Haskell Sunumu

Aycan iRiCAN

to core-h...@googlegroups.com
Selam,

Önümüzdeki fırsatlarda değerlendirebilmek üzere "haskell programlama"
üzerine bir seminer hazırlıyoruz. Semineri 2 bölüm halinde planlıyoruz.
Birinci bölüm daha çok temel matematik ve haskell ile uygulamaları
üzerine. İkinci bölüm ise yazılım geliştiriciler için pratik konuları
ele alacak.

Böyle bir seminerde neler görmek isterdiniz? Merak ettiğiniz ve/veya
anlatılması gerektiğini düşündüğünüz konuları benimle paylaşırsanız
bundan sevinç duyarım.

Sevgiler...

--
Aycan iRiCAN
Kor Bilişim Ltd. Şti.

simor

to core-haskell
Ben, sadece seminerin yerini öğrenmek isterim.

Evrim Ulu

to core-h...@googlegroups.com
simor wrote:

>Ben, sadece seminerin yerini öğrenmek isterim.

Bakalim, Akgul hoca ve heyeti onay verirse onumuzdeki inet-tr'da
olabilir, bilkent oldugunu hatirlatiyor Aycan bana.

--
Saglicakla,

Evrim Ulu <ev...@core.gen.tr>
Kor Bilisim Teknolojileri
http://www.core.gen.tr/

Pınar Yanardağ

to core-h...@googlegroups.com
inetd seminerleri kapsaminda da yapilabilir, ama seminerlerin ne zaman basladigini tam bilmiyorum.  yine de ibm linux binasinda yapilmasi icin akgul hoca ya da ahmet dervis (inetd seminerleri ibm linux binasinda yapiliyor) durtulebilir-- durtebilirim.

ama bilgi'de de yapilabilir belki.. ?
--
pin/\r

zekUs

to core-haskell
Pınar (ve core ekibi) maalesef sunum Ankara'da olacak gibi gözüküyor.
Ben de irc kanalında ilk duyduğumda oldukça heveslenmiştim fakat sükut-
u hayale uğradım akabinde. Arkadaşlara sunumu sağlam
belgelendirmelerini öneriyorum yoksa benden çekecekleri var.

Ha bu arada sunumda neler görmek isterdim eğer görebilecek olsaydım; :
(
Benim Haskell ile ilgilenirken zorlandığım konuların başında "bakış
açısını değiştirmek" geliyor. Imperative programlama dillerine
öylesine batmışım ki bir sorunu Haskell ile çözmek istediğimde
fonksiyonel bir bakış açısı ile probleme çözüm yolu geliştirmek zor
oluyor. Bu konuda yardımcı olabilecek herhangi bir bilgi çok faydalı
olacaktır kanımca. Bu konuda bir önerin var mı diye sormayın olsa bu
probleme takılıp kalmazdım zaten :) Bu sorun düzgün bir matematiksel
altyapıya sahip olmayan çok sayıda programcıyı etkiliyordur diye
tahmin ediyorum (benim gibi).
Bir de Haskell tip sisteminden bahsederken tipleri tanımlarken
kullanılan sözdizimi üzerinde fazla durmak yerine (bu internetteki bir
çok belgede olan bir durum) tiplerin Haskell içindeki öneminden
"örneklerle" bahsetmek de faydalı olabilir.

Saygılar.

Evrim Ulu

to core-h...@googlegroups.com
zekUs wrote:

> [...]
>çok belgede olan bir durum) tiplerin Haskell içindeki öneminden
>"örneklerle" bahsetmek de faydalı olabilir.

Hah!

Ne kadar da benzer problemler, bu problemleri cozmek icin lisp ile
core-streams'i yazdigimda
i) Streams'e ne gerek var!
ii) String'den okuyup yazsana, lazy de neymi$

gibilerinden absurt cevaplarla karsilasiyordum. Yasasin artik beni de
anlayan var!

