu FANATISMUL nu rezolvam absolut

Eu nu-s fanatic, poate doar un pic mai entuziasmat, o fi varsta. Nu
stiu daca ai observat dar m$ impinge bani seriosi in educatie pentru
ca au inteles importanta acesteia, sau orice tine de educatie e
FANATISM?

> 2) OpenOffice ruleaza bine mersi si pe M$ Windows, chiar administrez reteaua
> unei firme care foloseste exclusiv OpenOffice ca pachet office.

Foarte bine, te invit sa le adaugi aici
http://www.openoffice.ro/wiki/ODF_in_Romania

> Nu am inteles ce vrei sa zici. Eu daca as fi angajator as cauta pe cineva care
> stie ce vreau eu, nu angajez pe cinava la intamplare dupa care vad eu ce fac
> cu el. In cel mai rau caz il specializez.

Eu nu vorbesc de o firma care are o infrastructura deja in picioare,
in cazul ala intra multe costuri in calcul pentru o migrare.

> Eu sunt doar pragmatic. Ce e rau in a castiga bani din Linux?

M-ai inteles gresit. Ma bucur pentru tine!

> No kidding, avem educatie in Rromania

Si acum ca toata lumea stie ca Romania e de cacat, ce vrei sa facem?
Oricum la nivel mondial invatamantul ca structura a statului are de
"suferit" din cauza progresului tehnologic. Lumea are acces la
informatie si tehnologie de la calculatorul personal. Nu trebuie sa fi
inscris la ceva super-facultate cu costuri exagerate de scolarizare ca
sa faci munca de cercetare in aproape orice domeniu. Asta e motivul
pentru care ma agit eu aici. Nu trebuie sa faci decat sa le areti
oamenilor cum sa aiba acces la informatie/tehnologie cat mai simplu
cine o sa vrea o sa stie cum sa se foloseasca de ea.

---
Alin

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Saturday 14 June 2008 13:56:03 robert datcu wrote:
> [...]
> Aducandu-mi aminte de propria-mi istoie - stiu ca ce am pretuit cel
> mai mult a fost LIBERTATEA pe care ti-o oferea varsta.

Din pacate, nu e suficient. Probabil sunt multi pasionati care folosesc Linux
doar acasa. E doar un hobby. Sunt convins ca nu multi dintre noi se pot lauda
ca nu au de-a face deloc cu M$ Windows la munca. Noi trebuie sa incercam sa
le netezim calea acestor tineri, sa incercam sa le aratam ca au un viitor
daca o iau pe calea asta. Sa le aratam povestile NOASTRE de succes. Sa fim
pragmatici. Sa ne maturizam. Traim intr-o societate unde banul conteaza,
pentru ca nu poti sa-ti cumperi mancare si sa-ti platesti facturile cu
idealuri.

[...]

Eu as zice sa incepem sa incepem sa ne cunoastem intre noi, sa facem schimb de
experienta, cu ce a incercat si reusit/esuat fiecare. Ca la vorbe stiu ca
suntem buni :)

O sa incep eu:

1) Acum vreo 9 ani lucram pentru o firma pe nume Argus Standard Security. O
firma de paza si monitorizare. Reteaua era destul de mare la vremea ei, vreo
30 de statii de lucru si cateva servere. Si pentru ca incepusera problemele
legate de licenta, l-am intrebat pe big-boss daca l-ar coafa o solutie
gratuita. Bineinteles, omul a fost de acord, asa cam am inceput MAREA MUTARE,
in timpul careia am luat probabil jdemii de injuraturi de la useri. Erau
probleme mari, GNU/Linux nu era inca foarte matur, statiile de lucru din
firma erau niste harburi... Pana la urma am reusit (partial), folosind o
masina cu doua procesoare ca application server, iar statiile de lucru ca
X-terminale. Dupa care am avut un soc: nu exista aplicatiile potrivite pentru
a putea desfasura normal activitatea din firma. Asa ca m-am apucat sa dezvolt
propriile aplicatii. Asa s-au nascut:

http://qfaxreader.sourceforge.net/
http://www.argus.ro/linux/etichete.php
http://www.argus.ro/linux/backup.php

Si inca vreo cateva proiecte, pe care nu le mai am, legate de activitatea
interna a firmei (chestii legate de monitorizare si alarme, de consumul de
combustibil, ceva pentru Resurse Umane, etc).

