Chemare la impartasirea unei impresii despre Cornel

George Petrineanu

to cornel-...@googlegroups.com
Buna ziua,

Firma de jocuri pe calculator AMC din Bucuresti a lansat un proiect de statuie digitala 3D a lui Cornel Chiriac. Exista deja un model facut de un artist grafic. Il reprezinta pe Cornel in ipostaza cea mai populara si iubita, la masa de mixaj de unde transmite muzica. Ideea este ca in continuare sa se caute o posibilitate sa se creeze o statuie fizica, plasata intr-un loc potrivit in Bucuresti.

AMC vrea sa extinda initiativa si sa cheme cit mai multi artisti grafici 3D sa propuna propriile personalitati autentice pentru imortalizarea lor in 3D. Reprezentanta lor m-a rugat sa contribui daca pot cu un colaj de filmulete sau texte facute de oameni pentru care Cornel a insemnat ceva. In acestea se urmareste raspunsul la intrebarea ,,Ce a insemnat pentru mine Cornel Chiriac" (evident, cu referire la emisiunea lui, Metronom, dar practic pot fi orice impresii. Deci, un filmulet personal sau un raspuns scris.

Raspunsurile se pot stringe aici sau pe adresa mea de email MARK...@gmail.com

Multumesc!
George Petrineanu

Den tors 29 juli 2021 kl 10:57 skrev <cornel-...@googlegroups.com>:
Adiluca <adilu...@gmail.com>: Jul 29 04:16AM

Solistul şi chitaristul Billy Gibbons şi bateristul Frank Beard au transmis: "Suntem întristaţi de vestea primită azi că al nostru Compadre, Dusty Hill, a murit în somn, în casa lui din ...mai multe
Andra <taos...@yahoo.com>: Jul 29 06:03AM

Veste trista. E clar ca trupa nu mai poate exista sub acelasi nume.
Tocmai citeam un articol despre Billy si am ascultat si citeva piese din ultimul sau album Hardware. ...mai multe
Ați primit acest rezumat deoarece sunteți abonat(ă) la actualizările pentru acest grup. Puteți schimba setările din pagina de membri ai grupului.
Dacă doriți să vă dezabonați de la grup și să nu mai primiți e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa cornel-chiria...@googlegroups.com.

Andra

to cornel-...@googlegroups.com
Nu prea vad ce legatura are statuia cu filmuletele, daca or fi. In ce stadiu se afla lucrarea?
Message has been deleted

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
e material pentru campania de convingere a Primăriei (eventual și pentru cea de strîngere de fonduri, dacă mai trebuie bani)

Sa Fie Cu Noroc !

to cornel-...@googlegroups.com
Frumoase ganduri,frumoasa initziativa !....
....as propune ca loc IDEAL de amplasare a statuii (virtuale/reale) ,intrarea sediului "securitatzii" (cladirea actuala sau anterioara) pe frontispiciul carei cladiri sa scie mare "Religia este opiul poporului"... ma indoiesc de posibila participare financiara a Primariilor Bucureshtene la proiectul statuii ,gabriela firea a goloit de mult visteriile in buzunarele (nenumarate) ale "marelui alb"/-patriarhul daniel- iar cu "aleshii" actuali ai poporului , daca-i pui la rana produc... gangrena....!
Inalta ordine de idei,noua generatie nu are absolut nici o idee despre semnificatia neuitatului nostru CORNEL si chiar daca ar cauta informatii, nu ar simtzi cea ce reprezenta pentru noi CORNEL in acele vremuri.
Eu port in suflet "statuia" lui CORNEL de peste 50 de ani si voi ramane cu ea acolo pina la capat .... si restul este Istorie !...
On Saturday, December 18, 2021, 11:05:55 a.m. EST, George Petrineanu <george.p...@gmail.com> wrote:

Statuia cu filmuletele nu au nicio legatura. Daca cineva vrea sa dea o mina de ajutor neconditionat, bine, daca nu, la fel.
Am explicat totusi. AMC a imbratisat ideea de a face ceva, cit se poate, pentru a populariza o statuie a lui Cornel. Pentru asta, a pus la dispozitie un grafician de-al lor care s-a apucat sa modeleze in 3D o statuie a lui Cornel asezat la pupitru. AMC a facut asta pe daiboj. Statuia 3D facuta de ei e cam 90% gata. Cind spun 3D evident e ceva care poti vedea pe calculator sau pe telefon, nu in realitate. Dar artistul care face statuia 3D va scana si un amplasament in centrul Bucurestiului care va fi fundalul, tot 3D al statuiei. Asta va fi un prim pas pentru o popularizare mai intensa a proiectului pentru o statuie fizica, plasata exact pe amplasamentul ales in centru. E de sperat ca primaria respectivei zone va intelege mai usor proiectul prin aceasta vizualizare si va ajuta la ducerea la capat a proiectului, adica o statuie in realitate. E un drum de facut.
AMC la rindul sau a fost inspirat de proiectul statuiei lui Cornel si s-a gindit sa faca un concurs printre graficieni (sau oricine) care sa vina cu propuneri si modele 3D ale altor oameni care au insemnat ceva in realitate pentru români. In sprijinul initiativei AMC insiprata din proiectul cu Cornel, AMC s-a gindit sa promoveze concursul de (alte) proiecte folosind marturii ale unor oameni pentru care Cornel a insemnat ceva. Asta e tema, asta e rugamintea, eu am trimis-o mai departe. M-am gindit ca n-are ce sa strice daca unii dintre cei care eram atunci adolescenti si ascultam tone de muzica pe gratis la Metronom ne recompensam spunind citeva vorba in amintirea acelei perioade.
Sper sa fie putin mai clar acum si sa creasca entuziasmul.
P.S. Eu nu lucrez pentru nimeni, stau la Stockholm 89. Sint dintre cei care ascultau Metronom la 14 ani si as vrea cumva sa platesc inapoi ce am primit. Tot eu am incercat cu puterile mele sa influentez sa se faca o statuie. Nu platesc eu (desi o donatie voi face sigur daca va fi nevoie) si nici nu primesc bani.

lördag 18 december 2021 kl. 13:54:57 UTC+1 skrev taoskins:

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la grupul „Cornel Chiriac Fan Club” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteți un e-mail la adresa cornel-chiria...@googlegroups.com.

Adiluca

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
,,Eu port in suflet "statuia" lui CORNEL de peste 50 de ani si voi ramane cu ea acolo pina la capat .... si restul este Istorie !..."
puiug

Exact!

carpatifarafilt...@yahoo.de

to 'Sa Fie Cu Noroc !' via Cornel Chiriac Fan Club
Da, sunt ganduri frumoase. Viata analoga insa se apropie de sfarsitul ei (tragic).
Daca pingelica ne-a blocat circulatia pe glob in anii dictaturii, azi, marea resetare ne va da lovitura de gratie.
In conversatiile mele cu Linda si cu Mircea Udrescu am revenit de multe ori la subiectul: Cornel va trai pana cand ultimul dintre noi cei inca in viata isi va da ultima suflare.
Aceasta este trista realitate, de aceea ma alatur gandurilor lui "Sa fie cu noroc".

Din pacate cu toate demersurile mele nu am reusit sa-i salvez nici macar urna, care va disparea probabil intr-o moara de moloz cand mormantul de la Reinvierea va fi refolosit de catre noul concesionar.

Impreuna cu regretatul Doru Nastase si cu Power Play Rock am incercat macar in spatiul virtual sa-l facem nemuritor - cel putin pana conturile noastre vor  fi active.

Cu rugamintea catre administratorul noului grup vechi, de a permite ca  acest mail sa poata ajunge la toti fanii de pe fostul Grup de pe Yahoo, va postez aici cateva linkuri care ar putea interesa eventual tovarasii nostrii de suferinta din anii 60-70...

Este un material foarte vast si accesibil tuturor - cel putin in ceea ce priveste canalele de Tube si Twitter.

https://web.facebook.com/metronom.cornel.chiriac/?_rdc=10&_rdr

https://www.youtube.com/channel/UCRUY97uaeVlOYPd1Qwfzosg/videos

https://www.facebook.com/profile.php?id=100014451462610&_rdc=6&_rdr

https://www.youtube.com/channel/UC-OvKsfgZlFc2rurMl08oSw/videos

https://twitter.com/CTimisoara

Noi am considerat ca este modalitatea cea mai adecvata sa distribuim material despre Cornel cu care sa-i pastram amintirea vie pe tot mapamondul, de la Constanta la Juarez, din Rusia, Bulgaria la Ontario sau Canada .