Pinar: Onceki denemelerimizde Bilgi ve IBM salonlari konusunda bir takim
anlasmazliklar yasadigimiz icin bu alternatifler pek mumkun gozukmuyor:(

Evrim Ulu

to core-h...@googlegroups.com
zekUs wrote:

> [...]
>probleme takılıp kalmazdım zaten :) Bu sorun düzgün bir matematiksel
>altyapıya sahip olmayan çok sayıda programcıyı etkiliyordur diye

Zekeriya,

Inanmayacaksin ama bu konuda bir onerim var:

i) Termodinamik ile anlatabilirim (Steady-state-steady-flow vs Uniform
State Uniform Flow => Imperative vs Functional)
ii) Elektrik devreleriyle anlatabilirim (Voltage-Current-Resistance)
iii) Akiskanlar mekanigi ile anlatabilirim, (Pressure-Volume-Temperature)
iv) Kontrol sistemleriyle anlabilrim (Open-loop, closed-loop with
imperative feedback)

Iclerinden birini secebilirsin. Ben tumunu secmeyi dusunuyorum. Eminim
etrafta gordugumuz bir takim fiziksel gerceklekler dusunme mantigimizi
temellendirmemizde bize faydali olacaktir.

Ek olarak type systemi anlatmak icin soyut cebir pek leziz gozukuyor.
Benim ve dinleyicilerin gecmis bilgileri buna yeterli olur mu orasini da
seminerde ogrenecegiz sanirim.

Emre Sevinc

to core-haskell

Korkutucu mesajlar gördüm! :)

Benim önerim, eger bu bir web sayfasindan filan da duyurulacak ise
kücük bir anket yapilmasi (yahut belki burada imkan varsa burada
yapilsin) ve katilmayi düsünen insanlarin profillerinin ortaya
cikarilmasi.

Eger katilmayi düsünen insanlarin %90'i fizik, matematik, bilgisayar
bilimleri, vb. alanlarda yüksek lisans, doktora filan seviyesinde
insanlar degilse Haskell'in matematiksel, teorik temellerinin ve
onlarla etkilesiminin vurgulanmasi pedagojik acidan ters tepebilir. Bu
durumda, sadece yeri geldiginde, cok kisaca, Haskell'i gelistiren
uzmanlarin tasarima ve matematiksel saglamliga ne kadar onem
verdikleri ve arastirmalarinin sonucunda ortaya cikan somut
uygulamalarin bu yüzden ne kadar guvenli ve 'future-proof' oldugu,
Java vb. dillere güclü seyler kattiklari (Wadler -> Haskell ->
generics -> Java, vs. gibi) filan vurgulanip bir merak uyandirilabilir
(Haskell: powered by Ph.D. lafi güzel tinlasa da bence akademik
olmayan insanlari kacirmak icin daha iyi bir slogan olamazdi).

Bunun disinda zekUs'a onerebilecegim cok bir sey yok, ancak Norvig'in
Programlamayi 10 Yilda Ogrenin makalesine gondermede bulunarak sunu
diyebilirim, Haskell gibi bambaska bir paradigma getiren ve egzantrik-
gibi-gorunen kavramlarla ortaya cikan bir dile alismak hemen hic kimse
icin cocuk oyuncagi degildir. Cok degil birkac yil bile C/C++/Java
gibi dillerle ugrasan insanlarin mesela Prolog gibi deklaratif bir
dile, mantik ve kisit kosul programlamaya gectiklerinde ne kadar aci
cektigini gördüm ki Prolog, görebildigim kadari ile Haskell'e kiyasla
cok daha 'kücük' ve basit bir dil. O yüzden yapilabilecek en iyi sey
klasik yöntemle kurcalayip durmak, kendin kod yazmanin disinda ustaca
yazilmis kodlari degistirip bir seyler ekleyip cikarmak ve bu sekilde
ogrenmeye devam etmek.

Evrim Ulu

to core-h...@googlegroups.com
Emre Sevinc wrote:

> [...]
>kücük bir anket yapilmasi (yahut belki burada imkan varsa burada
>yapilsin) ve katilmayi düsünen insanlarin profillerinin ortaya

Tabii, ne gibi sorular sorulmasini onerirdin? Net'te anket
yapabilecegimiz birkac site bulunabilir rahatlikla.