A fost o experienta fantastica, mi-a placut la nebunie la vremea aia, am
invatat o groaza de chestii. Per ansamblu, o consider un semi-succes.

2) Cunostinta unei cunostinte si-a facut un magazin de haine, undeva pe la
Ciresica. Mi s-a cerut o solutie pentru gestiunea casei, facturilor si
chitantelor. Le-am propus Linux ca platforma, ca si asa nu faceau nimic
altceva pe calculatorul ala. Zis si facut. Solutia a functionat vre-un an,
pana cand magazinul a dat faliment. Sper ca nu solutia bazata pe Linux a
provocat falimentul :) O putem considera un succes.

3) Prin 2004 cred, am lucrat pentru cineva, care intretinea reteaua unei
firme. Era o retea marunta, cred ca erau vreo 3 statii. Am migrat-o pe Linux,
le-am creat cateva aplicatii specifice si i-am dat drumul. Cred ca a
functionat vre-un an sau doi, dar dupa plecarea mea, am inteles ca au revenit
la Windows, dintr-un motiv straniu, ca nu le mergea imprimanta
multifunctionala, sau asa ceva. Deci, failed.

4) Si acum o poveste de succes 100%. Un prieten are o firma de cablu intr-o
comuna. La un moment dat, afacerea s-a extins si a avut nevoie de un
calculator. I-am facut calculatorul si i-am instalat un Fedora Core, cred.
Mentionez ca omul nu mai lucrase niciodata cu un calculator. O data
configurat tot ce trebuie, aveam deja aplicatia de tiparit facturi si
chitante, s-a descurcat excelent. Intre timp afacerea a crescut si mai mult,
acum are 3 workstation-uri si un notebook, toate cu Gentoo/Linux. Si
foloseste si chestii mai speciale, gen TVout sa dea anunturi pe cablu si
TVtuner, ca sa urmareasca canalele. Nu mai zic de scanner, imprimante laser,
etc.

5) O prima tentativa la un user casnic, care viseaza numai Windows. M-am
saturat sa tot merg la un vecin sa-i reinstalez goaza si i-am propus Linux.
Zis si facut, instalat sculele de warez necesare (KTorrent, Valknut) si
chestiile utile pt comunicare (Firefox, Kopete, Skype), pusa in functiune
camera web. Din cate stiu sta mai mult pe Linux, Windows sta doar pentru
jocuri, cu placa de retea dezactivata. O consider un succes.

6) La firma pentru care lucrez acum, avem cateva servere cu Oracle 10g, Forms
& Reports, operatorii lucreaza pe statii Gentoo/Linux (erau vreo 10 statii la
un moment dat). Succes in desfasurare :)

7) Acum cateva luni am inceput sa muncesc la mult hulitul IceFact. Sper sa
castig bani din el, desi unora li se pare ca e indecent sa faci asta :)
Succes in devenire, sper.

Cam asta e povestea mea, in mare. Sunt curios ce experiente placute/neplacute
au avut si altii.

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Saturday 14 June 2008 14:48:01 Rus-Rebreanu Alin-Florin wrote:
[...]

> [...]
> incerca. Nu ai timp? Nici o problema, erau oameni dispusi sa o faca,
> m-a deranjat atitudinea ta fata de initiativa lor.

Nu am timp si nici vocatie de orator. Eu am avut doar o nedumerire legata de
chestia asta cu scolile si liceele, nu i-am injurat.