Va doresc o vizionare si auditie placuta.

Al vostru neschimbat,

CffdT

P.S. dac cuneva s-ar incumeta sa-i salveze urna, v-as ramane foarte indatorat - am informatii exacte despre locul in care se afla.

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
Daca am avea detalii mai concrete despre amplasamentul urnei in cimitir am putea vorbi cu adminstratia, pentru inceput. Trebuie stabilit daca este un pericol real si cum vede administratia problema. Urmatorul pas, gasirea unui loc permanet si demn pentru urna, unde sa fie binevenit, cu o placa comemorativa musai ne kitsch ar fi in functie de ce se afla despre pozitia administratiei cimitirului.
Daca asta e adevarat, asta e o rusine nationala, desi nu prima.

Liviu Tofan

to cornel-...@googlegroups.com, MARK...@gmail.com
Salut,

eu tocmai am publicat o carte despre Europa Liberă (coperta atașată). Lui Cornel Chiriac, care mi-a fost coleg și prieten, i-am dedicat un capitol. În Anexe am pus și două articole (atașate) despre Cornel.

Ar mai fi de știut că anul acesta s-a făcut un film artistic cu titlul "Metronom" despre tineri care ascultau emisiunile lui Cornel și îi trimiteau scrisori (acțiune plasată în 1972). Filmul e acum în faza de finalizare.

Ținem legătura. Succes!

Liviu Tofan

On Sat, Dec 18, 2021 at 6:05 PM George Petrineanu <george.p...@gmail.com> wrote:
[...]

cover Ne-au tinut in viata. Radio Europa Libera 1970-1990.pdf
Anexa 5 Dan Goanta.doc
Anexa 6 Dan C.doc

Andra

to cornel-...@googlegroups.com
Nu putem actiona ca simple persoane fizice. E nevoie de o soc. nonprofit legal constituita. Asta inseamna sediu social, membri, presedinte, admin., contabil, cont in banca, cotizatii etc.

Adiluca

to cornel-...@googlegroups.com
Veste mare! Cum se poate comanda cartea?

carpatifarafilt...@yahoo.de

to cornel-...@googlegroups.com
Amanunte vom da celui sau celei care se inhama la aceasta actiune, prin gasirea unui loc de veci de cinste a urnei, fie cu sau fara placa memoriala, si ia legatura cu mine, sau cu Powerplay Rock.
Am tinut si tinem deocamdata in secret locatia exacta, fiindca nu vrem ca cineva sa profaneze mormantul lui Cornel si sa dispara cu urna.

De la administratia cimitirelor nu ne putem astepta la prea mult.

Aveti aici doua demersuri de-ale noastre la acest for tutelar din perioada in care s-a nascut ideea renovarii monumentului funerar.

Din ele puteti vedea ca am incercat sa demaram renovarea mormantului si totodata sa aflam si cine il concesioneaza in prezent.

Am adresat si o scrisoare deschisa nepotului pe care am incercat sa-l contactez pe mai multe cai, prin Linda, Skype, Viber, Telefon, Mail si in cele din urma Tube:

https://youtu.be/GhO28TN1C1k

Va doresc o duminica placuta

CffdT

########################################################

söndag 19 december 2021 kl. 07:44:35 UTC+1 skrev carpatifarafiltrudin-timisoara:
[...]

P.S. daca cineva s-ar incumeta sa-i salveze urna, v-as ramane foarte indatorat - am informatii exacte despre locul in care se afla.

Am 18.12.2021 um 19:17 schrieb 'Sa Fie Cu Noroc !' via Cornel Chiriac Fan Club:
[...]

Sa Fie Cu Noroc !

to cornel-...@googlegroups.com
Hai fratzilor,sant sigur ca exista o solutie sa salvam urna ,ma adresez pastratorilor amintirii lui CORNEL care inca locuiesc in Romania ,in special bucureshtenilor.... imposibil sa nu va gasiti ceva timp sa verificati cu administratia cimitirului . Iar daca se ajunge la o intzelegere , probabil monetara , punem mana de la mana ... ....este o chestiune de conshtiintza fatza de amintirea lui CORNEL si fatza de noi inshine ,dovada de respect pentru cel care (singurul) ne-a luminat la momentele cele mai intunecate (si mai importante) ale vietzii noastre... Sa fie cu noroc !...Constantin,Montreal

[...]

