#offtopic // szolgáltatás fenntartása

Csak a Kispest!

to Csak a Kispest!
A hétvégi karbantartás alatt nem tudtuk figyelmen kívül hagyni, hogy az KisKöz offtopic fórumán (http://kiskoz.taccs.hu/offtopic) milyen hangnem uralkodott el az utóbbi időben.

A szolgáltatás fenntartása a taccs.hu csoport üzemeltetői számára különboző erőforrásokba kerül, ezért a szolgáltatás fenntartásának érdekében bizonyos szabályokat szükséges lett meghozni:
  1. az offtopic fórum lényege, hogy nyugodtan lehet minden egyébről eszmét cserélni, ami nem tartozik szorosan, vagy kevésbé szorosan a kapcsolt oldal (Csakblog, http://csak.taccs.hu) tartalmaihoz.
  2. az offtopic ezzel szemben nem arra való, hogy a felhasználói egymást cseszegessék, mert egy ilyen fórum fenntartásában az üzemeltetés egyáltalán nem érdekelt, és erre sem fejlesztési és üzemeltetési időt és kapacitást, sem forrást nem hajlandó biztosítani.
Tehát, amennyiben nem sikerül normális mederbe terelni az offtopic fórum felületét, úgy az megszüntetésre kerül, hiszen mind a kapcsolt oldal, mind az üzemeltető jogos érdekeit sérti.

A normális mederbe terelésre egy egy hetes derogációs időszakot határozunk meg (2021/10/11-ig), és ha azt követően, a szúrópróba szerűen előforduló ellenőrzések során továbbra is a korábban fennálló állapotokkal találkozunk, élünk a szolgáltatás megszüntetésének lehetőségével.

Pelso

to Csak a Kispest!
Szerintem ezt ki kellene emelni az offtopic elején is, mert pár embernek nagyon nem evidens.
Pár napja vmi hasonlót próbáltam megfogalmazni, de túl sok hatása nem volt. :/
Akik korábban is szokták, most is egymást b.asztatják, ahelyett, hogy a foci és a Honvéd lenne a középpontban.

hanta

to Csak a Kispest!
Az offtopic pont azért van, mert tartós panasz volt, hogy a blog felületén ún. szabályok vannak a kommentelésre vonatkozóan. Mivel részünkről csak szabályok mentén vállalható mind a fenntartás, mind az üzemeltetés, így az a döntés született, hogy legyen egy offtopic, amit viszont egészen addig magára lehet hagyni, amíg nincs sok panasz vele, illetve nem érinti a lapcsoport többi tagját (túlzott forgalom, ráfordított idő stb miatt más lapokat érne hátrány).

Jelenleg az a helyzet állt elő, hogy több panasz, megjegyzés is érkezett hozzánk, részben a felület használóitól, részben a passzív olvasóitól. A panaszokkal általában nem foglalkoztam, sőt, az oldalra sem néztem rá, viszont a hétvégi karbantartás idején igen. Minimum elképedtem.

Mivel az oldal (kiskoz) azért van, hogy az “elfogadhatatlan” szabályainkon túl a közösségnek legyen saját helye, ezért nem tartanám korrektnek, ha ott tennénk közzé bármit. Viszont mivel a lapcsoport működését érintő dologról van szó, valahol jelezni kívántuk: ha nem lesz rend, mi nem adjuk hozzá sem az időnket, sem a munkánkat, sem a pénzünket.

A helyzet ennyire egyszerű.
> --
> Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Csak a Kispest!” csoportjára.
> Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) csakakispest...@googlegroups.com címre.
> Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/csakakispest/a6c192fa-df95-47f7-b02c-79585c88c123n%40googlegroups.com.

Bendegúz Bendi

to Csak a Kispest!
Ártatlan megjegyzés és kérdés:

Kicsit az előző rendszer, az "átkos" gerinctelenjei jutnak eszembe ezekről a "névtelen" feljelentgetőkről, bepanaszolókról - mindezt úgy, hogy általában mindig a fociról irok és ahhoz fűzök hozzá véleményt - nem egy esetben szándékosan provokativ jelleggel a téma felpörgetésére - , amelyre 90 százalékban néhányan mindig rászállnak.
Az egész offtopic úgy pörgött fel, hogy az elején szinte csak én rámoltam bele hireket - azóta meg már érkezett vagy 7-8 ezer komment.

Közben a csakblogra alig.

Kérdem én, ha valaki nem kiváncsi az offtopik vitáira, mivel eleve ott a csakblog, miért nem produkál akkor ott ő minőségi tartalmat? Senki nem kérte meg ezeket az embereket, hogy olvassák a - tartalom nélküli - "vitákat" az offtopikban.

Miért kell más szórakozását szétcseszni, feljelentgetni a másikat, mint a besúgók az átkosban?

Ha valakinek problémája van, bizonyitson hosszú távon keresztül, irjon véleményeket, mutassa meg, hogy vitázás, egyszer-egyszer dühös odaszólás nélkül tud beszélgetni másokkal, moderáció nélkül.

Viszont nem véletlenül nézik annyian az offtopikot, ahogy az 1909-n is a leglátogatottabb topik volt. A szabadság vonza az embereket és sajnos annak vannak rossz oldalai is ("Ez a való világ")

És amúgy az angol nyelvű sportoldalak facebook oldalain is ugyanúgy folynak a viták a kommentmezőknél, lásd például Sky Sports kommentszekciója a face-re kitett hirek alatt.

Gazsó István

to Bendegúz Bendi, Csak a Kispest!
“Miért kell más szórakozását szétcseszni (…)”
Erre, a kiemelt részre válaszolnék mindössze, a többi ugyanis a téma szempontjából számomra irreleváns.

A szórakozás szétcseszése ott kezdődik, hogy a fenntartó hobbiból elkülönített erőforrásait köti le valami teljesen indokolatlanul. Tehát, amíg rám bármilyen szinten is hatással van az egész, addig nincs miről beszélni. Én pedig erre magamtól nulla erőforrást vagyok hajlandó szánni.

> 2021. okt. 4. dátummal, 17:45 időpontban Bendegúz Bendi <bendeguz...@gmail.com> írta:
>
> Miért kell más szórakozását szétcseszni

Pelso

to Csak a Kispest!
A helyzet az, hogy itt nem biztos, hogy minden érintett fogja látni, amiatt javasoltam.

Gazsó István

to Pelso, Csak a Kispest!
A játékszabályok szerint egyedül az üzemeltetői jogunkról nem mondtunk le, vagyis addig van szolgáltatás, amíg hajlandóak vagyunk üzemeltetni: http://kiskoz.taccs.hu/2021/03/20/irj-te-a-kispestrol/

Minden más a közösség saját, belső ügye. Ha valaki adminisztrátori, moderátori jogot kér, azt adunk, mert bárki kérhet. Nem szólunk bele semmibe. Cserébe én nem is írok oda egy sort sem, és nem veszek részt a társalgásban, még passzív, olvasó félként sem.

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/csakakispest/d8163402-5a2b-413a-9a91-2233ce527fbfn%40googlegroups.com.