> [...]
> Ai putea sa le zici si asta, le-ar fi mai simplu sa inteleaga decat
> exemplele din cartile de programare din liceu, care sunt mizerabile

Pai ziceai ca avem invatamant :) Cu toate ca sunt destul de batran, ma
prostesc cu un server de counter strike si intru in contact cu multa pustime.
De unde crezi ca intra astia sa joace la mine pe server? Surpriza, joaca din
laboratorul de info.

[...]

> Eu nu-s fanatic, poate doar un pic mai entuziasmat, o fi varsta

Entuziasmul asta neconditionat e foarte aproape de fanatism. Sunt convins ca o
sa te moderezi si tu pe masura ce inaintezi in varsta :)

> Nu
> stiu daca ai observat dar m$ impinge bani seriosi in educatie pentru
> ca au inteles importanta acesteia, sau orice tine de educatie e
> FANATISM?

Cred ca aici te inseli, doar un pic. M$ impinge bani pentru indoctrinare, nu
educatie. Si banii aia ajung la cei care ne decid soarta, adica e destul de
aproape de mita.

> Foarte bine, te invit sa le adaugi aici
> http://www.openoffice.ro/wiki/ODF_in_Romania

Am vrut sa fac asta, dar cand am vazut ca trebuie sa-mi fac cont numai pt
atata lucru, am lasat-o balta.

> Eu nu vorbesc de o firma care are o infrastructura deja in picioare,
> in cazul ala intra multe costuri in calcul pentru o migrare.

Hmm, si cate firme crezi ca nu au deja infrastructura in picioare?

[...]

> Si acum ca toata lumea stie ca Romania e de cacat, ce vrei sa facem?

Pai ce sa facem. In loc sa plangem, mai bine punem osul la treaba. Eu am
obosit sa tot aud declaratii razboinice cam la fiecare 2-3 ani :)

> [...]
> oamenilor cum sa aiba acces la informatie/tehnologie cat mai simplu
> cine o sa vrea o sa stie cum sa se foloseasca de ea.

Oamenilor nu le pasa de informatia sau tehnologie in sine, ci ce PROFITURI le
aduce asta.

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Saturday 14 June 2008 13:54:24 Adi Roiban wrote:
[...]

> [...]
> directionate catre acesti elevi, ci catre cei care folosesc turbo
> pascal, photoshop, 3d studio max (cum spunea si Adi Velicu)

Pai nu asta e scopul... Cel putin nu asa il vad eu. Eu as vrea sa vad Linux in
mainstream, si nu prin recrutarea catorva "tocilari" se face asta. Ci prin
adoptarea pe scara larga, in mediul bussines. Poate ar trebui sa ne intrebam
DE CE VREM CA LUMEA SA FOLOSEASCA LINUX. Ce crede fiecare ca poate castiga
din asta? Uite, interesele mele personale si egoiste in materie de Linux suna
cam asa:

1) Vreau sa existe jocurile mele preferate pe Linux, sa nu mai tin partitia de
Windows
2) Sa existe aplicatii comerciale gen AutoCAD sau Intellicad pt Linux, ca sa
nu mai chinui sa intretin o retea Windows-based.
3) Sa existe aplicatii comerciale de contabilitate si gestiune, ca sa nu mai
stau cu frica in san ca vre-un virus imi face varza datele contabile.
4) Orice producator de hardware sa stie ca daca nu face drivere pt Linux o sa
aiba pierderi enorme, pt ca lumea Linux o sa-i evite produsele.

--
Serghei Amelian

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
[...]

> [...]
> instabil). Daca mai aveti sugestii de toolkituri sau medii de dezvoltare
> potrivite pentru asa ceva, va rog sa-mi spuneti si mie.

Nici FOX Toolkit nu e specializat pe baze de date. Nu-l confunda cu M$ Visual
FoxPro.

FOX e acronimul de la Free Objects for X. E un framework generic pentru creat
interfete grafice.