George Petrineanu

to cornel-...@googlegroups.com
Pe web
Libris.ro
Carturesti.ro

Probabil si in librarii.

--
Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la un subiect din grupul „Cornel Chiriac Fan Club” din Grupuri Google.

Iustin Marta

to cornel-...@googlegroups.com
Buna ziua, as dori sa achizitionez cartea, care este procedura, multumesc
Iustin

Pe lun., dec. 20, 2021 la 6:44, George Petrineanu

[...]

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
Pentru carte, o simpla cautare pe www.google.ro cu textul ne-au tinut in viata carte aduce citeva linkuri la librarii pe net. In ce priveste librariile fizice, e de mers si intrebat. Ce am pus mai jos sint doar exemple. Isi alege fiecare de unde vrea sa cumpere, mai ales ca preturile pot sa si difere un pic.

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
Pentru propria mea intelegere rezum ce am inteles de aici din grup. Asta ar putea fi si un plan de actiune. Unii pasi se pot face si fara ONG si formaltiati.

Aspecte care usureaza cazul:
- o urna e simplu de manipulat, mutat intr-un nou amplasament, necesita loc putin
- nu exista conflicte, divergente majore. Amplasarea urnei intr-un loc sigur, decent si demn nu deranjeaza pe nimeni

Pregatire. De tinut seama si de rezolvat/clarificat:
- orice demersuri trebuie facute pragmatic, cu tact si diplomatie, fara initiative independente nepotrivite care sa pecetluiasca in mod nedorit reusita. Cel care actioneaza trebuie sa stie ce face (pragmatism, spirit antrerpenorial, diplomatie, simt juridic si estetic-arhitectural, calm).
Nu trebuie amestecate frustrari politice sau personale. Cei care sint contactati trebuie sa inteleaga clar mesajul (cu cine vorbesc, ce se doreste) si in primul rind sa nu resimta abordarea a ostila sau ca amenintatoare potential pentru ca atunci ,,se rupe filmul" si actiunea e compromisa si greu de reparat.
In fond este o actiune onorabila si care nu doreste sa dauneze cuiva.
- informatiile de aici de pe grup sint din 2012-2013 si trebuie actualizate cu de exemplu:
   - care e situatia actuala, e ceva nou?
  - date de contact ale actorilor implicati (rude, partenera, concesionar, administratie cimitire etc)
 - posibile blocaje stiute? Se opune cineva (la ce?) din actorii de mai sus?
 - institutii ale statului sau alti actori care ar putea patrona aceasta actiune fara necesitatea unui ONG de sprijin

Alte principii generale.
- concesionarul terenului are tot dreptul sa se opuna oricarui fel de ,,amenajari". Asta trebui respectat, altfel apar blocaje direct. Concesionarul nu va avea interes sa se opuna luarii urnei de pe locul sau de veci.
- rudele, in caz ca exista (nepot) au prioritate in cazul unui nou amplasament al urnei cu amenajarea corespunzatoare. Si asta e de respectat, dar se poate negocia o solutie care exclude divergentele.

Definirea obiectivului
In functie de ,,surprizele" care apar pe parcurs:
- gasirea unui loc de veci sigur, amplasat acceptabil intr-un cimitir din Bucuresti (Bellu e preferabil, dar poate exista si alte locuri interesante)
- obtinerea concesiunii, cu o clauza care sa tina seama de prestigiul national al celui decedat
- stabilirea designului unei pietre funerare (sa-i zicem asa) care sa se ridice la o valoare estetica-arhitecturala maxima. Nu kitsch, clisee, cirpeli, aberatii de stil. Aici au cuvintul specialisti (arhitect, designer) de valoare recunoscuta. Este un proiect simplu de facut, dat fiind ca linia trebuie sa fie sobra, minimalista, calitate in detrimentul cantitatii, oglindirea spiritului celui care odihneste acolo, nu a gusturilor, obsesiilor si frustrarilor noastre. Am dat un exemplu ca placa de mormint a stelei de cinema Ingrid Bergman e un granit de 70 x 40 cm fara alte podoabe, plasat la pe pamint. Imprejur, iarba ingrijita. Pentru Cornel nu trebuie musai sa fie asa, dar se pastreaza principiul.

Adiluca

to cornel-...@googlegroups.com
Da, corect, dar intrebarea e cine se ocupa de toate fazele daca nu vrem o soc nonprofit care sa angajeze experti (avocat, designer etc.) si sa stabileasca obiectivele.