Emre Sevinc

to core-h...@googlegroups.com
On 8/13/07, Evrim Ulu <ev...@core.gen.tr> wrote:

> Tabii, ne gibi sorular sorulmasini onerirdin? Net'te anket
> yapabilecegimiz birkac site bulunabilir rahatlikla.

Bir deneme:

1- Kac yasindasiniz?

2- Hangi sektorde calisiyorsunuz?

3- Kac kisilik bir yazilim gelistirme ekibi ile calisiyorsunuz?

3- Egitim durumunuz nedir?

4- Hangi programlama dillerini, kac yildir, ne amacla kullaniyorsunuz
(ticari, hobi amacli, acik kaynak kodlu projelere destek olma amacli)?

5- Bugüne dek yazilim gelistirme acisindan sizi en cok zorlayan
proje/problem/ürün neydi? Neden?

6- Eger varsa, gelecek birkac sene icinde ogrenmeyi en cok istediginiz
programlama dili/teknolojisi nedir?

Buna benzer bir anket, yapilacak sunumdan 1-1.5 ay kadar once
duyurulup sunuma katilacaklarin buyuk cogunlugunun doldurulmasi
saglanabilirse cok daha hedefe ve kitleye yönelik bir sunum hazirlamak
kolaylasir diye düsünüyorum.

--
Emre Sevinc

e-MBA Software Development @ Istanbul Bilgi University
http://www.bilgi.edu.tr
http://www.bilgiemba.net

http://www.cogsci.boun.edu.tr
http://ileriseviye.org/blog
http://fazlamesai.net
http://cazci.com

Oguzhan

to core-haskell

Bu sunum olursa. Video kayıtlarını da yayınlarsanız çokdaha güzel olur.

Evrim Ulu

to core-h...@googlegroups.com
Oguzhan wrote:

>Bu sunum olursa. Video kayıtlarını da yayınlarsanız çokdaha güzel olur.

Oguzhan,

Bunun olmasini bizde cok isteriz ancak elimizde yeterli ekipman yok, bu
konuda yardim etmek isteyen olursa, bizde kendilerine gerekli destegi
verebiliriz.

ps: Simon'un videolari nedense genellikle cok kotu kalitede cekiliyor,
slaytlar hic gosterilmiyor, insallah bizim de ba$imiza bu gelmez.

Evrim Ulu

to core-h...@googlegroups.com
Emre Sevinc wrote:

> [...]
>duyurulup sunuma katilacaklarin buyuk cogunlugunun doldurulmasi
>saglanabilirse cok daha hedefe ve kitleye yönelik bir sunum hazirlamak

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=J8yNDx1nTnrwclvikaSNZg_3d_3d

Ok, denemek için bir tane yarattım. Birkac sey eksik, bazı soruların
multiple-choice olması gerekir diye dusunuyorum.

Emre Sevinc

to core-h...@googlegroups.com
On 8/16/07, Evrim Ulu <ev...@core.gen.tr> wrote:

> http://www.surveymonkey.com/s.aspx?sm=J8yNDx1nTnrwclvikaSNZg_3d_3d
>
> Ok, denemek için bir tane yarattım. Birkac sey eksik, bazı soruların
> multiple-choice olması gerekir diye dusunuyorum.

Ben de deneme amacli bir kez doldurup gönderdim. Kolay ve pratik bir
form olmus. Bu kadarlik bir form bile doldursa insanlar, Haskell
seminerine katilacak kisilerin yaklasik bir profili cikar diye
düsünüyorum.

Buna ek olarak, 5. ve 6. sorularin altindaki metin kutularini biraz
daha genisletmek ve uzatmak imkani varsa, veri giris imkani da
kolaylasmis olacaktir.

Anketi iyice oturttuktan sonra buradan ve diger kanallardan duyurup
profil cikarmak üzere veri toplamak dunyadaki Haskell trendinin
Turkiye'ye nasil yansidigini gormek acisindan da guzel olacaktir.