[...]

rsandu2007

to ctlug
On 14 Iun, 13:56, "robert datcu" <robert.da...@gmail.com> wrote:
> [...]
> modelarea 3D. Exemplele pot continua.
>
> Se poate lua atitudine, se poate exprima un punct de vedere - NE PUTEM

Bună ziua,

Simt nevoia să adaug ceva aici, în continuarea celor spuse de Robert.
Mă refer *direct* la LUG-ul şi utilizatorii din Constanţa, pe care aş
dori să îi ajut (sunt bucureştean, dar călătoresc des acolo):

Membri CTLUG, mergeţi la magazinele celui mai mare brand de mobilă din
Constanţa (n-o să dau nume aici) şi veţi găsi rulând, pe fiecare
desktop, zilnic:

- Mozilla Firefox
- Mozilla Thunderbird
- pigin
- OpenOffice.org
- 7-zip
- InfraRecorder
- plugin-ul Sun pentru OpenDocument (pe unde mai există MS Office)
- Inkscape
- GIMP

E-adevărat, *încă* pe un desktop Windows XP... E o dovadă că se poate
şi la voi în oraş !

Sunt convins că situaţia nu e singulară, că sunt multe alte firme în
localitate şi în împrejurimi care folosesc software free. Spre
exemplu, ştie cineva dacă există vreu nucleu de interes pentru Linux
printyre studenţii şi profesorii de la Institutul de Marină ?

Well, eu cred ca rolul vostru ar fi să *cunoaşteţi direct* şi să
*sprijiniţi* aceşti utilizatori, să îi încurajaţi să înveţe, să le
arătaţi că ei şi administratorii lor de reţea nu sunt nişte lunatici
care s-au abătut de la "software-ul binecuvântat şi cunoscut" al
Micrososft...

Arătaţi-le utilizatorilor (sau potenţialilor utilizatori interesaţi)
că nu sunt singuri, că le puteţi oferi suport local, informaţii, că
pot participa la evenimente *interesante şi distractive* organizate de
voi... Arătaţi-le că *existaţi* şi că *există alternativă* la software-
ul Microsoft !

Dăruiţi-le (pentru calculatoarele de pe-acasă) 10-20 CD-uri cu Ubuntu
şi cu OpenDisc şi veţi vedea că target-ul LUG-ului vostru va creşte...

Explicaţi-le de ce e preferabil OpenDocument, semnalaţi-le scandalul
produs la standardizarea OOXML, documentfreedom.org, petiţia
OpenParliament.eu şi Declaraţia de la Haga a Digistan... Lăsaţi-i să
se lămurească, daţi-le informaţia primară, de început...

Din alte surse, aud că ar exista potenţiali utilizatori de Linux şi la
televiziunile locale, cum e noul DiamondTV, relativ recent înfiinţat
în Constanţa. Ştie cineva ceva ?

Numai bine,
Răzvan

Adi Roiban

to ct...@googlegroups.com
În data de Sb, 14-06-2008 la 14:07 +0300, Serghei Amelian a scris:
> On Saturday 14 June 2008 13:29:10 Rus-Rebreanu Alin-Florin wrote:
> [...]
[snip]

> [...]

[snip]

> Eu sunt doar pragmatic. Ce e rau in a castiga bani din Linux?

Cred ca aici discutam despre Constanta Linux Users Group
si nu despre Constanta Linux Business Group.

Eu consider ca un lug are nevoie de entuziasm iar in general scopurile
lui sunt:

Luat de pe arlug.ro
----
Scopurile ArLUG sunt :

* promovarea sistemului de operare Linux si a software-ului liber
* formarea/mentinerea/dezvoltarea unei comunitati locale
* educarea si instruirea oamenilor (ne)familiarizati cu acest sistem
----

--

Adi Roiban

Catalin Nicolescu

to ct...@googlegroups.com
In primul rand vreau sa spun ca mi-a crescut inima in piept cand am vazut activitate intr-o zi cat pentru tot timpul trecut de cand a fost facuta lista de discutii. :)

Nimic nu mi-ar surade mai mult ca un Linux Summit in Constanta. Totusi ar fi mai multe sanse de un castig la 6 din 49, decat sa putem rezerva camere de hotel si bune si ieftine, in plin sezon estival. Yet again, nu ar fi imposibil.