George Petrineanu

to carpatifarafilt...@yahoo.de, Adiluca, cornel-...@googlegroups.com
De acord cu ce spui, cu o observatie. Nu e cazul de exhumare acum, cite vreme nu sint facuti primii pasi, in primul rind evaluarea situatiei la zi si o discutie amiabila cu cei implicati (rude, partenera eventual concesionar actual). Deci, pregatire fara niciun fel de masuri.
Repet ca de principiu un mormint privat nu e niciodata in siguranta. Un concesionar, cu atit mai putin, nu va oferi garantii. Daca le ofera el, urmasii lui le pot anula cu usurinta.

Cornel Chiriac e un erou national in sensul larg si adevarat (nu numai cei care au murit cu arma in mina sint). Un loc pentru urna lui e tot interes national. De oficialitati mi-e si mie lehamite, dar ele ar trebui conectate doar ca sa asigure 1 m2 intr-un spatiu de cimitir din Bucuresti care poate fi asimilat cu o ,,parcela de onoare". Intr-un loc privat nicio urna nu va fi niciodata in siguranta. Vedeti Legea 379, care desi e despre ,,ostasi cazuti in razboi" poate asimila si alte situatii.

Deocamdata nu e de dat iama, zic eu. Festina, dar mai lente :-)

George

Den mån 20 dec. 2021 kl 16:23 skrev carpatifarafilt...@yahoo.de <carpatifarafilt...@yahoo.de>:
In primul rand, salut la toata lumea!

De ce am incercat sa-l abordez pe Juniorul:

el fiind membrul de familie cel mai apropiat si la propriu si la figurat, ar putea cere oficial exhumarea ramasitelor pamantesti alle lui Cornel, sa preia urna si dupa aceea om trai si om vedea. O varianta ar fi sa o duca la Azuga la mormantul familiei, daca tara asta nu e in stare sa-i respecte pe marii fii ai ei.
Asta s-ar putea face fara ong-uri (sa nu mai aud de ele!!!) avocati sau alte scamatorii.

Radu Nicolescu (sa-i fie tarana usoara) a venit cu ideea renovarii mormantului la inceputul anilor 2010.
Atunci am demarat actiunea catre Adminstratia cimitirelor, caci si eu, ca si George ceva mai jos, am fost de parere, ca nu putem renova un monument funerar pe un loc concesionat de altcineva si nu de catre familie. Caci asa se zvonea pe atunci, ca mormantul a fost reconcesionat la a terta persoana.
Din pacate in ciuda insistentelor mele ca Radu sa clarifice intr-un mod sau altul, fie si pe cale de vitamina P-C-R (pile cunostiinte si relatii) sau mentionand rudenia sa cu Balcescu (eu sunt de moda veche -  la plecarea mea definitiva din tara era Balcescu inca la moda), persoana concesionara, pana in ziua de azi nu am aflat cine este aceea.

Oricum o exhumare - chiar si a unei urne -  nu poate fi facuta fara aprobari samd. Daca cineva totusi incearca, procedeaza penal.

Intre timp cred ca s-a mai schimbat si personalul de la Administratia cimitirelor. Eu as propune, ca cei din Bucuresti sa incerce sa afle cele de mai sus si in special conditiile unei  exhumari ale urnei pe cale legala, fara sa fie cineva acuzat de profanare a mormantului.
Ma gandesc ca fiind probabili pensionari un pic de miscare nu le-ar strica. Hai ca a fost o gluma.

Ideile lui George mi se par bune si ar putea constitui temelia demararii actiunii "#Urna CC".

Voi ce parere aveti? Cati dintre voi au interesul ca urna sa fie salvata?

Eu unul ridic mana pentru mine.

O zi buna sa aveti,

CffdT

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
Cred ca ma pot ocupa de toate fazele astea. La cele mai multe ma pricep (desi apelez intotdeauna la o second opinion, specialisti pe care ii cunosc si am incredere). Nu pot sa garantez ca iese ceva: mediul românesc, mai ales cel oficial e cunoscut prin ostilitate si piedici. Dar in primul rind sint atent sa nu stric nimic, sa nu incurc lucrurile mai tare, macar. Cite un proiect mi-a mai iesit si mie citeodata :-) Uneori e mai usor de la Stockholm decit de la Bucuresti.

