inet-tr'07 Haskell etkinliği yaklaşıyor

Aycan iRiCAN

to core-h...@googlegroups.com
Merhaba,

Etkinlik zamanı yaklaşıyor, ben de sunumla ilgili çalışmaları
hızlandırmaya başlıyorum. Bu nedenle öncelikle sunumun gidişi hakkında
biraz bilgi verip daha sonra sizlere birkaç soru sormak istiyorum.

Bu etkinliğimizde temel amacımız işlevsel programlamanın önemini
vurgulamak ve pratikte ne tür avantajlar sağladığından bahsetmek olacak.
Birinci bölümde Evrim matematik bilgilerimizi tazeleyecek. İkinci
bölümde ise yöntem olarak önce problemleri belirleyecek ve bu
problemlere çözüm olarak geliştirilmiş işlevsel yöntemleri
inceleyeceğiz. Bununla beraber haskell programlama dilinin sunduğu tip
sınıflarını, güçlü birleştireçlerini ve bilgisayar bilimlerinde sıklıkla
karşımıza çıkan problemlere yaklaşımından bahsedeceğiz.

İkinci bölümde sizlerin de akıl yürütmüş olabileceğiniz şu soruları
cevaplandırmaya çalışacağım:

- Uygulama geliştirmek için hangi araçları kullanabilirim, nasıl bir
çevre oluşturabilirim?
- Tamamen işlevsel olan haskell programlama dili nasıl oluyor da
girdi-çıktı işlemlerini gerçekleştirebiliyor?
- Atama ya da yan etki olmaksızın program yazmak ne demektir?
- İşlevsel programlama zor mudur?
- İşlevsel programlarımı nasıl sınayabilirim/sağlamasını yapabilirim?
- Günümüzde popüler olan(piton, java gibi) dillerin ne sorunu var ki?
- Programlarımı zaten birimlere ayırıyorum, haskell bana ne katacak?
- Yüksek mertebeden fonksiyona hiç ihtiyaç duymadım, nerede işime
yarayabilir?
- Monad nedir? Nasıl kullanılır?
- Arrow nedir? Nasıl kullanılır?
- Zaten yazılmış kütüphaneleri de kullanabiliyor muyum?
- Devingen uygulamalar yazabilir miyim?
- İş parçacıklarının birbirine girmemesini nasıl sağlarım?
- Programlarımda sürekli yazdığım kalıp kodları haskell nasıl ortadan
kaldırabiliyor?
- Başka dillerde yazılmış kütüphanelerden faydalanabilir miyiz?

Bu sorulara lütfen kendi sorularınızı da ekleyin. *Soruları
cevaplandırırken kullanabileceğim örnek problemleri de lütfen bana
iletin*. Böylece hayvanat bahçesi ya da manav örnekleri yerine sizlerin
zaten karşılaştığı örnekler üzerinden bir sohbet yapma şansımız olacaktır.

Ne kadar çok yazışabilirsek, etkinlik o kadar eğlenceli geçecektir diye
düşünüyorum.

Sevgiler...

--
Aycan iRiCAN