Serghei are experienta in GNU/Linux ... MULTA.

Inca sunt de parere ca ideea cu prezentarile FLOSS in scoli/licee ar merita, chiar si cu pustii care stau toata ziua pe Y!M
Nu este obligatoriu sa bagam la inaintare GNU/LINUX, ideea de baza ar fi sa ii indemnam catre software liber. Nu trebuie sa bagi pe gat cuiva, ca nu o sa accepte ba chiar va ajunge sa urasca.

Trebuie prezentate avantajele OSS mai intai. Da stiu Firefox, Thunderbird, OOo, pidgin, ar zice multi. Nu doar astea.
Cu totii cred ca ati auzit pe cineva spunand "Am pe un baiat care se pricepe, si repara el calculatorul"
In cele mai multe cazuri, "baiatul care se pricepe" intra la categoria de varsta 14-20 ani.

Eu unu cred ca acestia ar trebui targetati, ajutati sa inteleaga ce e OSS si cu ce se mananca, cum ii poate ajuta OSS in ceea ce fac, atuurile OSS, sa ii ascultam si sa le rezolvam nedumeririle. OSS trebuie sa functioneze pt tine inainte de a putea sa-l promovezi.
Omu daca nu stie sa foloseasca sau are dificultati in a folosi, va reveni la ce stie ca merge mai bine pt el.

Oricum de mers prin scoli e cam tarziu, totusi este suficient de devreme ca sa incepem sa formulam un plan de bataie daca vrem sa facem asa ceva incepand cu Septembrie.

Pana pe 5 Iulie, la univ lumea e ocupata cu licenta. Propun in saptamana 7-13 Iulie sa tinem un meet. Sper ca atunci sa pot aduce cat mai multi de prin univ.

Intre timp mai vorbesc cu unu altu de prin alte parti ale tarii, pt tips & tricks si o sa revin saptamana care vine cu un draft sa-l submit la discutii.

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Saturday 14 June 2008 22:21:30 Adi Roiban wrote:
[...]

> Cred ca aici discutam despre Constanta Linux Users Group
> si nu despre Constanta Linux Business Group.

Si care ar fi problema daca ar fi un business group?

> Eu consider ca un lug are nevoie de entuziasm

Eu sunt entuziasmat de prin 1998. De atunci mi-a mai scazut entuziasmul, dar
in acesti 10 ani am facut eforturi mari de a promova GNU/Linux pe unde am
lucrat si printre apropiatii mei. In multe cazuri mi-a si iesit pasenta. De
asta zic, sa lasam gargara si sa facem lucuri concrete. Vorbaraia despre
software liber, standarde deschise, etc. nu convinge pe nimeni. Trebuie sa
arati concret de ce GNU/Linux este superior lui M$ Windows. Credeti-ma pe
cuvant, am trecut si eu prin faza cu entuziasmul si lumea se uita la mine ca
la un ticnit, sau macar ca la un soi de sectant :) Trebuie sa le arati cifre,
studii de caz, economiile realizate, altfel nici nu te baga in seama. Imi cer
scuze ca insist atat de mult pe partea practica, dar din pacate asa sta
treaba.

> [...]
> * formarea/mentinerea/dezvoltarea unei comunitati locale
> * educarea si instruirea oamenilor (ne)familiarizati cu acest sistem

Cu respect imi exprim nedumerirea: si cu ce scop sa facem asta? Care e
finalitatea? Promovam GNU/Linux de dragul de a-l promova? Pai asa trantim
niste bannere in centrul orasului si o sa afle si ultima baba despre Linux,
nu e nevoie de munca de convingere.

Rus-Rebreanu Alin-Florin

> [...]