Daca ma puteti ajuta cu niste informatii primare: 1) date de contact cu o ruda a lui Cornel care o eventuala putere de decizie, 2) cu Linda si 3) scurt istoric, cum si cind a ajuns urna in Bucuresti (din Germania?), in ce conditii a fost primita pe locul de veci de la Cimitirul Colentina.
Restul caut si gasesc eu.

P.S. De ce incerc sa fac asta? La fel ca si voi. Consider ca am profitat cu virf si indesat cind eram tinar si ascultam Metronomul. Acum trebuie sa dau si eu inapoi ceva, cit mai apuc.

carpatifarafilt...@yahoo.de

Liviu Tofan

to cornel-...@googlegroups.com
Cartea se găsește în toate librăriile mari ca Humanitas sau Cărturești.
Dar și online, de exemplu:

carpatifarafilt...@yahoo.de

to George Petrineanu, cornel-...@googlegroups.com
In ceea ce priveste urna,

ce este important de stiut despre ea:

a fost reinhumata pe 11.09.1975

este scrisul mamei lui Cornel de pe verso a fotografiei pe care v-am postat-o intr-un mail anterior.
Acest mail il va primi si Linda BCC si daca dansa doreste sa se implice - este hotararea ei.

Din pacate iarasi avem un decalaj in timp al mailurilor trimise la club, asa ca imi vine greu sa pastrez cronologia. Ca atare atasez continutul mailului meu anterior, ca sa fie imaginea completa pentru Linda, daca va avea nervii necesari pentru asta. Liebe Gerlinde bitte entschuldige mich.

Si aveti aici inca o fotografie de la prima inhumare (draga Linda, te rog sa ma corectezi daca gresesc - multumesc):

In ceea ce priveste contactele cu rudele - aici cred ca bucurestenii au datele necesare pentru tine.
Majoritatea lor au fost membrii si in celalalt fan club care se intalnea de 2 ori pe an la mormant.
Ei si-au schimbat intre ei datele de contact, ba pana si datele de identitate cu mici exceptii au fost salvate in acel club.

CffdT

Am 20.12.2021 um 17:06 schrieb Adiluca:
> [...]

>     Voi ce parere aveti? Cati dintre voi au interesul ca urna sa fie salvata?

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
Multumesc mult!

Acum incep sa mi se limpezeasca si mie lucrurile. Am inteles si ce nu pricepeam de la inceput ca urna e inglobata intr-o placa de beton. E si bine e si rau, ca trebuie o operatiune ,,chirurgicala" sa o scoti de acolo. Nu se stie daca nu e fisurata.
Am inceput sa arunc si eu ,,undite" pe ici pe colo prin Bucuresti. Nu sint om cu putere si influenta, nici cu bani la saltea, dar citeodata mai avem si noi astia mici cercurile noastre. Cel putin, atunci cind nu ceri nimic pentru tine personal, ai mai mult curaj.
Vom vedea...

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
Am avut bucuria sa gasesc sub brad cartea  Ne-au tinut in viata (Radio Europa Libera 1970-1990).
Prima senzatie e ca acest obiect te poate teleporta la virsta de 15 ani. Am ineput sa citesc pe sarite, intrerupind capitole ca sa sar la altele si inapoi. Nu ma omor cu politica, dar umbra nesuferita a dictaturii comuniste si a securitatii mi-a dat o stringere de inima cind ma plimbam printre paginile cartii. Daca toata povestea urita s-ar fi terminat cindva imediat dupa 1989 as si fost cu sufletul impacat. Asa, exista o rana nevindecata: de ce a trebuit sa fie asa de ticalosi?!

Prima impresie din carte: Radio Europa Libera, respectiv Metronomul, a fost spaima si ural lui Iliescu si inainte de 89 si dupa. De aceea nu avem ce trebuie in manualele de istorie iar adevaratilor eroi nationali care au fost acolo românii, dupa ce au profitat, le-au intors spatele. Nu tu statui, distinctii, salve de tun. Doar tacere si privirea intoarsa in alta parte.
Multumesc Liviu Tofan ca ai fost unul dintre cronicarii acestui Fenomen!

Namnlös.png

Liviu Tofan

to cornel-...@googlegroups.com

Este un film cu testimoniale, făcut de mine acum vreo 10 ani.