> scuze ca insist atat de mult pe partea practica, dar din pacate asa sta

Tocmai asta ii spuneam la Nicu Buculei pe software-liber zilele
trecute, nu suntem nici noi asa fanatici cum probabil crezi. Sunt de
acord cu pragmatismul tau si cred ca ar fi benefic daca nu ar fi
indreptat impotriva actiunilor de promovare pe care unii membri ai
grupului s-au oferit sa le inceapa. Esti un om cu experienta, nici un
dubiu in privinta asta, e clar ca nu mai ai timp liber ca 18 ani cel
putin da-le un sfat de care sa se poata folosi astia tineri. Ziceai ca
ai promovat in randul prietenilor, ei bine nu toata lumea e in cercul
tau de prieteni poate ar fi bine ca experienta ta sa isi spuna
cuvantul si intr-un cerc mai mare de oameni.

Don't get me wrong, multa lume de aici castiga bani din software liber
si nimeni nu are o problema cu capitalismul.

> [...]
> niste bannere in centrul orasului si o sa afle si ultima baba despre Linux,

Eu personal vreau sa nu mai am de a face cu produse si standade
inchise in educatie. Nu vreau ca statul sa faca afaceri de miliarde de
dolari cu oracle si microsoft ca sa ma invete pe mine nimic, nu vreau
sa fiu obligat sa folosesc/cumpar un produs doar pentru a trece anul.
Nu vreau sa decida nimeni pe banii mei.

Eu cred ca sunt suficienti elevi de la clasele de mate-info sau
studenti de la facultati de profil care ar vrea sa asculte ce aveti de
zis. Razvan a facut niste propuneri bune. Nu sunt absurd, nu cred ca o
sa castigati mai mult de o mana de oameni de la o prezentare, dar e un
inceput.

Spor

--
Alin

Serghei Amelian

to ct...@googlegroups.com
On Saturday 14 June 2008 23:13:00 Rus-Rebreanu Alin-Florin wrote:
[...]

> Tocmai asta ii spuneam la Nicu Buculei pe software-liber zilele
> trecute, nu suntem nici noi asa fanatici cum probabil crezi.

Eu stiu ca nu sunteti (suntem) fanatici, dar asa putem fi perceputi daca nu ne
alegem cu grija metodele de promovare.

> [...]
> tau de prieteni poate ar fi bine ca experienta ta sa isi spuna
> cuvantul si intr-un cerc mai mare de oameni.

Nu am avut niciodata nimic impotriva sa impartasesc din experienta mea, daca
mi s-a cerut vreodata ajutorul si daca m-am priceput. Si chiar daca timpul
meu e destul de limitat, imi dau toata silinta sa ajut pe cineva care pare cu
adevarat interesat.

> [...]
> dolari cu oracle si microsoft ca sa ma invete pe mine nimic, nu vreau
> sa fiu obligat sa folosesc/cumpar un produs doar pentru a trece anul.

Tu crezi ca eu vreau standarde inchise? Sau sa decida altii ce sa invete
copilul meu? Din pacate traim intr-o tara unde asa merg lucrurile si trebuie
sa ne adaptam.

> [...]
> zis. Razvan a facut niste propuneri bune. Nu sunt absurd, nu cred ca o
> sa castigati mai mult de o mana de oameni de la o prezentare, dar e un

Eu as fi uimit daca am castiga si mana aia de oameni. Sau, mai corect, nu ma
astept la rezultate imediate. In cel mai bun caz, facem niste oameni curiosi
care poate intr-o zi o sa-si instaleze un Ubuntu, o sa fie dezamagiti o parte
din ei si o sa ramanem cu un "nucleu dur". Sugestia mea, in cazul in care se
fac prezentari, e sa fim EXTREM DE CINSTITI, sa nu creem ASTEPTARI
NEJUSTIFICATE. Adica in prezentari sa se sublinieze obsesiv CE NU ESTE
GNU/Linux si free software si ce NU poate sa faca sau sa inlocuiasca
GNU/Linux. Pentru ca un om dezamagit va deveni un FANATIC ANTI-LINUX si poate
face mult rau comunitatii.