George Petrineanu

to Cornel Chiriac Fan Club
Multumesc mult!

Am vazut reportajul. Foarte bine facut, dupa parerea mea. Impresionant ca aceasta ,,crema" aleasa sa-si spuna parerile, spune si ea adevaruri, importante, cu greutate. Constrasteaza cu tacerea care domneste in societate in jurul acestui fenomen legendar. Din paginile cartii, capitolul cu Chiriac, incep sa inteleg de ce e aceasta tacere si cine a instrumentat-o. Ma refer la discursul citat al lui Iliescu de pe vremea Metronomului. Era clar ca dupa aceasta gafa din istoria lui, Iliescu odata ajuns ,,presedinte al Revolutiei" nu avea cum sa mai invite la sarbatorirea revolutiei lui tocmai pe cei de care a vorbit atit de urit si definitiv. Mare pacat...

George

Liviu Tofan

to cornel-...@googlegroups.com
Eu vă mulțumesc că ați cumpărat cartea și ați apreciat-o.

Despre Cornel, respectiv Iliescu, mai este vorba (cred că ați văzut) și la pag. 192, respectiv 219-220.

Cele bune,
Liviu Tofan

George Petrineanu

to cornel-...@googlegroups.com
Buna dimineata,

Da, am vazut pasajele din carte.

O intrebare care probabil e prosteasca. O pun totusi pentru ca nu am idee cum se procedeaza. Exista o estimare a numarului de ascultatori ai emisiunii Metronom? Acelasi lucru ar fi interesant si pentru Europa Libera in general, dar eu am acel proiect despre Cornel. Daca nu se poate estima numarul ascultatorilor Metronom, as porni de la repartizarea demografica a anilor 70 a persoanelor intre 13 si 25 de ani (cifra luata la intimplare). Probabil ca o treime din ei, mai mult pentru baieti, mai putin pentru fete (nimic gresit cu ele, dar probabil ca nu toate erau incintate de sofisticariile muzicii progresive). Restul de 2/3 ori nu ascultau postul (respectiv parintii lor) sau aveau cu totul alt profil cognitiv. Proportia trebuie sa fi fost dubla la oras fata de cea de la tara (din nou, fara sa subapreciez vreo grupa, oamenii de la tara erau si mai sint inca mai conservatori). Poate un proiect de diploma pentru doi studenti la stiinte social-politice respectiv istorie.

Cartea dumneavoastra m-a mai inspirat la un lucru. Dupa parerea mea ar fi un proiect interesant si spectaculos sa se caute cit mai multi dintre reprezentantii grupurilor sau tinerilor care scriau lui Corel sub pseudonime (umoristice, ironice) pe care ii pomeniti in carte. Daca s-ar reusi sa se adune macar citiva, ar fi interesanta un fel de ,,intilnire a mastilor  cazute" la care sa participe si jurnalisti de la Europa Libera. Nu un ,,congres" formal batos, ci o forma cit mai lejera de intilnire. In mare parte aceasta ,,intilnire" o prilejuieste si cartea dumneavoastra si alte reportaje, materiale publicate.

Cu scuze daca m-am intins.

An nou fericit!
George

Multumesc.

Ați primit acest mesaj deoarece sunteți abonat(ă) la un subiect din grupul „Cornel Chiriac Fan Club” din Grupuri Google.
Pentru a vă dezabona de la acest grup și de la toate subiectele din acesta, trimiteți un e-mail la adresa cornel-chiria...@googlegroups.com.
Pentru a vizualiza această discuție pe web, accesați https://groups.google.com/d/msgid/cornel-chiriac/CAE9Vhtm%3DF6bs1m3%3DEuCUve%3Dk%3DycU26TdgS_UE8J_y84HgQVTYg%40mail.gmail.com.

Lucian Stefanescu

to Cornel Chiriac Fan Club
Bună ziua,

La linkul de mai jos pot fi găsite câteva evocări ale lui Cornel Chiriac, făcute într-o ordine nu tocmai cronologică de Noël Bernard, Ioana Măgură Bernard, Radu Teodor, Sorin Cunea, Virgil Mihaiu, Johnny Răducanu, Florian Pittiș, Nicu Covaci, Moni Bordeieanu și Dorina Diaconescu.

Toate cele bune, sărbători fericite și multă sănătate în 2022!

Cu stimă,
Lucian Ștefănescu